کد خبر:46593
پ

تائید تحلیل فنی افت شدید استقلال با حضور بلانکو | نکونام دست از لجبازی بردارد

تیم فوتبال استقلال در حالی با یک برد پرگل مقابل نساجی به صدر جدول رسید که یک بازی دیگر با حضور فیکس بلانکو در ترکیب اصلی این تیم، شاهد نمایش ضعیف آبی ها در نیمه اول بودیم. تائید تحلیل فنی افت شدید استقلال با حضور بلانکو | نکونام دست از لجبازی بردارد حقیقت این است […]

تیم فوتبال استقلال در حالی با یک برد پرگل مقابل نساجی به صدر جدول رسید که یک بازی دیگر با حضور فیکس بلانکو در ترکیب اصلی این تیم، شاهد نمایش ضعیف آبی ها در نیمه اول بودیم.

تائید تحلیل فنی افت شدید استقلال با حضور بلانکو | نکونام دست از لجبازی بردارد

حقیقت این است که مدتهاست بلانکو نشان داده هرگز مهاجمی نست که برای لیگ ایران ساخته شده باشد. سبک بازی کند او با توجه به اینکه بسیاری از تیم ها بازیسازی از عقب زمین با مدافعین و دروازه بان خود را به خوبی اجرا می کنند، استقلال را در اجرای تاکتیک پرس دچار مشکل می کند و به نوعی دست حریف را برای انجام هر نوع تاکتیکی باز می گذارد.

فیکس بودن بلانکوی کند و منفعل در ترکیب اصلی استقلال، به آرزوی کادر فنی حریفان تبدیل شده است چرا که با حضور او گویی استقلال ده نفره است. بلانکو که هیچ خاصیت دیگری جز قدرت سرزنی از خود در بازیهای اخیر نشان نداده، به نظر می رسد در بهترین حالت می تواند به عنوان بازیکن جانشین وارد زمن شود. ان هم برای لحظاتی که آبی ها به گل نیاز دارند و تیم حریف اتوبوسی دفاع می کند و نیاز به استفاده از ضربات سر مهاجمین استقلال احساس می شود.

از زمان فیکس شدن بلانکو او تنها در یک بازی( مقابل تراکتور) موفق به گلزن شده و آمار او با نبیل باهویی مهاجم ضعف پرسپولیس یکسان است. سبک بازی بلانکو حتی بر روی عملکرد فنی مهرداد محمدی نیز تاثیر منفی گذاشته و او در تمام این مدت که بلانکو به جای آرمان رمضانی فیکس شده، نتوانست حرکت مقبتی انجام دهد و این در حالست که در نیمه دوم بازی استقلال و نساج دوباره اشهد شکل گیری زوج آرمان رمضانی و مهرداد محمدی بودیم که هر دو بازیکن نقش موثری بر رو دو گل استقلال ایفا کردند.

 

پیشتر عنوان کردیم که اگر از آرمان رمضانی یا یک مهاجم سرعتی و چابک تر مثل ارسلان مطهری در باز مقابل پرسپولس استفاده شده بود، آبی ها به سادگی می توانستند ضعیف ترین تیم پرسپولیس به لحاظ فنی در سالهای اخیر را گلباران کنند اما اصرار به اشتباهی عجیب از سویی کادر فنی استقلال، این تیم را تا مرز شکست پیش برد.

 

هر چه که هست، با احترام به قابلیت های فنی بلانکو، او هرگز حلقه گمشده استقلال در خط حمله نیست و با حضور او، استقلال با یک یار کمتر مقابل حریفان صف آرایی می کند. شاید بهتر باشد نکونام با حقیقت کنار بیاید و با تعصب کور این بازیکن را فیکس نکند. همانطور که مهرداد محمدی پس از افت فنی اش در این بازی از ترکیب اصلی خارج شد؛ در بازی بعدی استقلال نیز می توان به نیمکت نشینی بلانکو و حضور فیکس مهرداد محمدی و آرمان رمضانی فکر کرد تا بلکه مهاجم آرژانتینی نیز جایگاه خود در ترکیب اصلی را تثبیت شده و قطعی نداند.

نکونام که در بالاترین سطح فوتبال جهان بازی کرده به خوبی می داند که دوران بازیکنانی با خصوصیات Tower مدتهاست به پایان رسیده و بازیکنان پست 10 می بایست علاوه بر فیزیک خوب، از آمادگی بدنی خوبی هم برخوردار باشند مثل ارلینگ هالند. در حال حاضر آرمان رمضانی بسیار چابک تر و قبراق تر از بلانکو به نظر می رسد و بهتر است فرصت بازی به او بیشتر از قبل برسد. وضعیت فعلی بلانکو چیزی شبیه به اواخر دوران فوتبال علی دایی است که با کندی بسیار زیاد دنبال می شد و باعث پشت خط ماندن مهاجمین چالاکی همچون عنایتی، فرهاد مجیدیو … در تیم ملی شد.

 

*پی نوشت: اگر استقلال می توانست از کوین یامگا در خط حمله در کنار مهرداد محمدی استفاده کند، شاید ایده آل ترین اتفاق ممکن برا این تیم رقم می خورد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید