کد خبر:30207
پ

پاسخ فنی به ادعاهای واهی محمد تقوی علیه فرهاد مجیدی

محمد تقوی که مدتهاست از جمع پیشکسوتان استقلال از نظر هواداران استقلال کنار رفته و به عنوان کارشاس در شبکه ایران اینترنشنال به کارشاسی بازیهای مختلف لیگ برتر می پردازد، در موضعی عجیب، با حمله به کادر فنی استقلال تغییرات در استقلال را بی اثر دانست و همین مسئله باعث شد تا هجمه سنگینی از […]

محمد تقوی که مدتهاست از جمع پیشکسوتان استقلال از نظر هواداران استقلال کنار رفته و به عنوان کارشاس در شبکه ایران اینترنشنال به کارشاسی بازیهای مختلف لیگ برتر می پردازد، در موضعی عجیب، با حمله به کادر فنی استقلال تغییرات در استقلال را بی اثر دانست و همین مسئله باعث شد تا هجمه سنگینی از سوی هواداران استقلال در صفحه شخصی او شاهد باشیم و این اتفاق، وی را مجبور به واکنش کرد.

 

نقل و انتقالات استقلال 1400

 

پاسخ فنی به ادعاهای واهی محمد تقوی علیه فرهاد مجیدی

 

تقوی در حالی تغییرات در استقلال را بی اثر دانسته که هیچ تغییری در دنیای فوتبال لزوماً در بدو پیدایش منجر به موفقیت نشده و نمی شود. به عنوان نمونه برانکو نیز در سال اول حضورش در پرسپولیس موفق نشد. یا مورینیو و سولشر و … نمونه های مشهور دیگر در فوتبال روز دنیا نشان داده اند که لزوماً تغییر مربی همواره منجر به موفقیت نمی شود اگرچه هانسی فلیک و توماس توخل از نمونه های برجسته موفقیت بعد از تغییرات به حساب می آیند که موراد استثنا و نادری به شمار می روند چرا که در اکثریت موارد، تغییرات لزوماً منجر به موفقیت نشده است که اوج ان را می توان به تغییرات پی در پی در رئال مادرید و بارسلونا دید که در دو فصل اخیر چیزی جز ناکامی برای انها در پی نداشته است.

 

اما نکته عجیب در موضع گیری محمد تقوی علیه فرهاد مجیدی و کادر فنی استقلال اینکه او زمانی پرسپولیس را فنی ترین تیم ایران قلمداد می کرد و هنوز هم این اعتقاد را دارد اما هرگز به این نکته اشاره نکرد که در دربی رفت که تیم استقلال با محمود فکری لایق دریافت حداقل 6 گل از پرسپولیس بود اما در دربی برگشت با مجیدی اگرچه با یک گل بازنده از زمین خارج شد اما همه کارشناسان تصدیق کردند که تیم مجیدی از لحاظ فنی از تیم گل محمدی برتر بود و چه بسا اگر پنالتی دقیقه 2 استقلالی ها اعلام می شد، روند بازی به سود استقلال بر می گشت. پرسپولیس در آن دیدار به جز تک گل خود که بر روی یک شوت از راه دور و ریباند به دست آمد، هیچ موقعیت گل دیگری روی دروازه استقلال خلق نکرد.

اما در دربی جام حذفی نیز این استقلال بود که برتری مطلق در همه آمارها را از ان خود کرد به طوری که تیم پرسپولیس در 120 دقیقه نتوانست حتی یک شوت در چارچوب و حتی یک کرنر روی دروازه استقلال بزند و تنها موقعیت این تیم مربوط به ضربه سر آل کثیر بود که به تیرک دروازه استقلال برخورد کرد و در ادامه وقت کشی بازیکنان پرسپولیس نیز گواه تسلیم شدن کادر فنی بهترین تیم ایران در مقابل تفکرات فرهاد مجیدی و کادر فنی استقلال بود که برای کشاندن بازی به ضربات پنالتی، رو به وقت کشی اورده بودند.

از نظر محمد تقوی شاید مربی استقلال در لیگ قهرمانان اسیا فرد دیگری بوده و او تاثیر بزرگ کادر فنی استقلال را در تحول سبک بازی نسبت به زمان محمود فکری ندید که این تیم توانست غول های غرب آسیا را گلباران کند و به عنوان صدرنشین از گروه مرگ صعود کند.

 

هر چه که هست، هواداران استقلال نیت اصلی افرادی همچون محمد تقوی و محمود فکری را که این روزها زبان باز کرده اند و به انتقاد از کادر فنی استقلال می پردازند می دانند و به خوبی اگاه هستند که در فاصله دو هفته مانده به بازی با الهلال این افراد چه تصوراتی را در سر می پرورانند و چطور برای ناکامی استقلال با مجیدی چطور لحظه شماری می کنند.

 

جناب تقوی حافظه هواداران استقلال هنوز آنقدر پیر نشده که فراموش کنند وقتی وزیر ورزش وقت (سلطانی فر) مانع از حضور شما در استقلال شد(علی رغم نهایی شدن مذاکرات شما با جناب فتح اله زاده) چه مصاحبه ای انجام دادید و همه چیز را به وزیر ورزش نسبت دادید اما امروز ادعاهایی را برای کوبیدن کادر فنی استقلال مطرح می کنید که مگر وزیر گل می زند؟ بله وزرا در فصل نقل و انتقالات گل های خود را به ثمر می رسانند؛ جایی که به یک تیم برای تقویت پول تزریق می شود و به دیگری تزریق نمی شود و خروجی این اتفاق، جذب بازیکن با کیفیت برای یک تیم و ناتوانی برای جذب بازیکن جدید و حتی تمدید قرارداد بازیکنان فعلی در تیم دیگر است که نتیجه این اتفاق، خود را در کوران بازیها نشان خواهد داد.

 

منتقدین مجیدی این روزها در حالی قصد دارند او را به واسطه شکست مقابل سپاهان و فولاد تحت فشار قرار دهند که ظاهراً فراموش کرده اند که بازی استقلال مقابل سپاهان تشریفاتی و بدون هیچ انگیزه ای بود و علی رغم این موضوع، آبی ها بازی پایاپایی با سپاهان به نمایش گذاشتند و همانقدر که سپاهان شانس پیروزی داشت، استقلال نیز موقعیت گل روی دروازه نیازمند ایجاد کرد. مزید اطلاع این دسته از دوستان باید گفت فرهد مجیدی در فصل گذشته سپاهان را دبل کرده بود و این شکست تغییری در تفکر هواداران استقلال نسبت به سرمربی خود ایجاد نخواهد کرد.

در موضع گیری افراطی جدید منتقدین مجیدی نیز اشاره به دو شکست در فینال حذفی دیده می شود که باز هم مجیدی عملکرد قابل دفاعی از خود بر جای گذاشته است. او که پس از کارشکنی های سعادتمند در فصل گذشته در آستانه فینال روی نیمکت استقلال نشست، اگر چه تیم بی روحیه و بدون تمرینش در یک نیمه 3 گل دریافت کرد اما در نیمه دوم چنان متحول شد که 2 گل را جبران کرد و حریف را به چنان حقارتی انداخت که رکرود اتلاف وقت در تاریخ فوتبال جهان شکست و نزدیک به 24 دقیقه از وقت بازی به واسطه عجز تراکتور در مهار حملات استقلال تلف شد.

در فینال دوم نیز استقلال و فولاد بازی برابری ره نمایش گذاشتند . اگر فولاد در دقیقه 88 و 90 دوبار تا فروپاشی دروازه استقلال پیش رفت، استقلال نیز در دقایق ابتدایی یک موقعیت مناسب گلزنی را توسط قایدی از دست داد و در نهایت برنده این بازی محتاطانه را پنالتی ها مشخص کرد که با سخت گیری داور در تکرار پنالتی اول فولاد که مهار شده بود، ورق به سود فولادی ها برگشت.

 

اکنون آقای تقوی که به دنبال پاسخ فنی و مناسب بودید، اگر جواب مناسبی در خصوص زمینگیر شدن فنی ترین تیم ایران به زعم شما (با 8 ملی پوش) در مقابل تیم بی برنامه استقلال (با یک ملی پوش) دارید، آن را با ما در میان بگذارید.

بدون شک شما بدون رزومه قابل دفاع و در حالی که بهترین تیم تاریخ تراکتور را در اختیار داشتید و به هیج عنوانی نرسیدید، در جایگاهی قرار ندارید که مجیدی جوان را با استقلالی که خودش نبسته با انبوه بازیکنان متوسط مورد نقد قرار دهید. در بی تجربه بودن کادر فنی استقلال شکی وجود ندارد اما نقدهای شما ظاهراً پیشکسوتان استقلال رنگ و بویی دیگر می دهد …

دیدگاه کاربران 3 دیدگاه
  • ناشناس 29 سپتامبر 2021 / 1:07 ب.ظ

    متن عالییییییی بود آقای ملکی👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

  • ..... 29 سپتامبر 2021 / 1:01 ب.ظ

    آقای تقوی شما که جز هوادارای استقلال محسوب نمیشی که حالا بگی نظر من به عنوان هوادار استقلال
    شما بیشتر به یه پرسپولیسی شباهت داری که نقاب آبی زده باشه و داره مثلا از تیم حمایت میکنه
    من به عنوان یه هوادار استقلال از کادر فنی حمایت میکنم
    میگی چون جواب ندارن بهت فحش میدن؟؟؟؟؟؟ نه خیر من جواب دارم
    جوابم هم اینه که هر مربی دیگه ای تاکید میکنم هر مربی دیگه ای جای فرهاد مجیدی بود با اییییییییین همه مشکلات الان کمتر از پقام پنجم نمیتونست به دست بیاره
    چه برسه به اینکه به فینال جام حذفی هم برسه
    همین جواب واسه شما کافیه آقای هوادارِ استقلال😖😏🤥

  • کوروش 14 آگوست 2021 / 8:59 ق.ظ

    احسن آقای ملکی که همیشه حقایق را می نویسی ، اولا که تکلیف هواداران استقلال با این گونه افراد مشخص شده و اینها بیشتر در جهت عقده گشایی و دیده شدن اینگونه به مجیدی و استقلال توهین می کنند ، و عددی نیستند که بخواهیم به نظرات چرت و پرتشان بپردازیم دوماً در حالت کلی در مقایسه دو تیم یا هر چیزی ، ابتدا باید شرایط آن دو یکسان و برابر باشد تا شما نتیجه عملکرد ان دو تیم را مقایسه کنید و این هواداران تیم پیروزی ( سهم خواهان نیمکت استقلال +طرفداران پیروزی ) که جام جام و اول و دوم می کنند اگر عقلی داشته باشند که ندارند ، باید بفهمند که شرایط اداره این تیم با سایر تیمها 180 درجه تفاوت دارد و در این حالت مقایسه کردن اشتباه است و در مقایسه دو مربی استقلال در نیم فصل اول و دوم نیز همه چیز روشن است و جای بحث ندارد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید