کد خبر:12093
پ

در لیگ بیستم | کمیته انضباطی کر و کور و لال نباشد

امروز اولین بازی از لیگ بیستم بین دو تیم پرسپولیس و سایپا به عنوان بازی افتتاحیه لیگ برگزار خواهد شد و انتظار همه علاقه مندان به فوتبال از کمیته داوران، کمیته انضباطی، کمیته اخلاق این است که مثل ادوار گذشته کر و کور و لال نباشند و به صورت سلیقه ای با تخلفات تیم ها […]

امروز اولین بازی از لیگ بیستم بین دو تیم پرسپولیس و سایپا به عنوان بازی افتتاحیه لیگ برگزار خواهد شد و انتظار همه علاقه مندان به فوتبال از کمیته داوران، کمیته انضباطی، کمیته اخلاق این است که مثل ادوار گذشته کر و کور و لال نباشند و به صورت سلیقه ای با تخلفات تیم ها برخورد نکنند.

 

در لیگ بیستم | کمیته انضباطی کر و کور و لال نباشد

در لیگ بیستم | کمیته انضباطی کر و کور و لال نباشد

به بهانه بازی پرسپولیس و سایپا بد نیست یادی کنیم از اتفاقات و درگیری های انتخای بازی این دو تیم در فصل 97/98 که کمیته انضباطی به واسطه بسته بودن دست برانکو در استفاده از بازیکنانش، تنها به درج در پرونده و 5 میلیون جریمه نقدی یرای خاطیان آن بازی اکتفا کرد در حالی که در نص صریح قانون محرومیت برای بازیکنی که با بازیکن دیگر درگیر می شود دیده می شد.

مصادیق برخورد سلیقه ای در بین موارد مشابه در فصول مختلف بسیار زیاد است و امید می رود کمیته انضباطی به موقع و بدون اتلاف وقت، به موارد مختلف ورود کند و در اسرع وقت نیز حکم مقتضی را صادر کند و مثل ماجرای محرومیت شجاع خلیل زاده نشود که 5 ماه بعد از ارتکاب تخلف او، برایش تشکیل جلسه دادند و سرانجام او را محروم کردند! شاید سرعت عمل کمیته انضباطی AFC در رصد اتفاقات بازیها و صدور و ابلاغ حکم و بازنگری در شکایات برای دوستان در کمیته انضباطی درسی باشد تا با الگوبرداری از آنها به طور قاطع حق را به حقدار برسانند.

 

کمیته انضباطی می تواند در مواردی که داور بازی با اشتباه محرز اقدام به اخراج یا کارت زرد اشتباه به بازیکنی کرده، آن کارت را پاک کند یا در مواردی که صحنه ای از دید داور بازی مغفول مانده، بازیکن مذکور را با محرومیت مواجه کند و انتظار می رود در فصل بیستم، این رویه قاطع را در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ببینیم.

 

در مورد انتخاب فریدون اصفهانیان به عنوان نفر اول داوران این فصل لیگ برتر حرف و حدیث های فراوانی وجود دارد اما هر چه که هست او می بایست  با قاطعیت در خصوص انتخاب داوران شایسته عمل کند و با اشتباهات داوران نیز برخورد جدی داشته باشد و در فضای حمایت کورکورانه از داوری که با اشتباهش منجر به تغییر نتیجه بازی شده نرود چرا که اشتباه داور به نام فریدون اصفهانیان نوشته نمی شود که بخواهد با حمایت متعصبانه از او، شب را روز جلوه دهد و داور را تبرئه کند.

 

البته در همین بدو شروع مسابقات، کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال با به تاخیر انداختن بررسی وضعیت بازیکنان مختلف تیمها برای ورود به بازیها، مشکلاتی را برای تیمهای مختلف به وجود آورده و این انتظار می رود که دوستانی که به واسطه اینکار حقوق می گیرند، به جای اتلاف وقت، پرونده هایی که به آنها واصل می شود را به قید فوریت بررسی نمایند.

 

در پایان بار دیگر تاکید می کنیم که اگر VAR در فوتبال ایران هنوز وارد نشدشه اما کمیته انضباطی می تواند حداقل در خصوص مسائل انضباطی پس از بازی تصمیم گیری کند و این مورد، اتفاقی رایج و مرسوم در دنیای فوتبال محسوب می شود.

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه
  • اسطوره فقط همایون خان 6 نوامبر 2020 / 7:59 ب.ظ

    قشنگ خان چرا نمیگی همین جلسه ای که میگی با 5 ماه تاخیر بر گذار شد شجاع خلیل زاده علنا 2 بازی رو بخاطرش از دست داد.1 محرمیت از بازیه که در بازی با پیکان تا صبحه بازی رای به تعلیقی بودنه حکم محرومیته شجاع ندادن و چون عملا تیمها روزه قبل از بازی به اردو میرن تیمه پرسپولیس از استفاده شجاع محروم شد و یک جلسه محرومیتم بابته قطعی شدنه حکم دریافت کرد. در حالی که در همون بازی هفته عارف غلامی دو روز قبل از بازی حکمش تبدیل به تعلیقی شد و اتفاقا در همون بازی با زدن گل و دادن پاس گل بهترین بازیکنه زمین شد و استقلالیرو که در بحرانه نتیجه گیری بود بدینوسیله بعد از چندین هفته ناکامی از بحران بیرون کشیدن توسطه همین کمیته انضباطی که ادعا داری کرو لالند. اره کیسه کشه خوش خیال اگه خدمتی هم بوده تو این چند ساله در راستایه بیرون کشیدنه کیسه حقیر از منجلابو و انتهایه جدول بوده. شما با این مطالبتون همیشه فقط میتونید دله کیسه کشایه هوچی گرو خوش کنید. وگرنه بر خودتونم محرزه که تمامیه سران فوتبال کشور و دولت و حکومت دست در دست هم دادن تا بیچارگی و حقارته تیمه حکومتیه کیسرو به هر نحوی که شده. اعم از رایهایه نا عادلانه کمیته انضباطی بدینوسیله روش درپوش بذارن

    • مراد 7 نوامبر 2020 / 7:55 ق.ظ

      میگم حرفی سخنی در مورد اینکه سیامک نعمتی در کمتر از 24 ساعت کروناش خوب شد نداری؟ دیدم توی چند تا نطقت خیلی به خوب شدن کرونای وریا غفوری توی یه هفته انتقاد داشتی گفتم ببینم نظری خرفی سخنی چیزی در این مورد نداری؟ انقد میشینید پای منقل اون حسین منقلی هر حرف مفتی رو میارید تو زبونتون

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید