کد خبر:36029
پ

علت تعلل در صدور حکم محرومیت سرمربی پرسپولیس چیست؟

با گذشت بیش از دو هفته از دربی 98 و اتفاقات عجیبی که سرمربی پرسپولیس پس از به ثمر رسیدن گل استقلال رقم زد و تصویری زشت از ویترین فوتبال ایران به نمایش گذاشت، شاهد موضع انفعالی کمیته انضباطی و اخلاق در خصوص صدور رای این پرونده هستیم.   علت تعلل در صدور حکم محرومیت […]

با گذشت بیش از دو هفته از دربی 98 و اتفاقات عجیبی که سرمربی پرسپولیس پس از به ثمر رسیدن گل استقلال رقم زد و تصویری زشت از ویترین فوتبال ایران به نمایش گذاشت، شاهد موضع انفعالی کمیته انضباطی و اخلاق در خصوص صدور رای این پرونده هستیم.

 

علت تعلل در صدور حکم محرومیت سرمربی پرسپولیس چیست؟

علت تعلل در صدور حکم محرومیت سرمربی پرسپولیس چیست؟

شاید برخی پرونده ها نیاز به استعلام از برخی نهادها و سازمان ها و احضار برخی افراد برای کشف حقیقت  صدور رای عادلانه داشته باشد اما وقتی گزارش ناظر و داوری بازی در این خصوص وجود دارد و در صحنه های تلویزیونی همه چیز مشخص است، علت تعلل کمیته انضباطی یا اخلاق در برخورد با حرکات غیراخلاقی سرمربی پرسپولیس مشخص نیست.

گفتنیست کمیته انضباطی پیشتر ساکت الهامی را با رفتاری نرم تر از یحیی گل محمدی 6 ماه محروم کرد اما ظاهراً برخی لابی ها باعث شده تا کمیته انضباطی در صدور حکم قطعی در این خصوص تامل کند چرا که از ترس اعتراضات بعدی، جسارت محروم کردن گل محمدی به مدت 6 ماه را ندارد.

از برخی منابع غیررسمی شنیده می شود علت تامل در صدور حکم خاطیان دربی، جمع بندی در خصوص صدور حکم همه خاطیان از جمله مهدی ترابی که در همه تنش ها حضور داشت و بهزاد غلامپور و چند فرد دیگر است.

هر چه که هست، افکار عمومی افتضاح کمیته اخلاق در برخورد با حرکت منشوری مدافع تیم ملی را دیده و نمی توان انتظار داشت تا برخورد سفت و سختی با گل محمدی انجام شود (علی رغم مسبوق به سابقه بودن در پرخاش به داوران و اتهام زنی و اعتراض های شدید در یحن بازی و پس از بازی در کنفرانس های خبری)

پیشتر نیز محرومیت افشین پیروانی و تخلف آکادمی کیا توسط استیناف رفع و رجوع شده بود و باید منتظر ماند آیا اینبار نیز برای انحراف افکار عمومی ابتدا حکمی صادر می شود و سپس توسط استیناف رفع و رجوع می شود؟

 

این رفتار کمیته انضباطی صدای تیم های لیگ برتری را نیز در اورده و به یک بام و دو هوا و تناقض در آرای این کمیته معترض شده اند.

البته چند رسانه نزدیک به باشگاه پرسپولیس در روزهای گذشته با مانور بر روی این مورد که گل محمدی مربی جنتلمن و با شخصیت و آرامی است و تحت فشار آن رفتارها را انجام داده، سعی در تلطیف فضا و کاستن از شدت حکم کمیته انضباطی داشته اند اما واقعیت این است که افکار عمومی منتظر برخورد مشابه کمیته انضباطی با سرمربی پرسپولیس و ساکت الهامی است. چرا که در صورت صدور حکمی غیر از انچه برای ساکت الهامی صادر شد، شائبه ها در خصوص حمایت فدراسیون و ارکان آن از تیمی خاص را افزایش می دهد.

 

پی نوشت: کمیته انضباطی سابقه تاخیر در صدور حکم در پرونده خاطیان بازی پرسپولیس و سپاهان در فصل گذشته و موکول کردن آن به بعد از دربی را در کارنامه دارد و 3 فصل پیش نیز ماجرای عدم برخورد جدی با هیچ یک از طرفین دعوای فیزیکی پس از بازی پرسپولیس و سایپا در کارنامه این عزیزان دیده می شود. (ماجرای رکوردشکنی شجاع خلیل زاده در جریمه های 5 میلیونی و درج در پرونده و محرومیت های تعلیقی که چند ماه بعد ابلاغ و اعمال شد!)

دیدگاه کاربران 12 دیدگاه
  • سیامک 5 آوریل 2022 / 4:30 ب.ظ

    فدراسیون همیشه و تمام قد از پرسپولیس حمایت میکند . این بار اول نیست بار آخر هم نخوتهد بود اگر این حمایتها نبود هیچوقت پرسپولیس نمیتوانست موفق باشد.
    انتظار داریم فدراسیون تماشاگران تراکتور و سپاهان را بدلیل رفتار نامناسب گل محمدی محکوم نماید و تیم نساجی و شهر خودرو از بازیهای خانگی محروم شوند

  • سیدمحمدعلی نجفی 1 آوریل 2022 / 10:20 ق.ظ

    خیلی جالبه چرا کسی پیگیر محرومیت فرهاد مجیدی در بازیبا گل گهر یا بازی ماقبلش که وارد زمین شد نممیشه و مانور نمیده؟! دوستان رسانه با بزرگ نمایی رفتار طبیعی سرمربی پرسپولیس که در اثر فشار ناشی از سوت ها ی یک طرفه قاضی میدان و تبعیض وی در برخورد با خاطیان بود سعی در خدشه وارد کردن به شخصیت مربی دارند که حتی در دوران فوتبالش هم جز محجوب ترین فوتبالیست های تاریخ فوتبال ما بوده بلکه به این طریق هم افکار عمومی را نسبت به رفتار افراد تیم رقیب پرت کنند هم به این طریق دستشون به جامی برسه که لیاقت ان را در زمین نداشته و ندارند

    • میتی 1 آوریل 2022 / 10:54 ق.ظ

      اصلا قابل مقایسه س حرکات مجیدی با گل ممد ؟ اینطوری باشه که هر بازی باید مورینیو محروم بشه ؟ مربی شما وحشی شده بود

  • ناشناس 1 آوریل 2022 / 7:13 ق.ظ

    میدونی تعلل برای چیه چون فرهاد جونشون هم باید محروم ّبشه واسه همین محروم نمیکنن

  • ممل پرسپولیسی 31 مارس 2022 / 10:02 ب.ظ

    نیم کیلوباش ولی مردباش آقایی که این متن پرازنفرت روگذاشتی بله نفرت ازتیم پرسپولیس کبیروفهمیدنش هم اصلاسخت نیست گلات چنان سوزشی به جان شماجماعت هوچیگرکیسه کش انداخته که فقط خداوندعالم میدونه بله شرافت چیزخوبیه که بعیدمیدونم همه ازاون بهره مندباشنددراینکه کارآقای گل محمدی اصلاجای بحث نداره وخیلی واسه ماهواداران پرسپولیس کبیربدوزننده بودکه دراون شکی نیست ولی کاش یه مسائل دیگه هم اشاره ای میکردی که چراکمیته انظباتی به دعوای وحوش کیسه کش درفرودگاه باهواداران خودشون یاهمین بقول شماشواااح فرهادالپودری که پارسال توبازی فولادمثل آقای گلمحمدی به داوربازی که اتفاقاهمین آقای سیدعلی خدانشناس بودیابازی باگل گهرکه همین مربی بقول شما باشخصیت که بعیدمیدونم باشه اینجاهم وسط زمین بودتوپ روگرفته بود ونمیذاشت بازی جریان پیداکنه بله آقای محترم پرونده های زیادی هستن که ازاین بدترن ولی داره توکشوی کمیته عنظباتی خاک میخورن مردم فوتبال میفهمن وخدایی هست که بشدت کافیست خیلی طول نمیکشه که به همدیگه چنگ ودندان نشون بدن به امیددبل هتریک پرسپولیس کبیر❤❤❤❤❤❤

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید