کد خبر:45842
پ

چطور با نام فامیلی مهدی تاج مشکلی ندارند اما با اسم تیم تاج مشکل دارند؟

در حالی که بسیاری از هواداران تیم تاج، همچنان این تیم را با نام سابق خود یعنی تاج صدا می زنند، اما مسئولینی که ظاهرا درگیر عقده های دوران جوانی خود و پیشتازی تیم تاج در دوران پهلوی در رقابت های درون مرزی و برون مرزی هستند، حتی نمی خواهند خاطرات تلخی که تیم تاج […]

در حالی که بسیاری از هواداران تیم تاج، همچنان این تیم را با نام سابق خود یعنی تاج صدا می زنند، اما مسئولینی که ظاهرا درگیر عقده های دوران جوانی خود و پیشتازی تیم تاج در دوران پهلوی در رقابت های درون مرزی و برون مرزی هستند، حتی نمی خواهند خاطرات تلخی که تیم تاج در آن دوران برای آنها و تیم محبوبشان رقم زد را به یاد بیاورند چه برسد به بازگرداندن هویت و اصالت این تیم یعنی تاج !

چطور با نام فامیلی مهدی تاج مشکلی ندارند اما با اسم تیم تاج مشکل دارند؟

 

امروز دیگر بر کسی پوشیده نیست که یک جریان بالادستی حتی فراتر از فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش، مهندسی اتفاقات در فوتبال ایران را بر عهده دارد. چیزی در نزدکی رئوس حاکمیت در ایران که عداوت آنها با خاندان پهلوی به عداوت آنها به تیم تاج سابق که تیم محبوب دربار هم بود، کشیده شده و این موضوع در رویکرد مسئولین نسبت به دو تیم استقلال و پرسپولیس به طور آشکاری ملموس است.

اما نکته ای که در این سالها به آن پرداخته نشد این است که چطور ممکن است آقایانی که با تاج و سلطنت و پادشاهی ظاهراً مشکل دارند، با نام فامیلی مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال مشکلی ندارند؟ اگر نامگذاری تاج بد است، پس مهدی تاج هم می بایست مثل بسیاری از افرادی که نام فامیلی نزدیک به شاهنشاهی و پهلوی داشتند، نام فامیلش را تغییر می داد اما اینگونه نشد تا مشخص شود اسم تاج مشکلی ندارد و مشکل آقایان با هویت تیم تاج است که از بازگرداندن آن به این تیم وحشت دارند.

 

نکته جالب اینکه آقایان ابتدا نام تیم محبوب خود را به پیروزی تغییر دادند تا نام پرسپولیس که یادآور دوران تخت و پادشاهی هخامنشیان بود هم از یادها برود اما در کمال شگفتی پس از پیگیری آقایان، نام سابق تیم پیروزی یعنی پرسپولیس به این تیم بازگشت اما هرگز با بازگرداندن نام تاج به استقلال موافقت نشد!

شگفت انگیزتر اینکه نام پرسپولیس نه تنها مایه مباهات و فخر ایرانیان نیست بلکه یادآور شرمساری تاریخی ایرانیان است. جائی که اسکندر پس از فتح ایران و به غارت و به تجاوز به ناموس ایرانیان و به آتش کشیدن پایتخت کشور، نام شهر پارسه (تخت جمشید) را عوض کرد و به پرسپولیس تغییر داد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید