کد خبر:5157
پ

تحلیل تکنیکال و بنیادی شاخص کل بورس | پایان اصلاح نزدیک است

بتاکاپ – با توجه به ریزش غیرعادی شاخص کل بورس و عرضه های آبشاری که در بسیاری از نمادها به خصوص نمادهای شاخص سازی که در پورتفوی سهام عدالت هستند رخ داده، بسیاری از سهامداران تازه وارد به بورس این سوال را از خود می پرسند این اصلاح شاخص کل بورس تا چه زمانی ادامه […]

بتاکاپ – با توجه به ریزش غیرعادی شاخص کل بورس و عرضه های آبشاری که در بسیاری از نمادها به خصوص نمادهای شاخص سازی که در پورتفوی سهام عدالت هستند رخ داده، بسیاری از سهامداران تازه وارد به بورس این سوال را از خود می پرسند این اصلاح شاخص کل بورس تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و از چه تاریخی می توانند امیدوار به بازگشت قیمت نماد خود به سطوح بالاتر و کم شدن میزان ضرر خود باشند؟ در ادامه به تحلیل تکنیکال و بنیادی شاخص کل بورس می پردازیم.

 

گروه های بورسی در تلگرام

 

تحلیل تکنیکال و بنیادی شاخص کل بورس | پایان اصلاح نزدیک است

تحلیل تکنیکال و بنیادی شاخص کل بورس | پایان اصلاح نزدیک است

 

در ابتدا ذکر این نکته خالی از لطف نیست که رشد شارپی و غیرمتعارف شاخص کل و رشد قیمتی بسیاری از نمادها که از پشتوانه خاصی به جز بالا رفتن قیمت دلار برخوردار نبود، با ریزش یا اصلاح شدید نیز همراه شده که این موضوع مستقیماً به سوء مدیریت مدیریت سازمان بورس در عرضه تدریجی سهام عدالت به بازار و کنترل هیجان خرید و فروش در مقاطع مختلف باز می گردد. به همین علت نیز بسیاری از سهامداران خواستار محاکمه قالیباف اصل به سبب ایجاد رانت اطلاعاتی در خصوص اتمام روند صعودی بازار برای عده ای شده است.

 

در وضعیت فعلی به نظر می رسد دوستان در حال چارت سازی برای بازار تماماً دولتی و دستوری بورس ایران هستند و با دستکاری در روند عادی معاملات از طریق حقوقی های قدرتمند بازار قصد دارند تا شاخص کل را به سطحی برسانند که از قبل نقاشی اش را کشیده بودند تا به جهانیان ثابت کنند که بورس ایران نیز مطابق با تکنیکال حرکت می کند و این در حالیست که در فارکس و سایر بازارهای جهانی، قیمتها بدون محدودیت دامنه نوسان بالا و پائین می شوند و همین عامل و جریان آزاد نقدینگی باعث واقعی بودن چارت های بورس های خارجی نسبت به نمونه داخلی است که با دامنه نوسان قادر به کنترل قیمت سهام شده اند تا افسار بورس از ید کنترل نظام حاکم خارج نشود.

 

با توجه به نمودار تکنیکال زیر به نظر می رسد محکم ترین نقطه حمایتی شاخص کل برای بازگشت، سطح یک میلیون و ششصد و سی و یک هزار است که اگر فرض را بر این بگیریم که شاخص کل به همین منوال روزانه حدود 70 هزار واحد ریزش کند، دو روز کاری دیگر با این سطح فاصله داریم و انتظار می رود وضعیت بازار از دوشنبه هفته آینده یا در حالت خوشبینانه از اواخر یکشنبه به حالت عادی باز گردد و شاهد خیزش مجدد آن به سطح روانی یک میلیون و هشتصد هزار باشیم که احتمالاً پولبک به حمایت روانی شکسته به حساب خواهد آمد چرا که با جوی که دوستان در بازار ایجاد کرده اند، فضای بی اعتمادی شدیدی در بین سهامداران تازه وارد به وجود آمده و کاهش شدید ارزش معاملات در روز جاری نیز حاکی از همین نکته بود که نقدینگی و پول هوشمند در حال خروج از بازار است تا وضعیت به ثبات و تعادل برسد و آنگاه در خصوص ورود یا خروج قطعی به بازار تصمیم گیری نمیاد.

 

آموزش تشخیص ورود و خروج پول هوشمند

 

 

تحلیل تکنیکال شاخص کل

 

نکات مهم در خصوص وضعیت این روزهای بازار بورس به زبان خودمونی

 

1- 16 و نیم درصد اصلاح میکنه (پاییز 97 بیشتر از 21 درصد اصلاح کرد)
2- اندیکاتور آر اس آی سطح 40 را لمس میکنه
3- خط پایین باند بولینگر را لمس میکنه
4- مووینگ اوریج 34 روزه را رو به پایین میشکنه
5- چند کندل زیر خط کیجون سن در سیستم ایچیموکو میزنه
6- چیکو اسپن در سیستم ایچوموکو میاد زیر نمودار
و …
اینها نشون میده درگیر یک اصلاح حسابی هستیم. اما فعلا چندان جای نگرانی نیست و نمیشه اسم ریزش روش گذاشت. فقط یکم نگران دوستانی هستم که تازه وارد شدن (که تعدادشون هم کم نیست) و در بدو ورود با یک اصلاح نسبتا سنگین مواجه شدن. امیدوارم کمی صبوری کنند و با ضرر خارج نشن. طولی نمیکشه که بازار بر میگرده و ضررهاشون جبران میشه.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید