کد خبر:33554
پ

پشت پرده عدم حضور VAR به فوتبال ایران | تیم های صنعتی می خواهند قهرمان شوند!

در حالی که داد و فغان تیم های لیگ برتری بابت اشتباهات داوری در هر هفته از لیگ برتر به آسمان بلند شده، اما مسئولین فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در عین بی خیالی بهانه تحریم را به عنوان ناتوانی در عدم امکان خرید تجهیزات VAR مطرح کرده اند؛ توجیه و بهانه ای که به […]

در حالی که داد و فغان تیم های لیگ برتری بابت اشتباهات داوری در هر هفته از لیگ برتر به آسمان بلند شده، اما مسئولین فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در عین بی خیالی بهانه تحریم را به عنوان ناتوانی در عدم امکان خرید تجهیزات VAR مطرح کرده اند؛ توجیه و بهانه ای که به هیچ وجه قابل پذیرش نبوده و نیست و به نظر می رسد در پشت پرده این تصمیم، مهندسی نتایج فوتبال توسط سیاسیون نهفته است.

 

پشت پرده عدم حضور VAR به فوتبال ایران | تیم های صنعتی می خواهند قهرمان شوند!

پشت پرده عدم حضور VAR به فوتبال ایران | تیم های صنعتی می خواهند قهرمان شوند!

در چند سال گذشته همواره ادعاهایی مبنی بر حمایت وزارت ورزش از پرسپولیس مطرح بوده و پس از پایان دولت حسن روحانی ظاهراً این حمایت برداشته شده و وضعیت این تیم چندان مناسب به نظر نمی رسد. اما در این شرایط به نظر می رسد تیم های متمول صنعتی که فضا را برای قهرمان شدن مناسب دیده اند، اینبار حاضر به پذیرش حضور VAR در فوتبال ایران نیستند چرا که برخی از این تیمها عزم خود را برای قهرمانی در فصل جاری با همان منوال قبلی و تکیه بر اشتباهات داوری عمدی و سهوی جزم کرده اند. انها به خوبی می دانند در صورت ورود VAR در بسیاری از بازی ها امکان بردن مسابقه وجود ندارد و به همین جهت با لابی های خود از امکان ورود VAR به فوتبال ایران جلوگیری می کنند.

گفتنیست محمدرضا ساکت مدیرعامل سپاهان در ادعایی عجیب در ابتدای فصل، مخالف سردار آجورلو و اعطای تبلیغات محیطی به باشگاه ها بود که همین موضوع خود دلیلی بر این مسئله است که برخی تیم های صنعتی از قدرت گرفتن مالی سایر تیم ها واهمه دارند و به هر ترتیبی که شده قصد دارند قهرمانی این فصل از مسابقات را با همان منوال قبلی با کمک دوستان خود در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به دست بیاورند.

 

نکته جالب اینکه خرید تجهیزات VAR مثل خرید سوعاتی از کشوری دیگر است و خرید و پیاده سازی و اجرای آن، هیچ ارتباطی به بحث تحریم ها ندارد چرا که اصولاً در این فناوری از ارتباطات ماهواره ای استفاده نمی شود که به واسطه تحریم ها خللی در استفاده از فناوری مذکور به وجود آید و مثل هر رسیور و دیش ماهواره ای که امروز به وفور در کشور یافت می شود، می توان این تجهیزات را به تعداد محدود (استادیوم های فوتبال ایران در لیگ برتر) خریداری کرد و از آن استفاده کرد اما آقایان به دلایل نامشخص (البته مشخص برای ادامه فساد در فوتبال) از خرید تجهیزات VAR طفره می روند و این در حالیست که این فناوری در کشورهای عربی در حال استفاده است.

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه
  • رضا 11 دسامبر 2021 / 11:18 ق.ظ

    شما فوتبال ایران را فقط درون زمین نگاه نکنید. یک جنگ مافیایی بین همه تیمها پشت صحنه وجود داره و با کمک مدیر عاملان و لابی های مالی و سیاسی ،قدرت از تیمی به تیم دیگر منتقل میشه. درسته دولت روحانی رفته اما نفرات پیاده لنگ سرجاشونن و‌دارن لابی میکنن همینطور سپاهان و استقلال. هر کی زورش بیشتر موفق تر. ۵ سال زور مافیای قرمز بالا بود حالا نوبت بقیس. ابنقدر زور مافیای قرمز بالا بود به محض اوج گرفتن استقلال با استراماچونی به مدیر دست نشانده اش (خلیل زاده) گفتند پول استرا را در کمد گذاشته و قفل کند. طبق ادعای علی خطیر

    • علی 12 دسامبر 2021 / 1:45 ب.ظ

      کاملا درست گفتی . ولی امسال دیگه حق استقلالو نمیتونن بخورن با وجود مدیر لایقی مثل آجرلو .ببین تو بحث حقوقی چقدر تو این زمان کم موفق بوده . رفع و رجوع کردن پرونده دیاباته کار کمی نبود ولی تیم آجرلو ازش موفق و سربلند بیرون اومد . تو بحث بازیکن غیر مجاز گلگهر هم قطعا پیروز میشن و زهر چشم خوبی از سازملان لیگ و اون مردک لنگیه مسخره دروغگر خواهند گرفت انشالل .انشالله پرونده استرا رو هم پیروز میشن گه گند کاریه مافیاای لنگ حقیر سلطانیفر بود .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید