کد خبر:46521
پ

VAR دشمن شماره 1 پرسپولیس در دربی

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس پس از تساوی لحظه آخری تیمش مقابل استقلال که به لطف VAR حادث شد، به شدت به تصمیمات داور اعتراض کرد و مدعی شد با این شرایط اگر VAR نباشد بهتر است!   بررسی اشتباهات مهلک نکونام در دربی 102   ارکان باشگاه پرسپولیس در حالی به پنالتی اعلام شده […]

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس پس از تساوی لحظه آخری تیمش مقابل استقلال که به لطف VAR حادث شد، به شدت به تصمیمات داور اعتراض کرد و مدعی شد با این شرایط اگر VAR نباشد بهتر است!

 

بررسی اشتباهات مهلک نکونام در دربی 102

 

ارکان باشگاه پرسپولیس در حالی به پنالتی اعلام شده به سود استقلال اعتراض دارند که تقریباً همه کارشناسان داوری این پنالتی را تائید کرده اند. آنها به موضوع اخراج نشدن حامدی فر در دقیقه 60 نیز معترض هستند و این در حالیست که بارها در دربی های قبل، داوران با امتناع از نشان دادن کارت زرد دوم یا کارت قرمز به بازیکنان پرسپولیس به کمک این تیم آمده اند.  وانگهی پرسپولیس 90 دقیقه مقابل تیم ده نفره النصر نتوانست کاری از پیش ببرد و 10 نفره شدن استقلال لزوماً به معنای پیروزی این تیم در ادامه نبود. سرخ پوشان در باز امروز به جز موقعیت دقایق ابتدایی علی نعمتی و گلی که در نیمه دوم به ثمر رساندند، موقعیت خاص دیگری نداشتند و به نظر می رسد این صحبت ها برای انحراف افکار عمومی هواداران پرسپولیس مطرح می شود.

شاید یحیی به بردهای دربی که بدون VAR به دست آورده بود دل خوش کرده و برای اولین بار در چند سال اخیر متوجه شد اگر VAR در دربی ها مورد استفاده قرار بگیرد، او و تیمش برنده از زمین خارج نمی شوند. پرسپولیس در چند سال اخیر 3 بار مقابل استقلال به پیروزی رسیده که اگر Var در این سه مسابقه به کار گرفته شده بود، آنها احتمالاً موفق به کسب پیروزی نمی شدند. به عنوان نمونه پنالتی واضح دقیقه 2 در یکی از دربی ها که وحید امیری بر روی مهدی قایدی انجام داد یا پنالتی دقیقه 90 که فرجی با تکل از پشت، رودی ژستد را سرنگون کرد. آیا یحیی فینال جام حذفی را فراموش کرده که اگر VAR بود احتمالاً ساپینتو از زمین اخراج نمی شد و تیم در شوک فرو رفته پرسپولیس که گل دقیقه 100 مرادمند را دریافت کرده بود، نمی توانست به بازی بازگردد؟

شاید اگر هر فرد دیگری هم جای یحیی بود و تیمش در این سه سال بارها از نبود VAR سود کرده بود و امروز به دلیل حضور VAR ناکام است، چنین صحبتهایی را در موثر نبودن استفاده از VAR مطرح می کرد. آیا دوران پرسپولیس و یحیی با حضور VAR در فوتبال ایران به پایان می رسد؟

در ادامه صحنه هایی را مشاهده می کنید که در سه سال اخیر در دربی های مختلف رخ داده که اگر VAR مورد استفاده قرار می گرفت، بدون تردید پرسپولیس برنده دیدار نبود.

در ادامه توجه شما را به بخشی از صحبت های گل محمدی در کنفرانس خبری پس از دربی 102 جلب می نمائیم:

نمی‌دانم داوران عراقی مستقر در اتاق VAR را از کجا آورده‌اند و اینکه چرا این صحنه‌ها را خیلی زود به VAR می‌بردند. در دقیقه 60 بازیکن استقلال باید اخراج مستقیم می‌شد و خیلی عجیب بود که این اتفاق نیفتاد.

🔺تصمیمات VAR خیلی عجیب بود. بنیادی‌فر آن صحنه را خودش دیده بود ولی تصمیمش را زیر سؤال برد. به نظر من روز خوبی برای داوران ما نبود. اگر قرار باشد این‌طور VAR بیاید همان‌ بهتر که نیاید و زیاد هم تلاش نکنیم تا هزینه‌های باشگاه‌ها را بالا ببریم.

🔺خودتان را به دردسر نیندازید و همان که VAR نباشد بازی قشنگ‌تر می‌شود. اینگونه خیلی نوبر بود که با وجود VAR تصمیمات اشتباه گرفته می‌شد.

گل‌محمدی در واکنش به صحبت‌های نکونام که گفته بود داور باید دو پنالتی برای آنها می‌گرفت و اینکه استقلال چند موقعیت گلزنی داشت و به پرسپولیس فرصت خلق موقعیت ندادند، گفت: من درباره نظر دیگران صحبت نمی‌کنم و حرفی نمی‌زنم. هرکس نظرش خودش را دارد و برای خودش قابل احترام است. این صحبت‌هایی که ما کردیم نظر کارشناسان بود و صحنه‌های واضحی بود که دیده شد. امروز 2 امتیاز از ما گرفتند و یک امتیاز به حریف دادند، این کل اتفاقات بازی امروز بود.

🔺وی در پاسخ به این سؤال که دلیل اینکه این همه تصمیمات علیه پرسپولیس گرفته می‌شود چیست؟ گفت: دلیلش این است که ما احترام می‌گذاریم و حجب و حیا داریم و رعایت می‌کنیم. وقتی چنین احساسی به آنها دست می‌دهد می‌گویند هر بلایی که سرشان بیاوریم اینها حرف نمی‌زنند. خودمان هم مقصر هستیم و باید از حق خودمان بیشتر دفاع کنیم و یک مقدار باید شلوغ‌بازی دربیاوریم. متأسفانه این کارها در فوتبال ایران جواب می‌دهد.

🔺قبل از بازی می‌آیند درباره داوری‌های دربی‌های گذشته صحبت می‌کنند. این اتفاق فشار زیادی روی داور می‌آورد و دوستان کمیته انضباطی هم رفاقت‌هایی دارند. نمی‌دانم داستان چیست که این دوگانگی در برخورد و دادن رأی را ایجاد می‌کند و ما این شرایط را حس می‌کنیم. چون مدیرعامل آنها با رئیس فدراسیون رفاقت دیرینه و صمیمی دارد نباید حق تیم دیگری ضایع شود. از باشگاه انتظار دارم که از حق تیم و هواداران دفاع کند و یک جایی باید داد و هوار بزند، نمی‌گویم بی‌احترامی شود ولی باید از حق باشگاه بیشتر دفاع شود. تا الان حجب و حیا به خرج دادیم ولی از این به بعد باید یک مقدار جریح‌تر باشیم، من دوست ندارم از این کلمات استفاده کنم ولی متأسفانه جواب می‌دهد.

 

پی نوشت: گل محمدی در حالی به رفاقت خطیر و تاج کنایه زد که سخنگوی دولت در کنار مدیرعامل پرسپولیس این دیدار را از نزدیک دید و کیست که نداند اکثریت کابینه دولت فعلی و قبلی جملگی طرفدار پرسپولیس هستند! نکته دیگر اینکه او ظاهراً فراموش کرده که 16 جام پرسپولیس در سالهای اخیر عمدتاً در دوره همین جناب مهدی تاج به دست آمده است!

حال باید منتظر ماند و دید کمیته انضباطی به اتهامات یحیی علیه خطیر و ارتباطش با تاج رسیدگی می کند یا خیر؟

کلیدواژه : استقلال

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید