کد خبر:42695
پ

مدیریت احمق ها در ایران | زمستان سختی که قرار بود اروپا را زمینگیر کند، ایران را تعطیل کرد!

تاکنون حتماً بارها عبارت زمستان سخت را از زبان مسئولین ارشد کشور شنیده اید. عبارتی که در کوران مذاکرات هسته ای رایج شد و از آن به عنوان اهرمی برای تحت فشار قرار دادن طرف اروپایی برای سازش برای احیای برجام استفاده شد. اما این عبارت فریبکارانه که تنها مصرف داخلی در ایران داشت خیلی […]

تاکنون حتماً بارها عبارت زمستان سخت را از زبان مسئولین ارشد کشور شنیده اید. عبارتی که در کوران مذاکرات هسته ای رایج شد و از آن به عنوان اهرمی برای تحت فشار قرار دادن طرف اروپایی برای سازش برای احیای برجام استفاده شد.

اما این عبارت فریبکارانه که تنها مصرف داخلی در ایران داشت خیلی زود رنگ باخت و مشخص شد زمستان سخت در ایران واقع شده و نه اروپا!

برخی به اصطلاح کارشناسان سیاسی که با آدرس های غلط خود به مسئولین اجرایی کشور پیش بینی می کردند با سرمای شدیدی که در زمستان در اروپا به راه خواهد افتاد، اروپایی ها دست نیاز به سمت گاز ایران دراز خواهند کرد و به همین سبب نیز مجبور به پذیرش خواسته های ایران در مذاکرات هستند، امروز در کاخ های خود قندیل بسته اند و سکوت را به گزاف گویی و رجزخوانی بیهوده ترجیح داده اند.

سرمای زمستان امسال نه تنها باعث نیاز اروپا به گاز ایران نشد بلکه بر خلاف پیش بینی های این کارشناسان، اثر زیادی بر قیمت گاز نیز نگذاشت چرا که اروپایی ها وقتی با روسیه قطع ارتباط کردند، فکر چنین روزهایی را کرده بودند و امروز شاهد این هستیم که گاز اروپا از میادین مشترک ایران و قطر از کوریدور قطری ها به اروپا می رسد و هیچ مشکلی بابت تامین گاز خود ندارند.

در سمت مقابل تصور احمقانه برخی مسئولین کشور که باعث خوش خیالی نسبت به این قضیه شده بود امروز گریبان کشور را گرفته است چرا که نه احیای برجامی در کار است و نه افزایش فروش گاز گران قیمت بلکه سوء مدیریت محض آقایان باعث شده ایران به جای اروپا در این زمستان سخت تعطیل شود!

در کشوری که هیچ مدیریتی بابت بارندگی از نوع باران و برف نشده طبیعی است که فجایعی مثل سیل و ویرانی و یخبندان های این چنینی، کشور را فلج خواهد کرد.

تنها حسن زمستان سخت برای آقایان مدعی همه چیز دان این بود که همچنان قادرند به سوء مدیریت خود در زمینه بحران آب ادامه دهند چرا که این بارش ها تا حد زیادی ذخایر سدهای ایران را ریکاوری کرد و مسئولین می توانند تا چند سال آینده بار دیگر نسبت به بحران آب و آلودگی هوا بی تفاوت باشند!

وقتی وزیر یک وزارتخانه در تابستان مدعی می شود خدا عمر دهد زمستان سخت اروپا را ببینیم و قادر به تامین گاز اروپائی ها هستیم! این روزها که وزیر مفقود الاثر در رسانه ها قادر به تامین گاز کشور خود نیست، چه باید گفت؟ جز اینکه وضعیت فعلی کشور به واسطه همین اظهارات غیرکارشناسی و مسئولین خوش خیال است؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید