کد خبر:30687
پ

وقتی فرهاد مجیدی همه راهها را به روی خود بست

فرهاد مجیدی سرمربی استقلال عصر گذشته در پایان اولین تمرین استقلال صحبتهای زیادی در خصوص حواشی و اتفاقات باشگاه استقلال و نقل و انتقالات این تیم انجام داد که به نوعی در تضاد با صحبتهای چند ماه پیش خود بود و امروز در شرایطی قرار دارد که همه راههای فرار را به روی خود بسته […]

فرهاد مجیدی سرمربی استقلال عصر گذشته در پایان اولین تمرین استقلال صحبتهای زیادی در خصوص حواشی و اتفاقات باشگاه استقلال و نقل و انتقالات این تیم انجام داد که به نوعی در تضاد با صحبتهای چند ماه پیش خود بود و امروز در شرایطی قرار دارد که همه راههای فرار را به روی خود بسته و در میانه جنگ بین هواداران استقلال و مدیریت این باشگاه قرار گرفته است به طوری که در صورت عدم نتیجه گیری، برای همیشه بلیط خود برای نشستن روی نیمکت استقلال را سوزانده است.

 

وقتی فرهاد مجیدی همه راهها را به روی خود بست

وقتی فرهاد مجیدی همه راهها را به روی خود بست

مجیدی که تا همین چند ماه قبل، به شدت علیه میری(مدیریت های وب)، مددی، موضع گیری کرده بود و اعلام کرد اگر حتی 1 بازیکن از بازیکنان فعلی اش جدا شوند او نیز استعفا می دهد امروز در شرایطی قرار دارد که لب به تحسین مدیریت استقلال گشوده و از کمال همکاری مدیریت های وب با استقلال سپاسگذاری می کند.

اینکه مشکلات و کدورت بین مجیدی و عوامل ذکر شده حل شده، اتفاق خجسته ای به شمار می رود اما مجیدی نباید فراموش کند که تیم بزرگ برای بزرگی، بازیکن بزرگ می خواهد. او در حالی در خروج را برای بازیکنانی مثل مهدی قایدی باز گذاشت که در تیم رقیب هرگز شاهد چنین رویه هایی نبوده ایم. هواداران فوتبال به یاد دارند که مدیریت پرسپولیس و سرمربیان وقت این تیم هرگز راضی به جدایی مهدی طارمی، مهدی ترابی، علی علیپور، احمد نوراللهی و …. نبودند که با هر قیمتی ستاره های با کیفیت تیم خود را در تیم نگه داشتند و خروجی حفظ ستاره ها و شاکله اصلی پرسپولیس، 5 قهرمانی پیاپی در لیگ بود.

اکنون سوال بزرگ و اساسی از مجیدی این است که با چه متر و معیاری به قول مدیریت بدقول استقلال اعتماد کرده که دو بازیکن خارجی جایگزین قایدی کند و با اعتماد به همین قول، مجوز فروش قایدی را صادر کرده است؟ آیا او از ابلاغیه جدید سازمان لیگ مبنی بر جذب مربی و بازیکن خارجی مطلع نیست که به موجب آن استقلال فعلاً قادر به جذب مربی و بازیکن خارجی نخواهد بود؟

او در حالی با استدلال جوان گرایی به سراغ جذب بازیکنان کم نام و نشان رفته که به نظر نمی رسد ابزار موفقیت مقابل الهلال، استفاده از این بازیکنان باشد و شاید مجیدی بهترین زمان را برای جوان گرایی و مبارزه با بازیکن سالاری انتخاب نکرده باشد چرا که هوادار استقلال بعد از سالها ناکامی تنها از او برد می خواهد و قهرمانی و لاغیر.

در هر صورت مجیدی با اعلام رضایت کامل از مدیریت و فعالیت های باشگاه در فصل نقل و انتقالات که بازیکن مدنظرش را جذب کرده اند، راه هرگونه عذر و بهانه ای را در آینده برای ناکامی احتمالی به روی خود بست و به جرات می توان گفت دست به قمار بزرگی زده است. قماری به قیمت از دست دادن محبوبیتی که با مشقت فراوان به دست آورده و شاید به همان سادگی که علیرضا منصوریان و محمود فکری این محبوبیت را از دست دادند، او نیز با ناکامی به واسطه اشتباهاتش در نقل و انتقالات، به زودی به سرنوشت انها دچار شود.

 

آیا فرهاد مجیدی از آفر 3 ساله سنگین باشگاه پرسپولیس به وحید امیری ستاره این تیم مطلع نبود که به این سادگی مجوز فروش مهدی قایدی را صادر کرد؟ او نمی توانست با حفظ قایدی، مبلغی را که برای خرید چند بازیکن متوسط در نظر گرفته بود را برای تامین مالی بدهی استراماچونی در نظر بگیرد؟ در هر صورت آنچه مسلم است، تیم های حرفه ای به سادگی ستاره های خود را از دست نمی دهند و در سالهای اخیر پرسپولیس حرفه ای تر از استقلال عمل کرده و این استقلال بوده که به بهانه تامین منابع مالی برای پرداخت بدهی هایش، ستاره هایی همچون الهیار صیادمنش و مهدی قایدی را که می توانستند در مسیر قهرمانی این تیم نقش آفرینی کنند، به سادگی از دست داده و نکته مهمتر اینکه هیچ بازیکنی در حد این ستاره ها در این تیم جایزگزین نشده است.

 

نظر شما در مورد صحبتهای روز گذشته فرهاد مجیدی چیست؟ آیا سراغ شیمبای 37 ساله که با فولاد قرارداد دارد به صلاح بود یا به سراغ قاسمی نژاد 34 ساله که همگان از عشق و علاقه ش به استقلال با خبر هستند و در کیفیت فنی اش تردیدی وجود ندارد. با حضور شیمبا 37 ساله و دژاگه 35 ساله و وریا غفوری 33 ساله در ترکیب اصلی استقلال، به واقع که این تیم به مدرسه پیرمردها تبدیل خواهد شد.

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • رضا 25 آگوست 2021 / 11:00 ق.ظ

    استقلال پول حکومتی نداره. پرسپولیس بعد از دوران عابدینی تو این ۵ سال اخیر به چاه نفت دولت رسیده بود و ستاره های فیکس تیم ملی را خرید درست عین اون دوران. ستارگانی که بعضا استقلالی هم بودند مثل دایی بیرانوند و…. مشکل استقلال اینه کسی را در راس حاکمیت نداره و باید به فروش ستاره هاش دست بزنه چون پولی در بساط نیست. نیم فصل اونها مقانلو و ترابی خریدن ما مهری را.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید