کد خبر:1886
پ

در صورت سوختن سیم کارت چه کار باید کرد؟

برای بسیاری از ما پیش آمده که به هر دلیلی گوشی خود را خاموش کرده ایم؛ زمانی که خواستیم گوشی را مجدد روشن کنیم، گوشی در خواست وارد کردن پین کد کرده است. در سال های گذشته یکی از راه های امنیت سیم کارت، پین کدی بود که برای سیم کارت خود تعیین می کردید. […]

برای بسیاری از ما پیش آمده که به هر دلیلی گوشی خود را خاموش کرده ایم؛ زمانی که خواستیم گوشی را مجدد روشن کنیم، گوشی در خواست وارد کردن پین کد کرده است. در سال های گذشته یکی از راه های امنیت سیم کارت، پین کدی بود که برای سیم کارت خود تعیین می کردید. اما آیا می دانید در صورت سوختن سیم کارت چه باید کرد؟

 

آموزش رجیستر کردن گوشی

 

در صورت سوختن سیم کارت چه کار باید کرد؟

در صورتی که شما هم پین کد سیم کارت خود را فعال کرده باشید؛ با هر بار خاموش و روشن کردن گوشی، نیاز به وارد کردن پین کد انتخابی است. حال اگر به هر دلیلی پین کد انتخابی خود را فراموش کنید، پین کد را پس از روشن کردن گوشی سه بار و به اشتباه وارد کنید، سیم کارت شما قفل و مسدود می شود.

 

در صورت سوختن سیم کارت چه کار باید کرد؟

 

عوامل موثر در سوخت سیم کارت

برخی افراد ممکن است، هر چند سال یکبار و در برخی موارد در طول سال چند بار به دلایل مختلف سیم کارتشان می سوزد. در همین راستا برای این موضوع می توان دلایل مختلفی را در نظر گرفت. بهتر است بدانید علاوه بر عوامل موثر، باید نحوه ی استفاده، نگهداری و حتی میزان مصرف سیم کارت خود را در نظر بگیرید.

طبق نظر چندین کارشناس، افزایش تعداد روشن و خاموش کردن گوشی، تعداد و زمان های طولانی مکالمات و حتی تعداد ارسال و دریافت پیامک ها، همه در کاهش عمر سیم کارت شما موثر هستند. پس بهتر است بدانید، سیم کارت زمانی می سوزد که از آن به درستی استفاده نکرده باشید.

1. صدمه فیزیکی به گوشی و سیم کارت

2. وارد کردن پین کد (معروف به Pin) اشتباه بیش از دفعاتی معلوم (تکرار بیش از 3 بار پین کد اشتباه)

3. وارد یا خارج کردن سیم‌کارت هنگام روشن بودن گوشی

4. اتصال موقت

5. نمناکی یا تماس با رطوبت سیم کارت

6. قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید

7. لمس یا آغشتن صفحه طلایی آن به ذرات غبار، چربی و…

8. استفاده از گوشی های غیر استاندارد، این گوشی های ولتاژها را به مقدار استادارد به سیم کارت منتقل نمی کنند.

موارد بالا از عوامل دیگر خرابی و سوختن سیم‌کارت به شمار می‌روند.

پس باید در نظر داشته باشید سیم کارت هایی که در فضای مرطوب، شرجی، شهرهای نزدیک دریا، در مجاورت حرارت بالا و… استفاده می کنید، امکان دارد زودتر خراب شده و یا در فاصله زمانی کوتاه‌تری بسوزند. البته قابل ذکر است، در این زمینه مسوولان مخابراتی تاکید دارند که امکان سوختن بدون دلیل سیم‌کارت‌ها وجود ندارد؛ نمی‌توان عمر استانداردی برای سیم‌کارت‌های تلفن همراه تعریف و مشخص کرد.

 

در صورت سوختن سیم کارت چه کار باید کرد؟

نحوه ی احیاء سیم کارت سوخت شده

با توجه به اینکه اگر پین‌کد را سه بار اشتباه وارد کنید، سیم‌کارتتان می‌سوزد، توصیه می‌شود از وارد کردن شانسی این کدهای امنیتی خودداری شود و در صورت سوختن سیم‌کارت، برای فعال‌سازی مجدد دو روش اصلی وجود دارد:

1- وارد کردن کد هشت رقمی PUK یا (Personal Unblocking Key) 

برای فعال سازی مجدد سیم کارت، نیاز به وارد کردن کد هشت رقمی PUK یا (Personal Unblocking Key) است. اما بهتر است بدانید در این روش اگر کد PUK  را نیز ۱۰ مرتبه اشتباه وارد کنید، سیم‌کارت شما سوخته و غیرقابل‌ استفاده خواهد شد.

شماره  PUK  بر روی بدنه سیم کارت درج شده است، این کد یک کد محرمانه سیم کارت شما است و غیر قابل تغییر است. در صورت مفقود شدن PUK یا (Personal Unblocking Key) تنها راه حل دستیابی مجدد به این کد در دسترس بودن مالک سیم کارت است.

2- مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی

اما اگر کد PUK را هم اشتباه وارد کردید، سیم کارت شما به طور کامل از دسترس خارج می شود و به اصطلاح گفته می شود سیم کارت شما سوخته است. برای حل این مشکل تنها راهی که باقی می ماند، باید مالک سیم کارت با به همراه داشتن مدارک شناسایی مورد نیاز به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی اپراتور مراجعه کند. در این حالت سیم کارت شما تعویض می گردد و سیم کارت جدید دریافت می کنید.

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید