کد خبر:33410
پ

صحبتهای طنز مربی پرسپولیس در آنتن زنده در مورد پاس های پرسپولیس در دربی

حمید مطهری دستیار سرمربی پرسپولیس که این روزها به عنوان سخنگوی گل محمدی ایفای نقش می کند؛ شب گذشته در برنامه فوتبال برتر، سطح پائین فرهنگی خود را به نمایش گذاشت و با مطرح کردن ادعاهایی طنز در خصوص دربی، موچبات خنده مخاطبین را فراهم کرد.   صحبتهای طنز مربی پرسپولیس در آنتن زنده در […]

حمید مطهری دستیار سرمربی پرسپولیس که این روزها به عنوان سخنگوی گل محمدی ایفای نقش می کند؛ شب گذشته در برنامه فوتبال برتر، سطح پائین فرهنگی خود را به نمایش گذاشت و با مطرح کردن ادعاهایی طنز در خصوص دربی، موچبات خنده مخاطبین را فراهم کرد.

 

صحبتهای طنز مربی پرسپولیس در آنتن زنده در مورد پاس های پرسپولیس در دربی

مطهری که اخیراً تمایل زیادی به ورود به بحث های کری خوانی سرخابی در تریبون های زنده پیدا کرده، مدعی شد آنها قبل از دربی هرگز به مسئله داوری ورود نکردند اما ظاهراً او فراموش کرده که این کادر فنی استقلال بود که از انتخاب بنیادی فر حمایت کرد و کادر فنی پرسپولیس با ابراز نگرانی از داوری دربی و اشاره به اینکه بروید ببینید چه تیمی از داوری ها سود برده، سعی در تحت فشار قرار دادن داور دربی کرد و با عنکوبت سیاه مجازی خود (ح.ق) مدام علیه داور دربی سمپاشی کردند.

 

مطهری در حالی باشگاه استقلال و کادر فنی این تیم را متهم به هوچی گری کرد که از رفتار بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس در حین دربی مشخص بود کدام تیم با پرخاشگری سعی در هوچی گری و تحت تاثیر قرار دادن داور بازی دارد که اتفاقاً همین مسائل باعث شد تا پنالتی دقیقه 88 استقلال گم شود. پنالتی که با هوچی گری بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس در جریان بازی گم شد چرا که آنها با داد و بیداد بی مورد، هزینه اعلام پنالتی برای بنیادی فر را بالا برده بودند و او نیز از ترس اتفاقات بدتر، بی خیال اعلام پنالتی شد که به تائید اکثریت داوران رسید.

اما اوج فرافکنی حمید مطهری در جایی بود که آنها و رسانه های نزدیک به پرسپولیس بر روی یک خطای خارج از محوطه جریمه و در منطقه ای غیرحساس، شروع به قیل و قال و علم شنگه کنار زمین کردند و مشخص نیست اگر صحنه ای مشابه با پنالتی سوخته استقلال در محوطه جریمه استقلال برای این تیم رخ می داد، آقایان چه واکنشی از خود نشان می دادند اما مسئله این است که تیم برتر آسیا حتی قادر به خلق یک موقعیت گل بر روی دروازه استقلال نشد!

 

اما نکته طنز صحبت های مطهری در جایی بود که مدعی شد با 500 پاس در دربی، رکورد شکسته اند! اما با نگاهی به نوع پاسکاری پرسپولیس در دربی به سادگی می توان به این نتیجه رسید که اکثر پاس های مذکور غیرموثر و رو به عقب بوده و در موارد بسیار، مهدی شیری با فرجی و نعمتی بازی کرده است و در فوتبال مدرن به این نوع پاسکاری، که منجر به خلق موقعیت نمی شود و در مناطق حساس زمین صورت نمی گیرد، پوئنی داده نمی شود چرا که تیم حریف فضا را گرفته و توپ را در اختیار حریف قرار داده و آنها جز پاس های رو به عقب و چرخاندن بازی برای پیدا کردن روزنه ای در ساختار دفاعی حریف، چاره ای نداشتند که در نهایت نیز آن روزنه پیدا نشد تا در چهارمین دربی متوالی، تعداد موقعیت های گل پرسپولیس روی دروازه استقلال به تعداد انگشتان یک دست هم نرسد.

 

شاید اگر حمید مطهری فراموش کرده اما تصاویر تلویزیونی گویای این مسئله هستند که در دربی جام حذفی، چطور تیم برتر ایشان، با وقت کشی قصد داشت بازی را به ضربات پنالتی بکشد، و این مورد نیز در تاریخ دربی ها بی سابقه و رکورد است که یک تیم برای اتمام سریعتر بازی، روی به وقت کشی بیاورد!

 

مطهری در بخش دیگری از صحبتهایش بار دیگر فرافکنی یا به تعبیر خودش هوچی کرد و مدعی شد، استقلال بیشترین سود را از داوری تا اینجای کار برده و این در حالیست که بسیاری از کارشناسان داوری تا همینجای کار تائید کرده اند، استقلال بیشترین ضرر را از داوری متحمل شده است مگر اینکه استاد مطهری پای صحبت های نعشه های مجازی (ح.ق) نشسته و اشتباهات داوری در دیدارهایی که پرسپولیس در ان دیدارها پیروز شده را هم به حساب اشتباه داوری علیه پرسپولیس نوشته باشند!! شاید یک بازی بیش از 3 امتیاز دارد که با اشتباه داور حتی در صورت برد تیم، از امتیازات بیشتر محروم شده است. اشاره به پنالتی اشتباه برای فولاد و گل سالم آل کثیر مقابل صنعت نفت و … همگی از مصادیق و آثار مخدرهای مجازی است که برخی مسئولین سابق پرسپولیس در رسانه های خود به خورد هواداران این تیم می دهند.

نکته جالب در خصوص کارشناسی های داوری توسط مطهری و رفقایش اینکه خطای فرجی روی ژستد را شبیه سازی و دایو می پندارند اما حرکت دروازه بان مس روی آل کثیر را پنالتی قلمداد می کردند!

 

او در پایان نیز با کنایه به نامه باشگاه استقلال به ریاست جمهوری برای استفاده از فناوری VAR در فوتبال صحبت کرد و این درخواست را به سخره گرفت که البته علت عدم تمایل او و تیم محبوبش به ورود VAR به فوتبال ایران و تاخیر در استفاده از این فناوری در لیگ برتر، به طور واضحی مشخص است و به همین دلیل این درخواست باشگاه استقلال از مقامات بالادستی را به مسخره گرفت. شاید اگر مطهری و دوستانش به نبود VAR در فوتبال ایران عادت نکرده بودند امروز حسرت آنها 60 ساله نشده بود و در فینال آسیا به تصور اینکه در فوتبال بدون VAR ایران بازی می کنند، دو پنالتی بچه گانه مقابل اولسان نداده بودند و به یک عنوان قهرمانی می رسیدند اما نبود VAR برای برخی تیم ها به قدری خوشایند بوده که درخواست سایر تیمها برای بکارگیری سریع این فناوری را به مسخره می گیرند چرا که منافع آقایان در این صورت به خطر می افتد و امکان دستکاری نتایج از طریق داوری های پرشائبه از بین می رود.

 

شاید تنها جمله درست مطهری در نطق شب گذشته ش همین جمله بود : به جای اینکه رشد کنیم، دیگران را پائین می کشیم!

به واقع بسیاری از تیمهای لیگ برتری نیز همین عقیده را در خصوص یک تیم خاص دارند که ده سال در حسرت جام، قرار داشت و با انواع و اقسام هزینه ها و جذب انواع و اقسام مربیان خارجی به موفقیتی نرسید و در نهایت کارشان به سجده بقا برای لیگ برتر ختم شد و چاره کار را برای موفقیت، پائین کشیدن و تضعیف رقبا برای رشد خود دانستند!

 

هر چه که هست شاید بهتر باشد حمید مطهری تمرکز خود را بر روی مسائل فنی تیمش بگذارد که اینگونه در دربی ها اسیر تاکتیک استقلال نشوند؛ اگر امروز استقلالی ها بر روی صحنه های مختلف حضورشان روی دروازه پرسپولیس حرف هایی برای گفتن دارند اما پرسپولیس به واسطه ناتوانی در خلق موقعیت روی دروازه استقلال هیچ حرفی برای گفتن ندارد و همان شد که جناب مطهری قبل از بازی اشاره کرده بود : هواداران خود را 90 دقیقه پای تلویزیون حرص دادند و دریغ از یک موقعیت گل جدی …

 

هر چه که هست، صالح مصطفوی دستیار فرهاد مجیدی در مقابله با بازی روانی مطهری و وارد نشدن به درگیری لفظی و توهین متقابل، پیروز شد و با ادب و فرهنگ خود نشان داد که تاریخ و تمدن و افتخار متعلق به کدام تیم است!

 

ارسالی از جمعی از هواداران استقلال در پاسخ به نطق غیرفرهنگی دستیار سرمربی پرسپولیس در برنامه فوتبال برتر

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • کوروش 7 دسامبر 2021 / 10:25 ق.ظ

    گفتم این حیا نداره

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید