کد خبر:34019
پ

نقض ادعای عجیب نصیرزاده در خصوص یکپارچگی جدول مسابقات در سری آ ایتالیا

هوشنگ نصیرزاده که هنوز کارشناس حقوق فوتبال بودن یا نبودنش به طور دقیق برای افکار عمومی مشخص نیست، در برنامه فوتبال برتر ادعایی را مطرح کرد که هیچ سنخیتی با قوانین و آئین نامه های فیفا در کدهای انضباطی و تخلفات نداشت. او با اشاره به اینکه نتیجه بازی گل گهر و حریفانش نباید 3 […]

هوشنگ نصیرزاده که هنوز کارشناس حقوق فوتبال بودن یا نبودنش به طور دقیق برای افکار عمومی مشخص نیست، در برنامه فوتبال برتر ادعایی را مطرح کرد که هیچ سنخیتی با قوانین و آئین نامه های فیفا در کدهای انضباطی و تخلفات نداشت. او با اشاره به اینکه نتیجه بازی گل گهر و حریفانش نباید 3 بر 0 سه بود حریفان می شد، چرا که یکپارچگی جدول مسابقات به هم می ریزد، افکار عمومی و مخاطبین برنامه فوتبال برتر را بیش از پیش به ادعای معاون حقوقی باشگاه استقلال مبنی بر نداشتن اطلاعات نصیرزاده، رساند.

 

نقض ادعای عجیب نصیرزاده در خصوص یکپارچگی جدول مسابقات در سری آ ایتالیا

نقض ادعای مضحک نصیرزاده در خصوص یکپارچگی جدول مسابقات در سری آ ایتالیا
A supporters of US Salernitana 1919 with a flag on the stands during the Serie A match between US Salernitana 1919 and UC Sampdoria at Stadio Arechi, Salerno, Italy on 21 November 2021. (Photo by Giuseppe Maffia/NurPhoto via Getty Images)

نصیرزاده در حالی از تخلف رخ داده دفاع می کرد که هم او و هم باشگاه گل گهر می دانستند و می دانند که در این بین تخلفی رخ داده و حتی اگر فرض بر این بگیریم که باشگاه گل گهر تا پیش از بازی مقابل استقلال نمی دانسته چنین تخلفی رخ داده، اما با مشاوره با افراد بی دانشی همچون نصیرزاده به تصور اینکه با ادامه بازی دادن به اریک بوکوم، کمیته انضباطی نمی تواند نتیجه مسابقات را 3 بر 0 کند، یک اشتباه بزرگ را مرتکب شد و امروز راهی برای باشگاه گل گهر جز پذیرش این حکم باقی نمانده و شانس شکسته شدن این رای در استیناف نیز نزدیک 0 است.

جدای از اینکه مصادیق بسیاری در فوتبال ارپا در خصوص 3 بر 0 شدن نتیجه به سود تیم ها در میانه فصل و حتی انتهای فصل وجود دارد؛ اتفاق جدیدی در سری آ رخ داده و با شناسایی مالکیت مشترک دو تیم لاتزیو و سالارنتینا که به تازگی به سری آ صعود کرده، مسئولین برگزاری بازیها 10 روز به مالک مشترک این دو تیم فرصت داده تا یک خریدار برای تیمش پیدا کند در غیر اینصورت سالارنتیانا از سری آ حذف و نتایج این تیم از جدول مسابقات پاک خواهد شد!

این اقدام انقلابی و جسورانه در راستای همان حرکت بزرگ کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایتالیا ارزیابی می شود که در یک رای قاطع، تیم معروف یوونتوس و چند تیم دیگر را به به واسطه تخلفات مالی و رشوه، به دسته پائینتر فرستاد.

همانطور که احتمالاً تاکنون در رسانه های مختلف خوانده اید، معنای اینتگریتی در آئین نامه های انضباطی فیفا نه به مفهوم دست نزدن به نتایج برای به هم نخوردن جدول بلکه رعایت عدالت یکپارچه برای همه تیم ها بوده است.

استاد نصیرزاده که قصد داشت خود را عقل کل در مناظره با سمیعی معرفی کند و سمیعی را تازه وارد و نا آشنا به قوانین فوتبال، از این موضوع دفاع می کرد که اگر تیمی حتی با مدارک جعلی بازیکنی را به خدمت گرفت، ایرادی ندارد و تا زمانی که جعلی بودن مدارک ثابت نشده، تیم مذکور می تواند از بازیکن استفاده کند و نباید نتایج قبلی که بازیکن مذکور در آن شرکت داشته 3 بر 0 شوند. با این استدلال مضحک احتمالاً هر تیمی به خود اجازه می دهد تا با فریب مسئولین برگزاری بازیها و ارائه مدارک جعلی، بازیکن مورد نظر خود را به خدمت بگیرد و با خیال راحت به او بازی دهد تا جعلی بودن مدارک ثابت شود و در انتها با یک جریمه سبک و بازی ندادن به بازیکن از تاریخ احراز جعل به بعد و عدم 3 بر 0 شدن نتایجش، از کمند قانون بگریزد.

 

بار دیگر تاکید می کنیم بنا به اظهارات مسئولین باشگاه گل گهر که به رای صادره با استناد به بی اطلاعی شان از جعل در مدارک اریک بوکوم مطرح می شود باید گفت، حتی اگر این ادعا را در ابتدا بپذیزیم اما قانونگذار در عمل مشاهده کرده که با اطلاعرسانی رسانه های مختلف در خصوص غیرقانونی بودن این بازیکن، اما مسئولین باشگاه گل گهر همچنان به تخلف خود ادامه داده اند و به همین جهت نمی توانند به گزینه بی اطلاعی شان از قضیه چندان متوسل شوند چرا که آنها حتی پس از اطلاع از قضیه نیز برای سنگین کردن هزینه 3 بر 0 شدن نتیجه بازی شان مقابل استقلال، سعی کردند قانونگذار را تحت فشار قرار دهند چرا که با مشاوره غلطی که به ایشان داده شد (بحث یکپارچگی مسابقات) تصور کردند کمیته انضباطی قادر نیست نتیجه 3 بازی این تیم را 3 بر 0 کند که در عمل خلاف این ثابت شد و یکی از قاطع ترین مواضع کمیته انضباطی در خصوص تخلف رخ داده را شاهد بودیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید