کد خبر:11914
پ

دو سوتی بزرگ در خبر تبرئه عیسی آل کثیر توسط رسانه های ایرانی

در ساعات گذشته در حالی برخی رسانه ها به نقل از اکانتی موسوم به نواف الاسیوی، خبر تبرئه شدن عیسی آل کثیر را منتشر کردند که دو اشتباه بزرگ در این خبر نهفته است که اولی، اعتبار بسیاری از رسانه هایی که این خبر را به نقل از خبرنگار معروف عربستانی(!) کار کردند زیر سوال […]

در ساعات گذشته در حالی برخی رسانه ها به نقل از اکانتی موسوم به نواف الاسیوی، خبر تبرئه شدن عیسی آل کثیر را منتشر کردند که دو اشتباه بزرگ در این خبر نهفته است که اولی، اعتبار بسیاری از رسانه هایی که این خبر را به نقل از خبرنگار معروف عربستانی(!) کار کردند زیر سوال می برد.

 

دو اشتباه بزرگ در خبر تبرئه عیسی آل کثیر توسط رسانه های ایرانی

دو سوتی بزرگ در خبر تبرئه عیسی آل کثیر توسط رسانه های ایرانی

سعد الحارثی یک خبرنگار مشهور عربستانی است که همه او را می شناسند اما نواف الاسیوی تنها نام یک اکانت معروف وابسته به یک هوادار فوتبال است که به واسطه اخبار دست اولش در توئیتر معروف شده است و نام یک خبرنگار عربستانی نیست. لغت الآسیوی به معنایی آسیایی است و در شرح اکانت نواف الآسیوی نیز اینطور امده که به پوشش اخبار و اتفاقات لیگ قهرمانان آسیا می پردازد و هیچ خبری از رزومه و محل فعالیتش در رسانه یا خبرگزاری خاصی نیست چرا که او نیز مثل یک کاربر عادی، تنها به انتشار توئیت می پردازد.

 

نواف الآسیوی معادل فردی است که مثلا نام اکانت خود را شهرام آمریکایی بگذارد! در واقع الآسیوی نام فامیل او نیست و به واسطه پوشش اخبار فوتبال آسیا، این لقب را برای خود برگزیده است.

 

اشتباه دوم دوستانی که این خبر را کار کرده اند این بوده که نواف الآسیوی خبر مذکور را در توئیترش کار نکرده و مشخص نیست منبع این خبر که به وی منتسب شده از کجاست ؟ این در حالیست که فردا قرار است جلسه استماع پرونده عیسی آل کثیر برگزار شود و هنوز حکمی صادر نشده که یک کاربر عادی توئیتر به آن دسترسی داشته باشد و آن را رسانه ای کند!

 

آیا نواف الآسیوی یک خبرنگار است؟

در پایان ذکر این نکته خالی از لطف نیست که با جستجو در لیست خبرنگاران عربستانی، هیچ اثری از نام نواف الآسیوی نیست تا مهر تائیدی بر ایان ادعا باشد که این اکانت متعلق به یک هوادار فوتبال است که تنها اخبار فوتبال آسیا را  دنبال می کند و نه یک منبع موثق قابل استناد!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید