کد خبر:40937
پ

طنز فوتبال ایران با گزارش جدید AFC تکمیل شد | رسوایی فوتبالیست های منفعت طلب

مهدی تاج رئیس فدارسیون فوتبال ایران در مصاحبه ای جالب از طنز تلخ فوتبال ایران و ماهیت اصلی فوتبالیست های منفعت طلبی که کیفیت بازی شان هیچ سنخیتی با رقم دریافتی شان ندارد، پرده برداشت. طنز فوتبال ایران با گزارش جدید AFC تکمیل شد | رسوایی فوتبالیست های منفعت طلب در گزارشی که کنفدراسیون فوتبال […]

مهدی تاج رئیس فدارسیون فوتبال ایران در مصاحبه ای جالب از طنز تلخ فوتبال ایران و ماهیت اصلی فوتبالیست های منفعت طلبی که کیفیت بازی شان هیچ سنخیتی با رقم دریافتی شان ندارد، پرده برداشت.

طنز فوتبال ایران با گزارش جدید AFC تکمیل شد | رسوایی فوتبالیست های منفعت طلب

در گزارشی که کنفدراسیون فوتبال آسیا منتشر کرده است در کل آسیا به دلیل شیوع ویروس کووید 19 درآمد باشگاه های آسیادر سال 2020 نسبت به سال 2019، حدود 20 درصد کاهش یافته است و به تبع آن باشگاه های آسیا هزینه های خود را هم 30 درصد کاهش داده اند اما فقط در ایران و یک کشور دیگر هزینه های دستمزد بازیکنان در سال 2020 نسبت به سال 2019 بیش از 50 درصد افزایش داشته است و این موضوع استاندارد نیست.

تاج تصریح کرد: همین مساله باعث شده متاسفانه فوتبال ایران تعداد بسیار زیادی پرونده در دادگاه CAS داشته باشد. تجربه ما نشان داده است هر زمان که فدراسیون فوتبال الزامات سخت گیرانه ای را اجرا کرده است، باشگاه ها خودشان را با این الزامات تطبیق داده اند و باعث رشد فوتبال شده است. برای مثال در بحث استادیوم ها الزامات سخت گیرانه باعث شد، ۹ استادیوم جدید ساخته شوند و چندین استادیوم هم بازسازی شوند تا بتوانند میزبان تیم خود باشند.

متاسفانه در بخش مجوز باشگاهی در گذشته خوب عمل نکرده و رویکرد تسامح و تساهل را پیش گرفته بودیم. این موضوع باعث شد که در این بخش از فوتبال آسیا بسیار عقب تر باشیم. تیم ملی فوتبال ایران در حال حاضر از لحاظ فنی و کسب نتایج در رده بندی های جهانی در صدر فوتبال آسیا قرار دارد اما وقتی عملکردمان را در مجوز باشگاهی مشاهده می کنیم، عملکرد قابل دفاعی نداشته‌ایم. در سال گذشته تنها دو تیم توانستند مجوز کنفدراسیون فوتبال آسیا را برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا دریافت کنند. این در حالی است که 54 تیم ژاپن، 18 تیم از کره، 12 تیم از امارات و 12 تیم از ازبکستان مجوز باشگاهی AFC را دریافت کردند و این نشان دهنده فاصله باشگاه های ما از استانداردهای باشگاهی در آسیا است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید