کد خبر:22981
پ

مقایسه میزبان های استقلال و پرسپولیس در آسیا | سفر پرسپولیس به جهنم کرونایی ها

با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، دو کشور هند و عربستان به ترتیب میزبان گروه های C و  E لیگ قهرمانان آسیا شدند که تیم های استقلال و پرسپولیس در آنها حاضر هستند. در ادامه و در آستانه شروع مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیابه طور متمرکز در دو شهر جده عربستان و گوا هند به بررسی […]

با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، دو کشور هند و عربستان به ترتیب میزبان گروه های C و  E لیگ قهرمانان آسیا شدند که تیم های استقلال و پرسپولیس در آنها حاضر هستند. در ادامه و در آستانه شروع مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیابه طور متمرکز در دو شهر جده عربستان و گوا هند به بررسی وضعیت آب و هوایی و کرونا این دو شهر می پردازیم.

 

برنامه بازی های استقلال در آسیا 2021

 

برنامه بازی های پرسپولیس در آسیا 2021

 

مقایسه میزبان های استقلال و پرسپولیس در آسیا | سفر پرسپولیس به جهنم کرونایی ها

ارتفاع از سطح دریا

بر هیچکس پوشیده نیست که امروز ارتفاع شهرهای میزبان بازیهای فوتبال از سطح دریا به یکی از عوامل تاثیرگذار در رقم خوردن نتیجه نهایی بازیها تبدیل شده است به طوری که هر چه ارتفاع از سطح دیا بالاتر باشد، تیمهایی که از ارتفاع کمتر به محل برگزاری بازی با ارتفاع بالاتر می روند با مشکل تنفسی و استقامتی مواجه می شوند و بازی برایشان سخت تر می شود و هرچه ارتفاع شهر میزبان از سطح دریا پائینتر باشد، تیمهایی که از سطح ارتفاع بالاتر برای بازی به محل برگزاری بازی می روند، راحتر بازی می کنند. ارتفاع شهر تهران از سطح آب های آزاد، 1189 متر است و این در حالیست ارتفاع شهر گوا از سطح دریا 5 متر و شهر جده 12 متر است که شرایط ایده آلی از نظر هوازی برای تیم های ایرانی به وجود می آورد.

گفتنیست شهر دوحه که دور قبل مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در آن برگزار شد نیز 30 متر از سطح دریا بالاتر است و شرایطی تقریباً مشابه با شهرهای میزبان استقلال و پرسپولیس داشت.

 

دمای هوا

شاید فاکتوری که تیم های ایرانی استقلال و پرسپولیس را در سفر به گوا و جده اذیت کند، دمای هوا باشد که البته این فاکتور منفی نیز به دلیل برگزاری بازیها در ساعات پایانی شب و خنک تر شدن هوا کنار می رود. دمای هوا در دو شهر بندی جده و گوا در تاریخ برگزاری بازی های استقلال و پرسپولیس، به حدود 32 درجه سانتی گراد می رسد که این دما با درصد رطوبت 82 درصدی تیم های مهمان را اذیب می کرد اما به واسطه بازی در ساعات پایانی شب، دمای هوا تا 24-25 درجه کاهش پیدا می کند و وضعیت ایده آلی برای برگزاری یک مسابقه فوتبال ایجاد می کند.

 

استادیوم

مقایسه میزبان های استقلال و پرسپولیس در آسیا | سفر پرسپولیس به جهنم کرونایی ها

نمایی از استادیوم ملک عبداله جده عربستان

شاید استادیوم مدرن جده یکی از نقاط برتری فانتزی بازهای استقلال در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا باشد چرا که سرعت چرخش توپ در زمین صا و هموار این استادیوم مدرن به افزایش کیفیت بازی این تیم کمک می کند. نقطه منفی که در میزبانی عربستانی ها برای استقلال وجود دارد این است که کشور عربستان با لابی در تلاش است تا زمینه حضور هواداران عربستانی الاهلی را در مسابقات این تیم فراهم آورد که در صورت رخ دادن این اتفاق، میزبان بازیها از حداکثر پتانسیل خود برای برتری در مسابقات استفاده کرده است.

 

نمایی از استادیوم گوا در هند

در طرف مقابل استادیوم شهر گوا قرار دارد که اگرچه چمن آن به کیفیت چمن استادیوم ملک عبدالله نیست اما از وضعیت استانداردی برای برگزاری بازیها برخوردار است. نکته مثبت برای پرسپولیس اینکه هیچ تماشاگری حق ورود در بازیها را ندارد و پرسپولیسی ها می توانند با خیال راحت و بدون تحمل سر و صدای زیاد هواداران پرشمار گوا این بازی ها را پشت سر بگذارند.

 

کرونا

عامل کرونا نیز در دو دوره اخیر لیگ قهرمانان آسیا به عاملی موثر در نتیجه گیری تیم ها تبدیل شده است به طوری که در این دوره از مسابقات اگر تست کرونای بازیکنی مثبت اعلام شود، او از مسابقات اخراج شده و حتی با وجود پشت سر گذاشتن قرنطینه نیز قادر به همراهی تیمش نخواهد بود. این نکته برای پرسپولیس یک عامل منی و برای استقلال یه پوئن مثبت به حساب می آید چرا که امکانات میزبانی عربستانی ها در حد عالی و با رعایت حداکثر پروتکل های بهداشتی در محل برگزاری بازی ها و هتل انجام می شود اما در کمال شگفتی هندی ها قوانین سخت گیرانه ای در خصوص پیشگیری از ابتلای اعضای تیمها به کرونا در هتل و محل برگزاری بازیها ندارد و همین مسئله باعث اعتراض شدید باشگاه پرسپولیس شده است. نکته نگران کننده برای پرسپولیس اینکه کاروان این تیم به قلب کرونای هند سر خواهند کرد چرا که اخیراً شیب شیوع کرونا در این شهر تندتر شده و همین مسئله باعث نگرانی پرسپولیسی ها از ابتلای احتمالی بازیکنانشان به کرونا و اخراج از بازیها شده است.

در طرف مقابل شهر جده عربستان وضعیت با ثبات و آرامی را سپری می کند و به نظر نمی رسد استقلالی ها مشکل چندانی در این زمینه داشته باشند.

گفتنیست کشور هند در جدول رده بندی آمار مبتلایان به کرونا در رده سوم قرار دارد و عربستان در رده چهل و دوم حضور دارد.

وضعیت کرونای شهر گوا هندوستان

 

وضعیت کرونای شهر جده

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید