کد خبر:1673
پ

مقایسه بدهی های خارجی استقلال و پرسپولیس

در شرایطی که وزارت ورزش دستور به منع جذب بازیکنان خارجی دو تیم استقلال و پرسپولیس را صادر کرده، به نظر می رسد آبی های پایتخت بدهی کمتری نسبت به همتای سرخ خود دارند.   مقایسه بدهی های خارجی استقلال و پرسپولیس – بدهی حدودا 21 میلیاردی و غیر قطعی آبی ها ابتدا نگاهی به […]

در شرایطی که وزارت ورزش دستور به منع جذب بازیکنان خارجی دو تیم استقلال و پرسپولیس را صادر کرده، به نظر می رسد آبی های پایتخت بدهی کمتری نسبت به همتای سرخ خود دارند.

 

مقایسه بدهی های خارجی استقلال و پرسپولیس

مقایسه بدهی های خارجی استقلال و پرسپولیس

– بدهی حدودا 21 میلیاردی و غیر قطعی آبی ها

ابتدا نگاهی به بدهی‌های خارجی باشگاه استقلال می‌اندازیم.سرور جباروف با حکم یک میلیارد و 700 میلیون تومانی و گادوین منشا با طلب یک میلیارد تومانی قطعی در این لیست هستند.برای رضایت نامه ایسما گونگالوس هم باید حدود 2 میلیارد تومان به باشگاه پاختاکور ازبکستان پرداخت شود که این بدهی‌ها قطعی است.اما بزرگترین بدهی استقلال تا اینجا به وینفرد شفر مربوط می‌شود که در صورت تایید شدن آن از سوی فیفا و صدور حکم قطعی ، آبی‌ها باید بیش از 8 میلیارد و 500 میلیون تومان به پیرمرد آلمانی که به تازگی کارش با بن یاسی امارات هم به پایان راه رسیده غرامت فسخ یک طرفه قرارداد پرداخت کنند.ساشا شفرهم ادعا دارد که حدود یک و نیم میلیارد تومان باید از باشگاه بگیرد که این موضوع هم هنوز حکم قطعی نگرفته است. بویان نایدیف با حدود 4 میلیارد و 500 میلیون تومان،مارتین فورکل با حکم 300 میلیون تومانی ،3 وکیل بین المللی و مدیر برنامه‌های شیخ دیاباته بابت حق الوکاله حدود یک و نیم میلیارد تومان دیگر طلبکاران خارجی باشگاه استقلال تا اینجا به شمار می‌روند. تا اینجا در مجموعپرونده 10 بازیکن و مربی و باشگاه و وکیل و مدیر برنامه در فیفا باز است یا حکم شان صادر شده که روی هم حدود 21 میلیارد تومان از باشگاه استقلال مطالبه کرده اند. البته هنوز پرونده استراماچونی مشخص نیست. از طرف دیگرخبر می‌رسد نیکلاس بودوروف بلغارستانی هم برای قرارداد 125 هزار دلاری اش تازگی به فیفا شکایت کرده است.طلب دیاباته و میلیچ که برای این فصل است را فعلا محاسبه نمی‌کنیم.

 

– بدهی خارجی پرسپولیس تقریبا 40 میلیارد تومان

بزرگترین بدهی پرسپولیسی‌ها که سر رسید پرداخت آن هم رد شده به سرمربی سابق و کروات قرمز‌ها بر می‌گردد.برانکو ایوانکویچ حدود 20 میلیارد تومان از پرسپولیس می‌خواهد.بودیمیر مهاجم سابق و کروات پرسپولیس هم حدود 8 میلیارد تومانطلب دارد.زلاتکو برادر و دستیار برانکو هم حدود 3 و نیم میلیارد تومان،ایگور پانادیچ کروات دیگر دستیار برانکو حدود 2 میلیون و 800 میلیون تومان،مارکو بدنساز کروات و سابق قرمز‌ها نیز حدود 2 میلیارد تومان علیه قرمز‌ها حکم دارند که در جمع 8 میلیارد و 300 میلیون تومان می‌شود.جالب اینکه از این رقم حدود 4 میلیارد تومان غرامت پرداخت نشدن به موقع دستمزد آنها است! سرتن چوک دستیارسابق برانکو، نیلسون جونیورو فرناندو گابریل دروازبان و هافبک برزیلی و سابق پرسپولیس هم روی هم حدود 2 میلیارد تومان علیه قرمز‌ها حکم دارند مجموع بدهی‌های خارجیپرسپولیس به این 8 نفر که قطعی است روی هم حدود 39 میلیارد تومان می‌شود.دراین حساب و کتاب طلب گابریل کالدرون و دستیارانش که هنوز حکمی نگرفته‌اند و بازیکنان خارجی این فصل یعنی بشار رسن، رادوشویچ،اوساگونا و آنتونی استوکس کاملا با آنها تسویه حساب نشده به شمار نیامده است.

 

– بدهی‌های خارجی استقلال نصف پرسپولیس

با همین حساب و کتاب سرانگشتی و کلی مشخص می‌شود که میزان بدهی خارجی پرسپولیس 2 برابر استقلال است، هرچند که فعلا تعداد شاکیان قرمر‌ها 2-3 نفر کمتر است که آنهم به خاطرمطالبات چند وکیل و مدیر برنامه است و بدون آنها تعداد مربیان و بازیکنان شاکی سرخابی‌ها تا اینجا یکسان است. البته برخلاف پرسپولیس، تمام احکام استقلال قطعی نیست .از سوی دیگر باید صتا ان زمان صبر کرد تا پرونده‌ها و احکام جدیدی که مربوط به این فصل می‌شود هم از راه برسند.همچنین تا زمان تشکیل این کارگروه برخی از این بدهی‌ها هم تسویبه خواهد شد. باید دید اگر قرار بر تشکیل کارگروهی باشد که براساس میزان و تعداد بدهی‌های خارجی به باشگاه‌ها اجازه جذب بازیکن و مربی خارجی بدهد، وضعیت به مراتب بهتر آبی‌ها باعث می‌شود تا دست آنها برای استخدام و حفظ بازیکنان و مربیان خارجی نسبت به رقیب بازتر باشد یا مسوولان بین این وباشگاه دولتی و پر طرفدار فرق و تفاوتی نمی‌گذارند. به خصوص که سیاست گذاری و دستور گیری اصلی این باشگاه‌ها از وزارت ورزش است که تلاش می‌کند شرایط هردو باشگاه را یکسان نگه دارد!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید