کد خبر:7488
پ

ماجرای تزریق توهم کارشکنی علیه پرسپولیس از برانکو تا AFC

باشگاه پرسپولیس از چند سال پیش وارد یک فضای رسانه ای شده که به نظر می رسد از آموخته های جنگ روانی برانکو به کادر مدیریتی این باشگاه باشد چرا که آنها در طول چند سال اخیر بارها و بارها ادعاهایی را مطرح کرده اند که هرگز رنگ واقعیت به خود نگرفته و در ادامه […]

باشگاه پرسپولیس از چند سال پیش وارد یک فضای رسانه ای شده که به نظر می رسد از آموخته های جنگ روانی برانکو به کادر مدیریتی این باشگاه باشد چرا که آنها در طول چند سال اخیر بارها و بارها ادعاهایی را مطرح کرده اند که هرگز رنگ واقعیت به خود نگرفته و در ادامه این ادعاهای واهی، AFC را متهم به کارشکنی علیه پرسپولیس و فوتبال ایران کردند که در ادامه به طور واضحی مشخص می شود که AFC تنها کار قانونی خود را انجام داده و بخشش محرومیت بن عطیه هیچ ارتباطی به کارشکنی علیه پرسپولیس نداشته و ندارد.

 

توهم کارشکنی AFC را تمام کنید | چرا بازی الهلال را به تعویق نیانداختند؟

توهم کارشکنی AFC را تمام کنید | چرا بازی الهلال را به تعویق نیانداختند؟

در ابتدا چند فلش بک به برخی ادعاهای مسئولین و بازیکنان پرسپولیس می پردازیم که هرگز رنگ واقعیت به خود نگرفتند:

 

  • برانکو: داوران حتی یک اوت هم به نفع ما نگرفته اند و با انتخاب این داور قصد دارند، سپاهان را قهرمان کنند!   *** خروجی: تغییر داور بازی سپاهان و پرسپولیس در اصفهان و سود بردن پرسپولیس از اشتباه محرز فغانی در دقیقه 88 در اعلام پنالتی اشتباه به سود پرسپولیس.
  • بیرانوند: ما قهرمان لیگ شده ایم و دیگر قهرمانی جام حذفی را به ما نمی دهند!   *** خروجی: پرسپولیس در آن سال به قهرمانی در جام حذفی رسید.
  • کالدرون: وزیر ورزش دوست ندارد پرسپولیس برای چهارمین بار قهرمان لیگ شود.  *** خروجی: پرسپولیس برای چهارمین بار قهرمان لیگ برتر شد!
  • انصاری فرد: مستنداتی در اختیار داریم که فدراسیون نمی خواهند پرسپولیس قهرمان لیگ شود.   *** خروجی: پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد!
  • گل محمدی پس از شکست در دربی جام حذفی: به طور واضحی قصد دارند استقلال را قهرمان جام حذفی کنند.    *** خروجی: تراکتور قهرمان جام خذفی شد!
  • ….

 

بخشش سون هیون مین، نمونه بارز صحت تصمیم کمیته انضباطی  AFC

در آخرین نمونه از این ادعاهای غیرمسئولانه که تنها منجر به ایجاد فضای ملتهب در بین هواداران می شود دوستان مدعی شده اند بخشش محرومیت مهدی بن عطیه ، کارشکنی AFC علیه پرسپولیس بوده است و شاید فراموش کرده باشند که در فصل گذشته در خطایی به مراتب شدیدتر در لیگ برتر انگلیس، به دلیل غیرعمد بودن حرکت سون هیونگ مین بر روی اندره گومز، کارت قرمز او پاک شد و این اتفاق بر طبق ائین نامه بازیها، یک اتفاق قانونی محسوب می شود و در راستای احقاق حق تیمها و جلوگیری از تاثیرگذاری اشتباه داور در نتایج تیم ها. البته بدعادت شدن دوستان به تشکیل جلسه و اعلام رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران پس از 6 ماه نیز در رویکرد فعلی آنها بی تاثیر نیست چرا که قوتی کمیته انضباطی فوتبال ایران پس از 5-6 ماه بعد از یک اتفاق، تشکیل جلسه داده و شجاع خلیل زاده را محروم می کند طبیعتاً دوستان در باشگاه پرسپولیس از تشکیل جلسه فوری کمیته انضباطی AFC در کمتر از 72 ساعت و اعلام رای، انگشت به دهان می مانند و باور این اتفاق برای دوستان سخت به نظر می رسد.

 

اگر AFC لابی پذیر بود، بازی الهلال و سپاهان به تعویق می افتاد

متاسفانه باشگاه پرسپولیس نیز با صدور بیانیه ای به این فضا و جوسازی دامن زد و فراموش کرد که اگر AFC که ساختاری سعودی دارد قصد جانبداری از تیمی را داشت، قطعاً آن تیم الهلال بود نه الدحیل چرا که به دلیل رابطه بد دو کشور قطر و عربستان، طبیعتاً لابی سعودی در AFC می توانست موضع خنثی در قبال این اتفاق بگیرد اما با نظر کارشناسی این کارت قرمز پاک شد.  دوستان در باشگاه پرسپولیس نباید فراموش کنند که اگر بنا به لابی اعراب در AFC ، بود الهلال مجبور به ادامه بازیها با 25 بازیکن و مربی کرونایی نبود که اگر این اتفاق در فوتبال ایران رخ می داد، قطعاً برچسب رنگی بودن به فدراسیون فوتبال چسبانده می شد که چرا تیمی که مشمول قانون تعویق بازیها می شود را مجبور به برگزاری بازی اش مقابل سپاهان کردند.

 

وقتی پرسپولیس از اشتباهات داوری سود می برد، آقایان کجا بودند؟

در چند سال اخیر بساط اتهام زنی بی پایه و اساس علیه مسئولین رده بالای فوتبال ایران داغ شده است و امروز شاهد این موضوع هستیم که به سبب عادت مسئولین تیم ها به اتهام زنی در مورد مقامات برگزاری بازیها در ایران، به سادگی برچسب کارشکنی علیه مسئولین AFC به آنها چسبانده می شود. آیا همین دوستان فراموش کردند که در فصلی که پرسپولیس تا فینال آسیا پیش رفت، داورانی که همین AFC برای بازیهای آنها در نظر گرفته بود چطور با اشتباهات خود زمینه صعود پرسپولیس به دیدار نهایی را فراهم کردند؟ آیا تیمهای دیگر آسیایی باید مدعی شوند پرسپولیس نیز در آن سال لابی کرده بود ؟   از نپذیرفتن گل سالم بغداد بونجاح در تهران تا عدم اخراج سید جلال حسینی و اعلام پنالتی اشتباه به سود پرسپولیس در قطر و تکرار بی مورد پنالتی منشا مقابل الجزیره و پذیرفتن گل آفساید پرسپولیس به الوصل در تهران، تنها بخشی از اشتباهات داوری هستند که در دو سه فصل اخیر برای پرسپولیس در آسیا رقم خورده اما این اشتباهات داوری که جزئی از بازی فوتبال هستند هرگز به جانبداری AFC از پرسپولیس ربط داده نشد.

 

فوتبال در آسیا به اندازه فوتبال در ایران فاسد نیست

مخلص کلام اینکه فوتبال در آسیا مثل فوتبال فاسد و سیاسی در ایران نیست که با چند ابزار رسانه ای، جهت افکار عمومی به سادگی عوض شود و همه اتفاقات در لیگ قهرمانان آسیا توسط ناظرین فیفا نیز رصد می شود و حتی اگر فسادی هم در AFC وجود داشته باشد، آنقدر کوچک است که قابل مقایسه با فساد سازمان یافته در فوتبال ایران نیست و به همین دلیل است که تیمهای ایرانی وقتی در آوردگاه های آسیایی با فوتبال واقعی و نه فوتبال مهندسی شده در ایران رو به رو می شوند، به یکباره شوک می شوند و مدتهاست چه در رده باشگاهی و چه در رده ملی نتیجه مطلوبی کسب نکرده اند. اگر در ایران بتوان با چند تفلن از طریق نماینده مجلس و وزیر به مدیرعامل و مالک فلان تیم، سرمربی هایجک کرد یا داور بازی را تغییر داد در فوتبال آسیا از این خبر ها نیست!

 

پی نوشت: البته دوستان در ادامه مطرح کردن ادعاها و اتهامات بی پایه و اساس خود در جریان انتخاب مرد سال آسیا در سال 2019 که به علیرضا بیرانوند نرسید، آن مورد را نیز به لابی ربط دادند اما واقعیت ماجرا این بود که بیرانوند هیچ دستاورد بین المللی با تیم باشگاهی و تیم ملی ایران کسب نکرده بود و از دید یک ناظر ثالث نیز هرگز مستحق دریافت توپ طلا تنها به سبب قهرمانی در لیگ برتر ایران نبود. به طور کلی دوستان در باشگاه پرسپولیس از چند سال پیش همواره در پی توجیه ناکامی های احتمالی، دست پیش می گرفتند و آن ناکامی را به دستان پشت پرده که نمی خواهند پرسپولیس موفق شود نسبت می دادند اما با نگاهی عمیق تر به مسائل به سادگی می توان دریافت که همه این مسائل عمداً یا سهواً یک خیال باطل بیش نبوده و تنها برای آرام کردن هواداران این تیم مطرح شده است.

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • وحید 23 سپتامبر 2020 / 12:37 ب.ظ

    تبلو که تو ۱ طرفدار پرو قرص کیسه هستی کیسه عزیز توی لیگ انگلیس 48 ساعت مشخص شد نه 2 ساعت قبل از بازی
    شما ها همه وطن فزوش هستی وقعا متاسف هستم برای اون نشریه ای که امسال شما قلم دوهزار تونی توش قلم میزنید
    حالا ببینم شجاعت چاپ اینو دارید یا نه
    کیسه کیش بد بخت

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید