کد خبر:3336
پ

قبح زادایی از کشتی کج و دعوای خیابانی در برنامه عصر جدید

در برنامه شب گذشته عصر جدید اجرای گروه ایران که شباهت زیادی به کشتی کج داشت، سر و صدای زیادی به پا کرد و موجب ایجاد انتقادات از دست اندرکاران پخش این آیتم در رسانه ملی شد.   قبح زادایی از کشتی کج و دعوای خیابانی در برنامه عصر جدید عوامل گروه ایران که در […]

در برنامه شب گذشته عصر جدید اجرای گروه ایران که شباهت زیادی به کشتی کج داشت، سر و صدای زیادی به پا کرد و موجب ایجاد انتقادات از دست اندرکاران پخش این آیتم در رسانه ملی شد.

 

قبح زادایی از کشتی کج و دعوای خیابانی در برنامه عصر جدید

کشتی کج عصر جدید

عوامل گروه ایران که در ابتدای کار خود سعی داشتند تا خشونت حرکات خود را مخفی کرده و آن را نمادی از صلح بنامند(تنها با اجرای یک نمایش و حضور یک کبوتر سفید!) فراموش کردند که بسیاری از مخاطبین برنامه مشابه حرکاتی که آنها انجام دادند را در برنامه های WWE و کشتی کج آمریکایی با حضور ستارگان معروف این رشته سرگرم کننده دیده بودند.

اما احسان علیخانی و دوستانش برای فریب مخاطب به تعریف و تمجید از اجرای نمایش گروه ایران پرداختند و به کمبود این رشته را در سینما و ورزش ایران اشاره کردند! این نکته در حالی اتفاق افتاد که هم علیخانی و هم عوامل گروه ایران، بارها از مخاطبین درخواست کردند مانع از دیدن این صحنه ها توسط کودکان شوند چرا که در صورت اجرای آن توسط این قشر تاثیرپذیر، صدمات جبران ناپذیری به اعضای بدن آنها وارد خواهد شد.

 

همین هشدار برنامه عصر جدید کافی بود تا بدانیم جای پخش این حرکات که بیشتر شبیه دعوای خیابانی بود در رسانه ملی با مخاطبین متنوع نبوده و نیست. شاید اگر این حرکات در یک برنامه اختصاصی کشتی کج که مخاطبان خود را دارد، پخش می شد، این حجم از انتقادات را شاهد نبودیم اما به نظر می رسد انتقادات نسبت به پخش این آیتم در رسانه ملی درست و به جا بوده باشد چرا که اجرای این حرکات، فرسنگ ها با فرهنگ ایرانی فاصله دارد و اگر در کشوری مثل آمریکا ورزش سرگرم کننده ای به نام کشتی کج طرفداران زیادی دارد، به واسطه فرهنگ خاص آن کشور است که حتی خرید و فروش اسلحه نیز در فروشگاه های آن آزاد است!

 

در هر صورت برنامه جنجالی شب گذشته عصر جدید شائبه دریافت پول از شرکت کنندگان برای حضور در برنامه را تقویت کرد چرا که 2-3 اجرای دیگر برنامه شب گذشته به حدی نازل بودند که به نظر می رسید داوران بدون در نظر گرفتن حداقل استانداردهای لازم برای حضور در صحنه برای به نمایش گذاشتن استعداد، مجوز حضورشان جلوی دوربین را داده اند.

 

فیلم کشتی کج ایرانی برنامه عصر جدید

 

کلیدواژه : برنامه عصر جدید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید