کد خبر:19401
پ

سیگنالی که نشان می دهد محمود فکری به اخراج از استقلال نزدیک است

زمانی که محمود فکری از مازندران تا تهران سینه خیز برای نیمکت استقلال آمد، شاید تصورش را هم نمی کرد که با وجود صدرنشین کردن استقلال در لیگ برتر تحت فشار سنگین هواداران و پیشکسوتان این تیم قرار بگیرد و با بازیکنان این تیم به مشکل بخورد. در حال حاضر سیگنال هایی وجود دارد که […]

زمانی که محمود فکری از مازندران تا تهران سینه خیز برای نیمکت استقلال آمد، شاید تصورش را هم نمی کرد که با وجود صدرنشین کردن استقلال در لیگ برتر تحت فشار سنگین هواداران و پیشکسوتان این تیم قرار بگیرد و با بازیکنان این تیم به مشکل بخورد. در حال حاضر سیگنال هایی وجود دارد که تقریباً کار محمود فکری در استقلال تمام است و مدیران این تیم منتظر فرصتی برای اخراج او و آرام کردن هواداران خشمگین استقلال هستند.

 

سیگنالی که نشان می دهد محمود فکری به اخراج از استقلال نزدیک است

سیگنالی که نشان می دهد محمود فکری به اخراج از استقلال نزدیک است

فکری به به و چه چه ابتدای فصلش را فراموش کرد؟

فکری که در بدو ورودش به استقلال همه چیز را گل و بلبل خواند و مدعی شد حتی روی کلوخ هم تمرین می کنند و بهانه نمی آورند، روز گذشته بازیکنانش را به جلوی دوربین ها فرستاد تا از وضعیت تمرینی و آماده سازی تیم در بازیها انتقاد کنند و ترجیح داد خودش در قبال این اتفاقات سکوت کند. او در حالی تحریم برنامه فوتبال برتر توسط باشگاه را شکست که در آن برنامه هرگز صحبتی از ضعف هایی که بازیکنان استقلال بعد از دیدار مقابل نساجی به زبان آوردند نکرد و تنها به تیم پرسپولیس پرداخت!

 

محمود فکری که از کادری ضعیف در استقلال بهره می برد، تاکنون نتوانسته انتظارات هواداران استقلال را از تماشای یک مسابقه جذاب و با کیفیت برآورده کند و این در حالیست که در هته چهاردهم لیگ برتر قرار داریم و اگر بنا به شناخت ترکیب اصلی و سیستم اصلی تیم بود، او می بایست تاکنون به این مهم دست پیدا می کرد اما ناتوانی کادر فنی استقلال در شناخت درست از پتانسیل بازیکنان خودی و آنالیز حریفان باعث شده تا گلهای این تیم بر روی حرکات انفرادی و نبوغ ردی بازیکنانی همچون مهدی قایدی رقم بخورد که این موضوع باعث نگرانی هواداران استقلال نسبت به بازیهای این تیم در گروه مرگ لیگ قهرمانان آسیا شده است.

 

برخورد خشن و چکشی با بازیکنان

انتقاد دیگری که به محمود فکری وارد شده،، نوع رفتار او با بازیکنان در تمرینات است؛ فکری که در دوران بازی اش هم بازیکنی خشنی محسوب می شد، علی رغم ظاهر موجهی که جلوی دوربین های رسمی نشان می دهد رفتارو گفتار تندی نسبت به بازیکنان دارد که همین موضوع باعث ایجاد تنش بین او و بازیکنانی همچون شیخ دیاباته، میلیچ فرشید باقری، دانشگر، رشید مظاهری،ریگی، سجاد آقایی، وریا غفوری و … شده است. تنشی که باعث ایجاد جوی مسموم در بین بازیکنان استقلال نسبت به کادر فنی شده به طوری که آنها در جمع های خود از تاکتیک های کادر فنی ایراد می گیرند و همین مسئله را باعث افت نی تیم می دانند.

سیگنالی که نشان می دهد محمود فکری به اخراج از استقلال نزدیک است

بازگشت مرموز باقری به تمرینات

یکی دیگر از نشانه هایی که احتمال اخراج فکری از استقلال را افزایش داده، بازگشت فرشید باقری به تمرینات استقلال است و این در حالیست که محمود فکری این بازیکن را در اختیار باشگاه قرار داده بود اما به نظر می رسد باشگاه برنامه دیگری در سر دارد و  احتمالاً به زودی فکری از سمتش برکنار می شود و به همین جهت قصد نداشته تا سرمایه تیم خود یعنی فرشید باقری را به واسطه اختلاف با سرمربی وقت از دست بدهد و مجوز جدایی او صادر نشد.

 

کاپیتان از دست تاکتیک های سرمربی کلافه شد؟

در بازی روز گذشته استقلال و نساجی، وریا غفوری به یکباره از کوره در رفت و رشید مظاهری نیز  به شکلی علنی و بدون هیچ واهمه ای از اختلاف نظرش با محمود فکری پرده برداشت تا مشخص شود اوضاع در استقلال بحرانی تر از آن است که هواداران این تیم فکر می کنند و این رفتار بازیکنان معمولاً زمانی شکل می گیرد که نسبت به تغییر سرمربی مطمئن باشند و به نظر می رسد محمود فکری به روزهای آخر حضورش روی نیمکت استقلال نزدیک شده است.

 

اشتباهات سریالی فکری موجب خشم مدیران و وزارت ورزش

حضور اراذل و اوباش در تمرین استقلال و همچنین شکستن تحریم برنامه فوتبال برتر نیز از جمله مواردی است که به شدت مدیران استقلال را نسبت به سرمربی تیم بدبین کرده و سابقه نشان داده در چنین شرایطی آنها برای در امان ماندن از گزند انتقادات هواداران استقلال، مستقیماً سرمربی را اخراج نمی کنند بلکه شرایطی را به وجود می آورند تا یا او استعفا دهد یا مثل استراماچونی از تیم فرار کند و با رصد اتفاقات اخیر به نظر می رسد این شرایط برای فکری نیز در حال مهیا شدن است تا خودش استعفا داده و از تیم برود. این نکته در صحبتهای فرشید اسماعیلی نیز پیدا بود که مدعی شد اگر دوست ندارند فکری بماند، مستقیماً بگویند.

 

نیمکت استقلال بزرگتر از ظرفیت کادر فنی فعلی بود؟

در پایان به نظر می رسد کادر فنی استقلال ظرفیت هدایت یک تیم بزرگ و پرطرفدار را نداشتند و نه به لحاظ فنی و نه به لحاظ روان شناسی توانایی اداره چنین تیم هایی را ندارند و در بهترین حالت می توانند در تیم های کم حاشیه بدون سر و صدا به کار خود ادامه دهند. ادامه روند فعلی در استقلال مسلماً به سود آبی ها نیست و این تیم را در لیگ قهرمانان آسیا با بحران جدی رو به رو خواهد کرد چرا که هر هوادار این تیم اکنون می داند که با این سبک بازی در نیم فصل دوم، راه به جایی نخواهد برد و اگر سهمیه آسیایی نیز در پایان فصل نصیب استقلال شود، آنها باید راضی باشند چرا که کاپ قهرمانی را به تیمی با این نوع بازی اهدا نمی کنند. محمود فکری نشان داد از لحاظ فنی حتی از محرم نوید کیا و کادر فنی جدید الورود این تیم نیز کمتر است چرا که هر دو کادر فنی همزمان در دو تیم استقلال و سپاهان مسئولیت گرفتند و اکنون شاهد این هستیم که سپاهان دوباره به همان سپاهان قدرتمند سالهای گذشته تبدیل شده و این در حالیست که استقلال از لحاظ فنی پسرفت کرده و استقلال دوران صمد مرفاوی تبدیل شده است.

دیدگاه کاربران 5 دیدگاه
  • سهیل 7 فوریه 2021 / 12:38 ق.ظ

    من نه مفسر م نه غیبگو. نه بلدم سیستم بازی رو تحلیل فنی کنم نه می تونم بگم که این استقلال با فکری چه آخر و عاقبتی پیدا می کنه. من یه طرفدارم که بازی های تیم محبوبم رو دنبال می کنم. از زمانی که کیهان ورزشی قطع روزنامه چاپ می شد تا الان. استقلا ل فکری به قول خیلی از شما ها بد بازی می کنه. من می گم صدر جدوله. بگذارین یه خاطره براتون بگم: سالها پیش استقلال با مرفاوی می برد ولی هوادار غر می زد که خوشگل بازی نمی کنه. مثل الان. با این تفاوت که اون زمان فضای مجازی در کار نبود و هر روز و هر ساعت هر ننه قمری نمی تونست به این راحتی وراجی کنه، دروغ بگه، تهمت بزنه … سال 85 رو می گم، اون سال استقلال با مرفاوی خیلی خوب شروع کرد و هفته های زیادی در صدر بود، اون سال استقلال آرامش می خواست ولی 3 تا مدیر عامل عوض کرد! سال آبروریزی حذف از باشگاه های آسیا هم بود بخاطر ارسال نکردن لیست کذایی، سالی که مرفاوی بر خااف تمام پیش بینی ها داشت استقلال رو قهرمان می کرد! تا اینکه جناب فتح الله زاده با یک تصمیم عجیب آرامش تیم رو بهم زد و یه خارجی رو به کادر فنی اضافه کرد! مرفاوی -که البته کم اشتباه هم نبود- تمرکز ش بهم ریخت و جام از دستمون پرید! بهمین راحتی! ااستقلال با فکری بد بازی می کنه ولی دربی رو نباخته و در صدر جدوله. ولی هر روز یه داستان براش درست می شه. از بقیه که انتظاری نیست، از سایت ها و صفحه های اینترنتی و برنامه های تلویزیونی مثل فوتبال برتر همه دارن هر روز استقلال فکری رو می زنن. اونایی که دشمنی شون علنی شده و اونایی که مثل نویسنده همین مطلب در پشت نقاب دوست می نویسه. با اینا کاری ندارم. حرفم با اون دسته از طرفدار هاست که دونسته و ندونسته آب به آسیاب دشمن می ریزن. انگار بقیه تیم ها مثل سیتی و بایرن و بارسا بازی می کنن … فکری مگه از کجا اومده؟ مگه چه کارنامه ای داشته که حالا ازش توقع دارین؟ ازش چی توقع دارین؟ محمود فکری یه آدمه با اشتباهات و خرابکاری های یه آدم معمولی. خرید اشتباه داشته؟. قبول. با بازیکنی لجباز ی کرده؟ قبول. تصمیم غلط گرفته؟ قبول. کادر فنی ضعیفی (به قول شما ها )جمع کرده؟ دیگه چی؟ در مقابل ما فقط یه حرف داریم. صبر کنید. فرصت بدین. آرامش تیم رو بهم نزنین… پشت تیم تون وایستین. ببینم، اگه تیم فکری شناور بازی می کرد و هر بازی بیست تا موقعیت می ساخت و ده تیر دروازه می زد ولی آخرش می باخت، این جور ی خوب بود؟! اونوقت چی می گفتین؟ د لامصبا بس کنین. فقط به این جمله من خوب فکر کنین: اگه همین امروز محمود فکری رو اخراج کنن، چه تیمی رو تحویل می ده؟ هان؟ تیمی که صدر جدوله! همین.

  • Rezaya 6 فوریه 2021 / 2:43 ب.ظ

    آقای علی بخشی شما هم یا لنگی این یا استقلالی بی فکری هستین وگرنه مظلومی و مرفاوی افتخار استقلالن و خار چشم بقیه و هیچکس دلسوز تر از اینها نیست برای تیم چطور تاریخ مصرف گل محمدی و افشین پیروانی نگذشته ولی اینا تاریخ مصرف گذشته ان ؟؟؟؟؟ اینا همش بازیه وگرنه لنگ تو بازیاش ۲موقعیت ایجاد نمیکنه هیچکس حرفی نمیزنه ولی استقلال تو هربازی بیشتر از ۷موقعیت و۷شوت تو چارچوب دارن بازیشون و کادر فنیشون خوب نیست ؟؟؟؟؟ بازیچه اینا نشین اینا الکین فقط میخوان تیم بشه مثل پارسال و یا مثل اول فصل اینقدر بیفکر نباشین برای آسیا نه مدیر داشتیم نه سرمربی کسی زبون باز نکرد و میگفتن تیم باید موفق میشد ولی فلان تیم گفتن مربی رو نمیخوایم فوری پدیده رو بدبخت کردن و تو جنگ بالای جدول تیمشون رو از بین بردن وباعث شدن تو آسیا سرافکنده بشن فقط بخاطر این که فلان تیم آب تو دلشون تکون نخوره گفتن مدیر باید عوض بشه ظرف ۲۴ ساعت عوضش کردن اول فصل الانم گفتن مدیر بدردمون نمیخوره ۴۸ ساعت یکی دیگه اوردن براشون ولی واسه ما اینجور نیست و چند ماه بدونه مدیر بدونه زمین تمرین بدونه داشتن باشگاه بدنسازی بدونه هیچ حمایتی فقط تیشه میزنن به ریشه تیم پس شماها هم آگاه باشین که بعد باور کردن این چیزها بهتون میخندن

  • Rezaya 6 فوریه 2021 / 2:35 ب.ظ

    بقول خودتون استراماچونی رو هم فراری دادن اونم مشکل داشت ؟؟؟؟ چرا راست و حسینی تو توضیحاتتوت نمیگین چون تیم مثل تیم استراماچونی صدر جدوله میخوان به هم بزننش وگرنه چرا درباره فلان تیم حرف نمیزنین که بزور داور و اشتباهات ماهی یه برد ۱-۰ بدست میاره ؟ چرا درباره فلان تیم حرف نمیزنین که با ۴ دفاع و ۴ هافبک دفاعی بازی میکنه ؟؟؟؟؟؟ کجا هوادارها گفتن فکری خوب نیست ؟؟؟؟ اینا حاشیه هاییه که درست میکنین وگرنه ما پارسال یکی از بدترین خطوط دفاعی رو داشتیم و خواستمون تیمی بود که دفاعش خوب باشه ولی چند نکته وجود داره ۱- یه نگاه کنین ببینین از تیم شفر و استراماچونی در سال های بعد چی بجا موند تیم شفر ۱۷ نفر ازش رفت و تیم استرا هم ترکیب اصلیش وجود نداره اونایی که هم هستن مصدومن و یک بازی درمیون بازی میکنن و کل تیم عوض شده ۲- چرا هرسال فلان تیم بعد از نیم فصل هنوز ۳الی۴ بازی تموم نشده داره ؟ ۳- از دفاع تیم تا مهاجم ها فقط یکی دونفرشون مصدوم نشدن وگرنه از اول لیگ مثل پارسال چون بدنسازی سروقت نشدن حدود فقط یک نفر از تیم مصدوم نشد وگرنه هربازی ما تغییر داشتیم بخاطر مصدومیت از مرادمند و وریا و سید احمد و یزدانی وغلامی و ریگی و نادری و شجاعیان و اسماعیلی و شیخ و حتی قایدی غیر از چندتای جوون …. خب تا بازیکن خوب بشه و به شرایط برگرده زمان میبره نمیشه تا امد بیاد تو بازی و سرمربی و کادرش میدونن کدوم بازیکن تو تمرینات خوب بوده کدوم نبوده بعدش لیگ شروع شد و استقلال فرصت نکرد حتی بازیکناش رو تو آسیا دوبازی بازی بده و بازیکن های جدید حتی تو بازی های اول حق بازی نداشتن ولی فلان تیم رو نگاه کن غیر از ۲ الی۳ پست همه بازیکنان ۴ الی۵ سال پیشن ک اینا هم که امدن تو آسیا گذاشتن بازی کنن و تو شروع فصل هم همینجور و چطور فلان تیم کاپیتان دوم رو بازی نمیده تو خط دفاع و هافبک بازیکنایی داره که از بهترین های لیگن ولی بازیشون نمیدن ولی واسه استقلال کادر فنیش ضعیفه ؟؟؟؟؟؟ چطور فلان تیم با ۴ دفاع و۴ هافبک دفاعی بازی میکنه و در حین بازی فقط رو ضربات آزاد دفاع ها میان تو زمین حریف و بزور چند بازی میتونه یه گل بزنه اونا دارن چشم نواز بازی میکنن ولی استقلال نه ؟؟؟؟؟؟ خخخخخخخ مسخرست فلان تیم یه روز میگن سرمربی رو نمیخوایم میرن وسط بازی لیگ و بازی های آسیایی سرمربی فلان تیم رو میارن براشون و اون تیم دیگه رو بدبخت میکنن و حتی سایت های خبری جرات نمیکنن زبون باز کنن ولی واسه استقلال میشه تقل مجالس و سایت ها فلان بازیکن جامی رو با یک اشتباه که تو تمام زمان وجود باشگاه عقدشو دارن به باد میده و حتی سایت ها میگن اشتباه بوده و انسان اشتباه میکنه ولی حسینی دروازه بان استقلال تو یه بازی اشتباه میکنه کادرفنیش میشه بدونه کاربرد و اون دروازه بان میشه یاغی و فلان بازیکن میشه ناامید و معترض ؟؟؟؟ خخخخخخ فقط یه چیز میگم اونم اینه که استقلال جایی هست که نمیخوان باشه و استقلالی ها اگر واقعا استقلالی هستن نباید بازیچه این چیزها بشن چون بعدن خودشون حسرتشو میخورن فکری بهترین انتخابه و استقلال موفق میشه البته اگر موفق نشن بیرونش کنن یا مثل استرا فراریش بدن

  • علی بخشی 6 فوریه 2021 / 2:04 ب.ظ

    ماازروزاول هم گفتیم مظلومی ومرفاوی تاریخ مصرفشون تمام شده وقدیمی اند،آقای فکری قبول نکرد.فکرکرداگه این دونفرو داشته باشه پیش هوادارا عزیز میشه،درصورتی که هیچ یک از هواداران استقلال مظلومی ومرفاوی راازهیچ نظر قبول ندارند.

  • ناشناس 6 فوریه 2021 / 10:54 ق.ظ

    حالا فرشید باقری داغون شد سرمایه استقلال.؟!همه میندازنش بیرون آخرش معلوم نیست با سفارش کی بر میگرده. مجیدی هم نمیخواستش

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید