کد خبر:43594
پ

عیار پرسپولیس در آزادی مقابل سپاهان مشخص شد | روند نزولی یحیی بعد از سلطانی فر

پرسپولیس در حالی حساس ترین بازی فصل را به سپاهان واگذار کرد که عملکرد فنی ضعیف این تیم، صدای هوادارانش را در آورده به طوری که آنها معتقدند با توجه به آسانتر بودن بازی های باقیمانده سپاهان نسبت به پرسپولیس، شانس قهرمانی سرخ پوشان تهران تقریباً از دست رفته است. پرسپولیس که در دیدار مقابل […]

پرسپولیس در حالی حساس ترین بازی فصل را به سپاهان واگذار کرد که عملکرد فنی ضعیف این تیم، صدای هوادارانش را در آورده به طوری که آنها معتقدند با توجه به آسانتر بودن بازی های باقیمانده سپاهان نسبت به پرسپولیس، شانس قهرمانی سرخ پوشان تهران تقریباً از دست رفته است.

پرسپولیس که در دیدار مقابل سپاهان در جام حذفی عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشته بود، در این دیدار تحت فشار روانی هواداران خودی قرار گرفت و از همان دقایق ابتدایی مشخص بود که سپاهان تیم برتر میدان به لحاظ فنی است. ادعایی که در پایان بازی به تائید آمار نهایی بازی رسید تا مشخص شود، این پرسپولیس فاصله زیادی با پرسپولیس مقتدر سالهای قبل دارد. موردی که پیشکسوتان این تیم خیلی زودتر از سکوها متوجه آن شدند و نسبت به عملکرد ضعیف گل محمدی واکنش نشان دادند.

اگرچه پرسپولیس در این دیدار سینا اسدبیگی را در اختیار نداشت اما شیخ دیاباته و ولسیانی مشکلی برای حضور در زمین نداشتند که اگر این چنین بود، اسمشان در لیست 18 نفره تیم قرار نمی گرفت.

گل محمدی در انتهای بازی باز هم با اشاره به بهانه تکراری خود مبنی بر اینکه داور سوت های وسط زمین را به نفع سپاهان می زد، سعی کرد این ناکامی بزرگ را به اشتباهات داوری نسبت دهد که با لطف زیاد، گل سالم سپاهان در نیمه اول را آفساید اعلام کرد وگرنه معلوم نبود چه نتیجه ای در انتهای این مسابقه رقم می خورد!

سپاهان از همان ابتدا آمده بود تا انتقام شکست در جام حذفی در نقش جهان را بگیرد و پرسپولیس مثل چند بازی گذشته تنها دل خوش به اتفاقات بازی و سرعت در ضدحملات و ضربات ایستگاهی بود؛ کمتر هوادار پرسپولیس به یاد دارد که پرسپولیس حتی مقابل تیم های قدرتمند عربی در ورزشگاه آزادی با مالکیت 38 درصدی مسابقه را به اتمام برساند.

اگرچه یکی از مشکلات پرسپولیس، ده نفره شدن در ثانیه های پایانی نیمه اول بازی بود اما بازیکنی که اخراج شد امروز در کانون انتقادات هواداران پرسپولیس قرار دارد. لئاندرو پریرا که با سر و صدای بالا و مبلغ نسبتاً زیادی جذب پرسپولیس شد تا جانشین لوکادیا شود، در 4-5 مسابقه ای که برای سرخ پوشان به میدان رفته نتوانسته گلزنی کند و به جز پنالتی که مقابل سپاهان در جام حذفی گرفت، تاثیر مثبتی در روند حرکات هجومی پرسپولیس نداشته است. او با قامت بلند خود مثل شیخ دیاباته بیش از اینکه ریتم خط حمله پرسپولیس را سریع کند، موجب کند شدن پرس از جلوی قرمزپوشان می شود و نکته جالب اینکه یحیی آل کثیر گریزپا را که تبحر بالایی در زدن ضربات اخر دارد، نیمکت نشین کرد تا پریرا با نمایش ضعیف خود، از زمین مسابقه اخراج شود و فشار مضاعفی به تیم وارد آید.

هر چه که هست احتمالاً این دومین فصلی خواهد بود که پرسپولیس پس از دوران مسعود سلطانی فر، دستش از هرگونه جامی کوتاه خواهد ماند و احتمالاً جایی در بین نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا در فصل آتی نیز نخواهد داشت. عیار گل محمدی با تیم کهکشانی که در ابتدای فصل ساخت، این روزها در حال نمایان شدن است و باید دید آیا او می تواند با قهرمانی در جام حذفی بار دیگر کیفیت فنی خود را ثابت کند و یا فصلی بدون قهرمانی، جام های قبلی را هم به شائبه ها گره می زند؟

پی نوشت: پیشتر در بتاکاپ به نقاط ضعف پرسپولیس اشاره کرده بودیم؛ نقاط ضعفی که در پس پیروزی های این تیم گم می شد اما وجود داشت و امروز در بدترین زمان ممکن سر باز کرد. در روزهایی که امید گل رقیب سنتی مقابل حریفان خود نزدیک به 3 است، امید گل 0.26 برای پرسپولیس مقابل سپاهان ثبت شد تا تفاوت کیفیت فنی دو تیم محبوب پایتخت مشخص شود. نتیجه گیری یکی بر اساس تاکتیک تیمی و دیگری بر اساس نبوغ و خلاقیت فردی بازیکنان.

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه
  • فرامرز صادقی 13 مارس 2023 / 5:41 ب.ظ

    اون نویسنده ابله بی شرفی که نتیجه گرفته در صورتی که پرسپولیس امسالجامی نگیرد جامهای قبلی اش شائبه دار میشود باید بدونه که سه تا از قهرمانی هامون با برانکو بوده و یحیی هم دو تا جام فقط تو لیگ برامون آورده بعدشم کدوم شائبه؟
    داریدباب گلاتمون می سوزید و مثل سگ عوعو میکنید. بی شرف بی ناموس گه میخوری با جد و آبادت که به سرورت پرسپولیس توهین می کنی. اصلا غلط میکنی اسم پرسپولیس رو از دهن نجس ات بیرون میاری.
    تو عمرم به کسی توهین نکردم ولی انگار سکوت و بزرگ منشی برای بعضی بی شخصیت ها توهم ایجاد میکنه. هزار و سیصد میلیارد پارسال خرج کردین و با جنبل جادو بعد ده سال یه جام کثیف بدست آوردین هول ورتون داشته امسال هم که داوری ماشاالله به کیف داره واستون درمیاره نمونه آخرش همین گل گهر بیچاره که راست راست سرشو بریدن تا سگهای آبی شکست نخورن. پارسال هم رفت و برگشت گل گهر رو بیچاره کردین ی

    • امین 13 مارس 2023 / 10:10 ب.ظ

      داداش یواش تر. خب بالاخره امسال پرستاره ترین سال پرسپولیس بوده. کادر فنی هم که همونه. مشکل مالی هم که ندارید الحمدالله. خب درد تیمتون چیه نتیجه نگرفته؟ بابا مسعود نیست؟. چون همه ناله تون اینه که ناداوری شده و…. ینی منظورتون اینه سالای قبل برای بقیه ناداوری میکردن که قهرمان شدید یا چی؟ مگه قیف نمیاید با 14 بازیکن با برانکو رفتید فینال اسیا؟ الان که 4 هافبک برتر 10 سال اخیر لیگ رو دارید. مهاجم هم که خوب دارید. علی بیرو هم که هست. پس ماجرا چیه؟ جز اینکه اگه کسی حمایتتون نکنه هیچی نیستید؟ یه دولت عزم کرده بود قهرمان اسیا کنه شما رو ولی متاسفانه وزیر ورزش فعلی دچار سانحه شده و خبری از امدادای غیبی نیست. علت همینه که پنچر شدید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید