کد خبر:36499
پ

جنگ زرگری باشگاه پرسپولیس و کمیته انضباطی | باور نکنید!

در حالی که باشگاه پرسپولیس معقتد بود در دربی اخیر حق این تیم ضایع شده و سرمربی این تیم نیز به شدت به عملکرد داوری معترض بود، ظرف دو روز اخیر، کمیته انضباطی به همه تخلفات دربی ورود و شکایات رسیده را بررسی کرد و در نهایت در اکثر موارد مورد شکایت باشگاه پرسپولیس، این […]

در حالی که باشگاه پرسپولیس معقتد بود در دربی اخیر حق این تیم ضایع شده و سرمربی این تیم نیز به شدت به عملکرد داوری معترض بود، ظرف دو روز اخیر، کمیته انضباطی به همه تخلفات دربی ورود و شکایات رسیده را بررسی کرد و در نهایت در اکثر موارد مورد شکایت باشگاه پرسپولیس، این باشگاه بازنده شد و شکایت ایشان علیه همتای استقلالی رد شد. اما به نظر می رسد رابطه معناداری بین رد شدن چند شکایت پرسپولیس علیه استقلال و صدور حکم خفیف برای سرمربی قرمزپوشان وجود دارد.

 

جنگ زرگری باشگاه پرسپولیس و کمیته انضباطی | باور نکنید!

جنگ زرگری باشگاه پرسپولیس و کمیته انضباطی | باور نکنید!

اگرچه به طور واضحی مشخص است خط و ربط بیانیه ها و شکایت های باشگاه پرسپولیس از کجا سرچشمه می گیرد اما ظاهراً این موضوع برای مسئولین بالارده پرسپولیس درس عبرت نشده تا همچنان گروهی که یحیی گل محمدی را به پرسپولیس آوردند و بقایای آنها همچنان در برخی پستهای باشگاه پرسپولیس باقی مانده، با ادامه چنین رویه ای شکست های پیاپی را برای پرسپولیس به ارمغان بیاورند. با رجوع به پیح نعشه مجازی معلوم الحالی که روز قبل از صدور بیانیه های باشگاه پرسپولیس به قلم اشرف می توان مفاد بیانیه ها را در پیج اینستاگرامی اش پیدا کرد اینبار نیز با توهمات خود، یک ناکامی دیگر برای باشگاه پرسپولیس رقم زد. چرا که پس از تبرئه محمد دانشگر به واسطه رفتار مشابه (عیسی آل کثیر در دربی های قبل) اینبار خبر رسید که کمیته انضباطی شکایت باشگاه پرسپولیس علیه بازی 4 بازیکن خارجی این تیم و عارف غلامی را هم رد کرده است تا مشخص شود هدف از مطرح کردن این موارد تنها انحراف افکار عمومی از اصل قضیه که ضعف فنی تیم پرسپولیس است، بوده و نه چیز دیگر!

روز گذشته نیز شکایت باشگاه پرسپولیس علیه سیدعلی رد شد چرا که هم باشگاه پرسپولیس و هم کمیته انضباطی به خوبی می دانستند این شکایت در صلاحیت بررسی توسط کمیته انضباطی نبوده و نیست و تنها برای پر کردن لیست موارد رد شده توسط کمیته انضباطی مطرح شدند تا این کمیته به جانبداری از تیمی متهم نشود!

 

اما این همه ماجرا نیست و به نظر می رسد هم باشگاه پرسپولیس و هم افکار عمومی و هم کمیته انضباطی از مدتها قبل می دانستند که این شکایات مستند و مبتنی بر قانون نیست و به جایی نمی رسد اما ظاهراً آقایان این جنگ زرگری را به راه انداختند تا مستقل بودن کمیته انضباطی و بی طرف بودنش را ثابت کنند چرا که پیشتر با یک حکم سبک به استقبال رفتار دور از اخلاق سرمربی پرسپولیس (که در همین فصل در بازی مقابل گل گهر مسبوق به سابقه هم بوده) در دربی رفته بودند و یحیی گل محمدی تنها به 4 جلسه محرومیت قطعی و 2 جلسه تعلیقی محکوم شد(+ جریمه نقدی) و این در حالیست که پیشتر در مورد مشابه در خصوص ساکت الهامی، او به 6 ماه محرومیت از حضور در فوتبال محکوم شده بود.

از این گذشته معمولاً حکم تعلیقی برای متخلفی استفاده می شود که برای اولین بار مرتکب یک جرم یا تخلف شده و سوال اساسی این است که چطور کمیته انضباطی برای سرمربی پرسپولیس که در بازی مقابل گل گهر آن رفتار را از خود نشان داد، باز هم حکم تعلیقی در نظر گرفته است!!؟ آیا آنها امروز که سرمربی پرسپولیس بار دیگر اتهامات خود علیه ساختار فدراسیون و باشگاه استقلال را تکرار کرد، حاضرند علاوه بر محکومیت جدید،  دو جلسه تعلیقی را به قطعی تبدیل کنند؟ پاسخ این سوال قطعاً منفیست …

البته با افشاگری هایی که این روزها از رکن های مختلف فدراسیون فوتبال به بیرون درز می کند مشخص است که ریشه این اتفاقات از کجا سرچشمه می گیرد. وقتی فدراسیون فوتبال بدون بند قانونی، 10 میلیارد تومان به باشگاه پرسپولیس کمک مالی می کند، طبیعتاً نمی توان از زیرمجموعه های فدراسیون فوتبال انتظار داشت تا با تخلفات این باشگاه برخورد قاطعی داشته باشند همانطور که تاکنون هیچ اقدام موثری در خصوص کسر امتیاز از این تیم بابت عدم پرداخت مطالبات باشگاه شهرخودرو نشده و یا در مورد دیگر حکم خنده دار کمیته اخلاق را در خصوص مدافع منشوری سابق پرسپولیس در ماجرای هوسرانی در اتوبوس تیم ملی را شاهد بودیم که تنها به دو جلسه محرومیت از بازیهای دوستانه(!) تیم ملی محکوم شد!!

 

البته افکار عمومی فراموش نکرده که در روزهایی که تیم برانکو به شدت با کمبود بازیکن مواجه بود و با محرومیت نقل و انتقالاتی روبه رو شده بود کمیته انضباطی چطور چشمانش را بر روی درگیری های انتهای بازی دیدار پرسپولیس و سایپا بست و آرای خود در خصوص درگیری های بازی سپاهان و پرسپولیس را به بعد از برگزاری دربی موکول کرد!

 

در جنگ زرگری آقایان همین بس که در سالهای اخیر همواره فدراسیون فوتبال را به موارد خارج از مستطیل سبز متهم کردند اما بعدها مشخص شد، فدراسیون فوتبال و چند وزارت خانه چطور در بزنگاه های حساس ایشان را کمک کرده بودند! حتی در خصوص داور دربی نیز آقایان قصد داشتند با جوسازی قبل از بازی، سوت ها را به سمت خود برگردانند که البته تا حدی نیز موفق شدند چرا که بر طبق نظر کارشناسان داوری، پنالتی روی یامگا اعلام نشد و سیدعلی از اخراج تمیروف صرف نظر کرد اما آقایان برای سرپوش گذاشتن روی ضعف فنی خود بهترین راه را حمله به داوری دیدند که زاویه داشتن او با فرهاد مجیدی در ماجرای بازی استقلال و فولاد دو فصل قبل بر همگان مشخص و مبرهن بود و اگر فرد یا تیمی قصد داشت نسبت به انتخاب سیدعلی معترض باشد، آن فرد فرهاد مجیدی و آن تیم استقلال بود!

 

پی نوشت: سپر رسانه ای که چند سالی هست در حمایت از یک تیم خاص در انواع رسانه ها فعالیت می کند تا این لحظه با سعی کرده با سیاست مظلوم نمایی، از داوران به سود تیم محبوب خود و به ضرر تیم رقیب امتیاز بگیرد اما ظاهراً در فصل جاری موفقیتی برای آنها که به تصور خود، خداوند ایجاد پروپاگاندای رسانه ای  هستند (!) نمی توان متصور بود. در فصل جاری عیار آقایان و تیم محبوشان مشخص شد که بدون کمک برخی وزارت خانه ها، در چه حال و روزی قرار دارند که حتی توان پیروزی مقابل تیمهای ته جدولی را هم ندارند.

 

بیشتر بخوانید | افشاگری جنجالی مسئول رسانه ای پرسپولیس علیه حسین قدوسی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید