کد خبر:11137
پ

مجلس و نهادهای نظارتی با مفسدین فوتبال هم دست هستند

در حالی که از مدتها پیش بحث مبارزه با فساد در فوتبال ظاهراً در مجلس اغاز شده و هر بار که فسادی در این رشته ورزشی به خصوص در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و تیم ملی رخ می دهد، با یک اطلاعرسانی مقطعی پس از مدتی سرنوشت شناسایی عاملان فساد و مجازات آنها به […]

در حالی که از مدتها پیش بحث مبارزه با فساد در فوتبال ظاهراً در مجلس اغاز شده و هر بار که فسادی در این رشته ورزشی به خصوص در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و تیم ملی رخ می دهد، با یک اطلاعرسانی مقطعی پس از مدتی سرنوشت شناسایی عاملان فساد و مجازات آنها به دست فراموشی سپرده می شود.

 

مجلس و نهادهای نظارتی با مفسدین فوتبال هم دست هستند

مجلس و نهادهای نظارتی با مفسدین فوتبال هم دست هستند

در حال حاضر نیز به نظر می رسد مجلس و نهادهای نظارتی با آگاهی از نام عاملان فساد قصد اعمال قانون علیه آنها را ندارند و با توجه به اینکه تقریباً تخلف فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش در موضوع مارک ویلموتس محرز و مشخص است، اما هیچ اقدام عملی و جدی از سوی نهادهای نظارتی در این خصوص شاهد نبوده ایم. در طرف مقابل نیز مجلس با موضع منفعلی که در خصوص وزارت ورزش و این حجم از ناکارآمدی و فساد در فوتبال گرفته، عملاً مشوق ادامه این فساد تا پایان دولت بنفش است.

در وضعیت فعلی تخلف فدراسیون فوتبال در به کار گیری حیدر بهاروند و فریدون اصفهانیان دو عضو بازنشسته در بدنه فوتبال ایران غیرقانونی محسوب می شود اما مشخص نیست اولاً چه کسی تصمیم به حضور این افراد در فدراسیون گرفته و دوماً چرا نهاد نظارتی در قبال این تصمیمات سکوت کرده است و برخوردی صورت نمی گیرد؟

 

نهاد نظارتی در موضوع تخلفات سنگین مدیران عامل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که منجر به تضییع بیت المال شد، چه اقداماتی انجام داده و چه کسانی را به عنوان خاطی به افکار عمومی معرفی کرده است؟

 

در پایان باید گفت عدم برخورد با مفسدین در فوتبال، دست کمی از هم دستی با آنها در ارتکاب انواع تخلف ندارد. به عنوان نمونه چرا نهاد نظارتی به موضوع رشوه حسین هدایتی به فدراسیون فوتبال برای جذب دو بازیکن برای پرسپولیس ورود نکرده و وزارت ورزش از هرگونه اقدام برای ورود به موضوع جعل پرونده مهدی طارمی ممانعت به عمل آورد؟

 

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • سارا 28 اکتبر 2020 / 3:31 ب.ظ

    پوست اگر بگندد نمکش می زنند وای به روزی که نمک بگندد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید