کد خبر:43996
پ

وزیر ورزش جلوی آسیایی شدن پرسپولیس را گرفت

در حالی که مهدی تاج پیشتر با قاطعیت از حذف استقلال از آسیا و حتی جایگزینی تیم دیگر به جای استقلال در لیگ قهرمانان آسیا صحبت کرده بود، روز گذشته وزیر ورزش طی یک مصاحبه جنجالی اعلام کرد استقلال هنوز حذف نشده و تا 31 فروردین فرصت دارد. اظهارات متناقض رئیس فدراسیون فوتبال و وزیر […]

در حالی که مهدی تاج پیشتر با قاطعیت از حذف استقلال از آسیا و حتی جایگزینی تیم دیگر به جای استقلال در لیگ قهرمانان آسیا صحبت کرده بود، روز گذشته وزیر ورزش طی یک مصاحبه جنجالی اعلام کرد استقلال هنوز حذف نشده و تا 31 فروردین فرصت دارد.

اظهارات متناقض رئیس فدراسیون فوتبال و وزیر ورزش در خصوص آسیایی شدن یا نشدن تیم استقلال باعث به وجود آمدن شائبه هایی در این زمینه شده است.

وزیر ورزش جلوی آسیایی شدن پرسپولیس را گرفت

با توجه به سوابق بد فدراسیون فوتبال و تیم پرسپولیس در فصل گذشته که در نهایت منجر به لو رفتن سندسازی و جعل اسناد مالی باشگاه پرسپولیس نزد afc شد، به نظر می رسد آقایان اینبار نیز قصد داشتند با قطعی اعلام کردن حذف استقلال از آسیا و قربانی کردن فردی به نام علی فتح اله زاده به عنوان مقصر این ماجرا، پرونده آسیایی شدن استقلال را بسته و مقدمات جایگزینی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا در فصل پیشرو را فراهم کنند.

اما حمید سجادی که به نظر می رسد آخرین روزهای خود در پست وزارت ورزش را سپری می کند روز گذشته مدعی شد در نامه ای محرمانه مطلع شده است استقلال تا 31 فروردین برای پرداخت بدهی استراماچونی فرصت دارد و بر همین اساس زمینه مساعدت بانک شهر با این باشگاه برای اعطای وام 150 میلیارد تومانی با بازپرداخت یکساله فراهم شده است تا نه تنها کل مبالغ بدهی پرداخت شود بلکه معوقات بازیکنان نیز پرداخت شود.

مهدی تاج که به نوعی آخرین مهره از باند وزارت مسعود سلطانی فر در فدراسیون فوتبال محسوب می شود، پس از افتضاح ویلموتس به بهانه بیماری قلبی از فوتبال کنار رفت اما به طرز عجیبی علی رغم باز بودن چند پرونده قضائی علیه خود، به یکباره با اکثریت آرا پس از کودتای نرم علیه عزیزی خادم مجدداً به ریاست فدراسیون فوتبال بازگشت.

اکنون مشخص نیست افکار عمومی باید ادعای تاج را باور کنند یا صحبت های مهم روز گذشته وزیر ورزش را که بارقه های امید را در دل هواداران استقلال زنده کرده است.

اتفاقی که می رفت با تعلل و بی خیالی مدیران استقلال و البته فدراسیون فوتبال تا 31 فروردین به حذف قطعی استقلال از آسیا منجر شود، حالا با درایت وزارت ورزش به یک فرصت جدید تبدیل شده تا جلوی حذف استقلال و جایگزینی تیم دیگر به جای این تیم گرفته شود.

با صحبت های وزیر ورزش در این زمینه همه صحنه سازی و خیمه شب بازی هایی که در برنامه فوتبال برتر برای القای حذف قطعی استقلال به مخاطبین صورت گرفت رنگ باخته و اکنون افکار عمومی منتظر واکنش مهدی تاج به صحبت های قبلی اش مبنی بر حذف استقلال از آسیا است که بر چه اساسی او با اینکه هنوز فرصت در اختیار باشگاه استقلال بوده، این تیم را حذف شده قلمداد کرده و پرسپولیس را به نوعی جایگزین این تیم معرفی کرد؟

گفته می شود افرادی از داخل باشگاه استقلال ماجرای توطئه ای که برخی آقایان برای حذف استقلال از آسیا ترسیم کرده بودند را به گوش وزیر ورزش رسانده و ایشان پیگیری جدی در این زمینه کرده و به نتایج خوبی رسیدند. ظاهراً صحبتهای کنایه دار معاون حقوقی باشگاه استقلال خطاب به همتایان پرسپولیسی خود مبنی بر اینکه اگر استقلال نتواند در آسیا حضور داشته باشد، پرسپولیس نیز نمی تواند به جای این تیم وارد مسابقات شود، معنای خاصی داشته است! پیشتر اشاره کردیم که مدیرعامل سابق ذوب آهن و عضو پیشین کمیته استیناف مدعی شده بودند حذف استقلال بهای حضور یک تیم خاص در لیگ قهرمانان آسیا است و ظاهراً با فعل و انفعالاتی که در پشت پرده با ذکاوت فرشید سمیعی رخ داده، توطئه ای بزرگ خنثی شده است.

پی نوشت: شاید آقایان پس از نمایش قدرتمندانه استقلال در بازی های اخیرش به این نتیجه رسیده اند به جای سرمایه گذاری روی اسب بازنده، اسب برنده را برای فتح لیگ قهرمانان آسیا پس از 30 سال ناکامی ملی و باشگاهی در کسب جام به مسابقات بفرستند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید