کد خبر:33473
پ

مجیدی غرق در اشتباهات محمود فکری | سیستم های ناسازگار با بازیکن ایرانی

ظهر امروز در حالی دیدار حساس استقلال و پیکان از هفته نهم لیگ برتر برگزار می شود که به نظر می رسد فرهاد مجیدی سرمربی استقلال همچنان بر روی اشتباهات قبلی خود در انتخاب سیستم و تاکتیک سازگار با پتانسیل بازیکنان فعلی تیمش دچار اشتباه شده است.   مجیدی غرق در اشتباهات محمود فکری | […]

ظهر امروز در حالی دیدار حساس استقلال و پیکان از هفته نهم لیگ برتر برگزار می شود که به نظر می رسد فرهاد مجیدی سرمربی استقلال همچنان بر روی اشتباهات قبلی خود در انتخاب سیستم و تاکتیک سازگار با پتانسیل بازیکنان فعلی تیمش دچار اشتباه شده است.

 

مجیدی غرق در اشتباهات محمود فکری | سیستم های ناسازگار با بازیکن ایرانی

آنتونیو کونته نیز قصد داشت تا کاتانچیو و سیستم های دفاع ایتالیایی را در چلسی اجرا کند اما در نهایت با کسب نتایج ضعیف از این تیم کنار گذاشته شد و امروز توخل با سیستمی مدرن، چلسی را به یکی از 5 تیم برتر فوتبال اروپا تبدیل کرده است.

 

فرهاد مجیدی سرمربی استقلال که تا پیش از ورود گابریل پین به این تیم، بازیهای تماشاگرپسندی را همراه با استقلال به نمایش گذاشته بود، بعد از پیوستن پین به استقلال به شکل عجیبی دل در گروی مرد ایتالیایی داده و در حالی سیستم های مدنظر گابریل پین در استقلال را تست می کند که هیچ یک از این سیستم ها با بضاعت بازیکنان استقلال همخوانی ندارد و از همه مهمتر، در فصل گذشته توسط محمود فکری تست شدند و خروجی مثبتی به همراه نداشت.

استقلال در 6 مسابقه اول خود در لیگ، ظاهراً با سیستم 2-5-3 به میدان می رفت اما عملاً سیستم این تیم 2-3-5 یا 1-4-5 بود و به همین دلیل نیز ساختار دفاعی این تیم به دژی مستحکم تبدیل شده که اجازه نفوذ به هیچ حریفی را نمی دهد. این سیستم از طرز تفکر ایتالیایی گابریل پین بیرون آمد که با دفاعی موسوم به کاتانچیو که مدتها در فوتبال ایتالیا پیاده می شدف قصد داشت استقلال را به دوران منحوس فوتبال ایتالیا که به سختی ایجاد موقعیت می کرد، ببرد.

آبی ها از هفته هفتم و دیدار مقابل صنعت نفت با سیستم 1-2-3-4 به میدان رفتند و نمایش دلپذیری را در آبادان به اجرا گذاشتند که البته با نتیجه همراه نشد اما هواداران این تیم به ادامه روند تیمشان امیدوار شدند.

اما در هفته هشتم و در دربی پایتخت مجیدی در عین ناباوری سیستم 3-3-4 را برای تیمش انتخاب کرد که پیشتر در فصل گذشته توسط محمود فکری تست شده بود و نتیجه مثبتی برای استقلال به همراه نداشت. مجیدی در همان بازی پی به اشتباه خود برد و مجدداً به سیستم 1-4-5 در نیمه دوم بازگشت که پس از سوئیچ استقلال به این سیستم تقریباً هیچ موقعیتی به پرسپولیس نداد.

در سرگیجه تاکتیکی که کادر فنی استقلال گرفته به نظر می رسد به جای تست سیستم ها و تاکتیکی های عجیب که پیاده سازی آنها از توان بازیکنان ایرانی خارج است، شاید بهتر باشد مجیدی با همان سیستم های آشنا برای فوتبال ایران به مصاف رقبا برود و به مرور و در دقایق پایانی بازیهایی که از پیروزی تیمش مطمئن شده، سیستم های جدید مدنظرش را در زمین مسابقه مقابل حریفان تست نماید.

در حال حاضر به نظر می رسد بهترین سیستم برای استقلال فعلی 2-5-3 واقعی مثل دوران استراماچونی باشد چرا که عناصر و بازیکنان لازم برای اجرای این سیستم در استقلال حاضر هستند اما تا اینجای کار با شرح وظایف تدافعی که به پیستون های کناری استقلال داده شده، این سیستم به شکل 2-3-5 و یا 1-4-5 در استقلال اجرا شده و به همین خاطر خبری از خلق موقعیت و گلزنی در این تیم نیست چرا که تمرکز این سیستم ها بر پایه گل نخوردن تیم است.

 

در فوتبال مثل معروفی است که می گوید، سیستم ها بر اساس توانایی بازیکنان به وجود می آیند و مربی که بخواهد یک سیستم را به بازیکنان تحمیل کند، محکوم به شکست خواهد بود. این هنر یک مربی است که با پتانسیل بازیکنانش، بهترین سیستم و تاکتیک را برای بازیها انتخاب کند. هنری که تاکنون کادر فنی استقلال از خود نشان نداده و منجر به کسب 5 تساوی پی در پی برای این تیم شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید