کد خبر:37910
پ

لیست اشتباهات آجورلو در استقلال | سردار مشغول لابی برای فدراسیون بود؟

در حالی که حدود یک ماه دیگر لیگ برتر به طور رسمی اغاز می شود و بیشتر تیمها، تمرینات خود را آغاز کرده اند، شرایط تیم قهرمان هنوز هم که هنوز است، مبهم باقی مانده است و این اتفاق در حالی رخ می دهد که مدیری همچون اجورلو که ظاهراً حواسش به همه چیز است، […]

در حالی که حدود یک ماه دیگر لیگ برتر به طور رسمی اغاز می شود و بیشتر تیمها، تمرینات خود را آغاز کرده اند، شرایط تیم قهرمان هنوز هم که هنوز است، مبهم باقی مانده است و این اتفاق در حالی رخ می دهد که مدیری همچون اجورلو که ظاهراً حواسش به همه چیز است، در راس کار قرار دارد که در ماههای اخیر کم گاف نداده است. در ادامه به لیستی از اشتباهات سردار آجورلو اشاره می کنیم که ممکن است استقلال را به دردی دچار کند که در سالهای اخیر به آن مبتلا بوده است.

لیست اشتباهات آجورلو در استقلال | سردار مشغول لابی برای فدراسیون بود؟

بدون شک اولین اشتباه آجورلو ناتوانی در حل و فصل موضوع سربازی دو بازیکن ملی پوش استقلال بود که البته این ضعف یا بهتر بگوئیم گاف خیلی سریع با جذب رافائل سیلوا مرتفع شد اما اشتباهات سریالی او پس از این اتفاق آغاز شد.

آجورلو که مدعی تولید ثروت و درآمدزایی برای استقلال بود، تا این لحظه هرگز گزارش شفافی از میزان هزینه و درآمدهای کسب شده در فصل گذشته در اختیار افکار عمومی قرار نداده است و بر همگان روشن است که صورتهای مالی منعکس شده  در سایت کدال اکثر شرکتها، ان چیزی نیست که در واقعیت رقم خورده است. تناقض در هزینه کردن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در جائی احساس می شود که باشگاه رقیب به سادگی با صرف هزینه های سرسام آور که به گفته خودشان از محل درآمدشان از بورس بوده، تیمی مقتدر بسته است اما آجورلو علی رغم آنهمه وعده، هنوز موفق به تمدید قرارداد برخی بازیکنان سابق استقلال نشده و هنوز صید چشمگیری در نقل و انتقالات استقلال دیده نمی شود تا مهمترین فعل و انفعال هفته های اخیر این تیم قطعاً تمدید قرارداد رافائل سیلوا باشد.

 

چرا در دو هفته پایانی لیگ، به تمدید قراردادها ورود نشد؟

اگر از موضوع مبهم و پیچیده جدایی ناگهانی فرهاد مجیدی و علل ان بگذریم که چرا آجورلو اجازه این خروج را به سرمربی تیم داد، بگذریم به این سوال می رسیم که چرا علی رغم مسجل شدن قهرمانی استقلال از چند هفته قبل از پایان لیگ، دوستان در باشگاه استقلال به فکر تمدید قرارداد بازیکنانی که در پایان فصل قراردادشان به اتمام می رسید، نیفتادند تا این روزها بازیکنانی نظیر امیرحسین حسین زاده، عارف غلامی و … درگیر رفتن از تیم باشند و دانشگر از تیم جدا شود تا انرژی زیادی از مدیریت استقلال صرف چانه زنی با بازیکنان فصل قبل، تلف شود.

 

تکلیف خدمت سربازی مرادمند و سیاوش یزدانی به کجا رسید؟

اگر تعلل در پیگیری وضعیت مرادمند و سیاوش یزدانی در نیم فصل را با اغماض از آجورلو بپذیریم، تعلل در تعیین تکلیف حضور یا عدم حضور این دو بازیکن را نمی توان در ابتدای فصل جدید پذیرفت و اکنون این سوال مطرح است که بالاخره سیاوش یزدانی و مرادمند می توانند استقلال را در فصل جدید همراهی کنند یا خیر؟

 

انتخاب های بهتر از خسرو حیدری و زرندی روی میز بود

مورد دیگر انتخاب جناب زرندی و خسرو حیدری به عنوان مسئول روابط عمومی جدید استقلال و دستیار ایرانی ساپینتو است که در نوع خود عجیب به نظر می رسد؛ با این انتخاب ها که به نوعی برگشت به عقب محسوب می شود احتمالاً باز هم ترکیب استقلال قبل از شروع مسابقه در کف کاناله ای تلگرا و اینستاگرام خواهد بود و خسرو حیدری به جای کمک به سرمربی در حوزه فنی، تنها در صدد تجربه اندوزی از وی خواهد بود. با احترام به جناب زرندی و حیدری عزیز، اما انتخاب های بهتری برای اجورلو برای این دو پست وجود داشت که می توان به مجتبی جباری اشاره کرد که همه شرایط لازم برای نشستن روی نیمکت استقلال ولو به عنوان دستیار ساپینتو دارا بود.

 

تهران گردی کادر فنی پرتغالی واجب تر از شروع تمرینات

در بحث سرمربی و کادرش نیز پیشتر انتقادات لازم از نوع انتخاب ساپینتو که مشخص نیست بر اساس نظر چه کسی به نیمکت استقلال رسیده، مطرح شده اما اینکه ایشان با این تاخیر طولانی برای شروع تمرینات به تهران بیایند و تهران گردی در اولویت قرار بگیرد و شروع تمرینات به 72 ساعت بعد موکول شود، مایوس کننده است. اینکه کادر فنی فعلی استقلال با آنالیزور 25 ساله ساپینتو می تواند در این تیم موفق شود یا خیر بر ما پوشیده است اما آنچه مسلم است، تکرار سناریوهای چند فصل اخیر برای استقلال است و احتمالاً هواداران استقلال در توجیه عدم نتیجه گیری تیمشان در بازیهای ابتدایی نیم فصل عبارات کلیشه ای همچون موارد زیر را زیاد خواهند شنید:

*باید به مربی خارجی جدید، زمان داد تا با فوتبال ایران و بازیکنان آشنا شود

*بازیکنان جدید هنوز با تیم هماهنگ نشده اند

*بدنسازی سنگین باعث افت کیفی بازیکنان در هفته های ابتدایی شده است

* …

این وضعیت در شرایطی برای استقلال رقم می خورد که مدیریت می توانست با اقدام سریع تر خود، همه این معضلات را حل کند اما عملاً استقلال به سمتی می رود که قطعاً امتیازات زیادی را در نیم فصل به واسطه عدم آشنایی کادر فنی با بازیکنان و فوتبال ایران و حریفان استقلال از دست خواهد داد و نتیجه گیری این تیم در نیم فصل دوم نیز برای قهرمانی این تیم کافی به نظر نمی رسد.

 

در نهایت اینکه موفقیت اتفاقی به دست نمی آید و از تعلل در انتخاب سرمربی گرفته تا تعلل در نقل و انتقالات و دیر بسته شدن تیم و دیر آغاز شدن شروع تمرینات آمادگی و بدنسازی همگی یک معنا بیشتر ندارد : تیمهایی مثل پرسپولیس، سپاهان، تراکتور، گل گهر که در این زمینه جلوتر و موفق تر عمل کرده اند، در لیگ نیز نمایش بهتری نسبت به استقلال خواهند داشت.

 

اگر سردار آجورلو برای انتخابات فدراسیون فوتبال کاندید شود، به جرات می توان گفت او استقلال را پلی برای رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون فوتبال کرد و شاید کم کاری های اخیر او ریشه در زمان گذاشتن برای لابی انتخاب ریاست فدراسیون فوتبال بوده است. آجورلو باید با هواداران استقلال صادق باشد و اگر این تیم مشکل مالی دارد (که ندارد) به آنها بگوید و اگر هم ندارد، تکلیف برخی از موارد از جمله جذب محبی را خیلی سریع مشخص کند. به کار بردن اصطلاحاتی مثل چراغ خاموش و … در فوتبال امروز معنایی ندارد.

امروز در حالی درویش همه ابزار لازم برای موفقیت را برای سرمربی خود فراهم کرده که گل محمدی هیچ عذر و بهانه ای برای ناکامی نمی تواند داشته باشد و در این صورت، بخضی از قرارداد وی کسر خواهد شد اما تعلل بی مورد و نامشخص از سمت مدیریت استقلال در بستن هر چه سریعتر تیم، راه بهانه جویی های بعدی را برای سرمربی در هنگام ناکامی باز گذاشته است و این ضعف مدیریت را می رساند و نه ضعف سرمربی. در اینکه آجورلو اقدام به کارهای زیربنایی در استقلال کرده و می کند شکی وجود ندارد اما توجه و تمرکز همیشه بر روی تیم بزرگسالان بوده و هست و سایر فعالیتها به نوعی فرعی به حساب می آیند و می بایست به موازات رسیدگی به امور تیم اصلی، به آنها پرداخته شود.

 

پی نوشت: نمونه این اتفاقات و تعلل در تیم بستن را در فصول اخیر در استقلال زیاد دیده ایم و نتیجه آن نیز از دست دادن امتیازات حساس ابتدای فصل بود که در نهایت حتی با نتیجه گیری عالی در نیم فصل دوم هم به موفقیت نمی انجامید. اینکه صرفاً یک دو جین ستاره در شروع لیگ به استقلال اضافه شوند، لزوماً به معنای عملکرد مثبت مدیریت نیست چرا که در سالهای گذشته نیز آنقدر در تمدید قرارداد تیام و جبارف تعلل شد که بازیکنانی مثل ابراهیمی و مجید حسینی و نورافکن هم از استقلال جدا شدند و ورود الحاجی گرو، نیومایر، مرتضی تبریزی و همام طارق در شروع لیگ هم نتوانست آن استقلال را موفق کند. ادامه این روند مریض در استقلال فعلی نیز بدون شک به همان سرنوشت دچار خواهد شد. پس سردار تا دیر نشده چراغ ها را روشن کن … مدیریت فوتبال مدیریت در اتاق شیشه ای است و هیچ چیز در آن در نهایت مخفی نمی ماند.اینکه امروز برخی اقدامات انجام شود و فردا در زمان خداحافظی با باشگاه استقلال این موارد در لیست سوابق و رزومه عملکرد آجورلو درج شود، درست نیست چرا که زمان انجام برخی اقدامات بسیار مهمتر از انجام آن بوده و هست. به عنوان مثال آجورلو در هفته دوم لیگ برتر کریستیانو رونالدو را به استقلال بیاورد، اما وقتی این بازیکن کارایی نداشته باشد، هیچ کس از عملکرد آجورولو در جذب رونالدو تقدیر نخواهد کرد.

کلیدواژه : استقلال

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید