کد خبر:38279
پ

حمله پیشکسوت پرسپولیس به کریم باقری: او چه کاره است که میلیاردی پول می گیرد؟

پیشکسوت پرسپولیس گفت: وقتی از درویش مدیرعامل پرسپولیس سوال کردم ۵ درصد پیشکسوتان از پول فروش سهام را به چه کسانی داده ای سکوت کرد و هیچ جوابی برای گفتن نداشت. بهروز سلطانی، دروازه‌بان اسبق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره دیدار دوستانه اخیر این تیم مقابل پیکان و مکالمه […]

پیشکسوت پرسپولیس گفت: وقتی از درویش مدیرعامل پرسپولیس سوال کردم ۵ درصد پیشکسوتان از پول فروش سهام را به چه کسانی داده ای سکوت کرد و هیچ جوابی برای گفتن نداشت.

بهروز سلطانی، دروازه‌بان اسبق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره دیدار دوستانه اخیر این تیم مقابل پیکان و مکالمه تلفنی اش با مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اظهاراتی را مطرح کرد.
درباره بازی اخیر پرسپولیس مقابل پیکان صحبتی دارید؟

قبل از این که درباره آن مسابقه حرف بزنم می‌خواهم بگویم من جزو کسانی بودم که برای روز شروع تمرینات پرسپولیس دعوت شدم تابه محل تمرین تیم بروم. آن روز خود آقای درویش با من تماس گرفت و فرصتی پیش آمد تا با او صحبت کنم.

چه صحبت‌هایی بین شما رد و بدل شد؟

به درویش گفتم بنده همه رده‌های مختلف تیم‌های ملی فوتبال ایران را تجربه کرده‌ام. در خارج از ایران بازی کردم، در سطح باشگاهی و در آسیا بازی دروازه‌بانی کردم آن وقت با وجود این همه مربی دروازه‌بانی در ایران چه لزومی دارد میلیاردها تومان خرج کنید و برای تمرین دروازه‌بان‌ها از خارج از کشور مربی بیاورید؟ به او گفتم مربی دروازه‌بان‌ها که کار خاصی نمی‌کند! چند حرکت مخصوص برای تمرین دروازه‌بانی هست که آنها را داوود فنایی هم می‌توانست انجام بدهد. سعید عزیزیان یا خود من و خیلی‌های دیگر که در ایران هستیم میتوانیم انجام دهیم اما ظاهراً شما قصد دارید هر طور شده ۳۵۰ میلیارد تومان پولی که از فروش سهام جمع شده را به خاکستر تبدیل کنید.

همه اینها را به مدیرعامل پرسپولیس گفتید؟

بله! به او گفتم با ۵ درصد سهم پیشکسوتان از مبلغ جمع شده را چه کردید!

پاسخ درویش چه بود؟

سکوت کرد! هیچ حرفی برای گفتن نداشت. به او گفتم با این هزینه‌های هنگفتی که در این فصل نقل و انتقالات انجام داده اید یک استیل‌آذین دیگر را تشکیل داد که البته امیدواریم پرسپولیس موفق شود اما اگر نشد آن وقت می‌دانید چه ضرر بزرگ مالی به مردم زده اید؟ چون مردم از جیب شان هزینه کردند و این پول را به حساب باشگاه ریختند. به درویش گفتم شما حق ندارید به پول مردم چوب حراج بزنید.

پاسخ مدیرعامل باشگاه چه بود؟

ایشان فقط شنونده بود. زنگ زده بود تا بنده را دعوت کند به تمرین اول پرسپولیس بروم ولی من حرف‌هایی زدم که به او ثابت کنم چقدر دلم برای پرسپولیس میسوزد. برای آن کارمندی که حقوقش به تومان است ولی خرجش به دلار ولی رفته سهام پرسپولیس را خریده که پرسپولیس مشکل مالی نداشته باشد. من می‌دانم ۵ درصد حق پیشکسوتان را به چه کسانی داده اند. به خودش هم گفتم، اما باز هم سکوت کرد.

برد پرسپولیس مقابل پیکان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

بردن تیمی‌که کل بودجه اش به اندازه قیمت سه بازیکن پرسپولیس نیست که دیگر کاری ندارد. واقعا باعث تاسف است برای پرسپولیس که بازیکنانی مثل تمیروف در آن توپ بزنند. فوتبالیستی که اگر همین الان از پرسپولیس اخراج شود خیبر خرم آباد هم او را نمی‌گیرد. به درویش گفتم این مدل هزینه کردن از پول مردم ظلم به کل کشور ایران است. ظلم به دارایی‌های کشوری است که این روزها تحریم است و با مشکلات مالی عدیده ای دست و پنجه نرم می‌کند. حتی درباره یحیی گل محمدی هم حرف دارم.

چه حرفی؟

آخر یحیی گل محمدی چه کار کرده که باید برای سه فصل ۴۰ میلیارد تومان به او پول بدهند؟ ایرادی ندارد، اگر کسی باشد که حقش اینقدر پول باشد مشکلی نیست اما آیا حق یحیی گل محمدی ۴۰ میلیارد تومان پول است؟ اگر ۴۰ میلیارد تومان پول را در یک کفه ترازو بگذارید از وزن یحیی گل محمدی سنگین تر است. اصلا سوال من این است؛ نقش کریم باقری در کادر فنی پرسپولیس چیست که این چند ساله به او حقوق میلیاردی می‌دهند؟ ما آخر نفهمیدیم او داد بزن است؟ مبصر است؟ تمرین دهنده است؟ بدنساز است؟ کمک فنی می‌دهد؟ هیچ کس نمی‌داند کریم باقری در تیم چه کار می‌کند! کریم فوتبالیست بزرگی بوده اما آیا کسی می‌داند لزوم حضورش در کادرفنی پرسپولیس و دریافت حقوق میلیاردی چیست؟ من مخالف دادن پول به کادر فنی پرسپولیس نیستم، بدهید! نوش جان هر کسی که به درد پرسپولیس می‌خورد اما آیا مربی دروازه‌بانی ایرانی قحط آمده بود که از خارج برای پرسپولیس مربی آوردند!

شما معتقدید شرایط پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات همراه با ولخرجی بوده است؟

بله! راهی که آقای درویش امروز در پیش گرفته راهی است که هزینه‌های باشگاه برای فصل آینده را حداقل ۵۰ درصد افزایش می‌دهد. شما که به سعید صادقی ۲۰ میلیارد پول می‌دهید سال آینده باید به او ۴۰ میلیارد پول بدهید. سعید صادقی فقط یک بازیکن است، این ۲۰ میلیارد را ضرب در ۲۰ بازیکن دیگر بکنید تا ببینید بودجه سال آینده پرسپولیس باید چقدر افزایش پیدا کند؟ برای چه؟ قهرمانی به چه قیمتی؟ راهی که درویش در پیش گرفته همان راهی است که سالها پیش فتح‌الله‌زاده رفت و به اسم حرفه ای گری سقف قراردادها را اینقدر بالا برد که سایر باشگاه‌ها را هم با مشکلات مالی مواجه کرد. حالا هم درویش خودش و بقیه باشگاه‌ها را به دردسر انداخته و خدا می‌داند چه زمانی نامه‌های شکایت بازیکنان از فیفا و ای اف سی از راه برسند تا پنجره‌ها را ببندند.

شما چه کسی را در بروز چنین شرایطی مقصر می‌دانید؟

همه مقصر هستند همه کسانی که در راس هستند مقصرند از وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال گرفته تا بقیه! وقتی وزارت ورزش کاری به کادر تیم ملی ندارد و مربی که زحمت کشیده ایران را به جام جهانی رسانده را به این راحتی کنار میگذارند دیگر چه توقعی میتوان داشت؟ حالا هم که شنیدم نکونام را می‌خواهند بیاورند. اصلاً این کار عاقلانه نیست. من به نکونام توصیه می‌کنم به تیم ملی نیاید و در همان فولاد بماند تا شان و کلاس کارش را حفظ کند. اگر به تیم ملی بیاید همه تقصیرها بابت نتیجه نگرفتن تیم ملی به گردن او می‌افتد و بیچاره اش می‌کنند. حضور در رأس تیمی‌که امروز دودستگی در آن به وجود آمده نه تنها کمکی به آینده نکونام نمی‌کند بلکه ممکن است این مهره آینده‌دار مربیگری فوتبال مان را هم بسوزاند.

کلیدواژه : پرسپولیس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید