کد خبر:30381
پ

حق با مددی بود | 4 میلیارد هم برای بازیکنان استقلال زیاد است

خبرگزاری فارس در حالی از وجود سقف قرارداد 4 میلیاردی در مذاکرات مدیرعامل استقلال با بازیکنان پرده برداشته که به واقع باید گفت در این مورد خاص، حق با مدیرعامل استقلال است.   اخبار نقل و انتقالات استقلال   حق با مددی بود| 4 میلیارد هم برای بازیکنان استقلال زیاد است بازیکنان استقلال که در […]

خبرگزاری فارس در حالی از وجود سقف قرارداد 4 میلیاردی در مذاکرات مدیرعامل استقلال با بازیکنان پرده برداشته که به واقع باید گفت در این مورد خاص، حق با مدیرعامل استقلال است.

 

اخبار نقل و انتقالات استقلال

 

حق با مددی بود| 4 میلیارد هم برای بازیکنان استقلال زیاد است

حق با مددی بود| 4 میلیارد هم برای بازیکنان استقلال زیاد است

بازیکنان استقلال که در چند سال گذشته هرگز موفق نشده اند به افتخار قابل توجه داخلی یا خارجی دست پیدا کنند و بزرگترین افتخار آبی پوشان کسب دو پیروزی مقابل پرسپولیس در دو جام حذفی آن هم در ضربات پنالتی و همچنین صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بوده است، هرگز نتوانسته اند انتظارات هواداران این تیم را برآورده کنند.

امروز مشخص نیست چطور بازیکنی که هیچ موفقیتی برای استقلال رقم نزده و از نظر کیفیت بازی نیز در سطح یک بازیکن متوسط طبقه بندی می شود به خود اجازه می دهد پیشنهاد مالی سنگین برای تمدید قراردادش ارائه کند. به واقع به جز مهدی قایدی که همواره در طول دو فصل گذشته کم نوسان و بی نقص بوده، کدام بازیکن استقلال فصلی کم نوسان و بدون حاشیه را پشت سر گذاشته است؟

آرش رضاوند، محمد دانشگر، فرشید اسماعیلی، ارسلان مطهری و … همگی در زمره بازیکنان متوسط لیگ محسوب می شوند که در قالب تیم استقلال اسم و رسمی برای خود پیدا کردند وگرنه اگر همین امروز بنا به قطع همکاری با آنها باشد، هیچ تیمی حاضر نیست مبلغی بیش از 4 میلیارد به بازیکنی که نه ملی پوش است و نه سلطان گل یا آقای گلی لیگ است و نه تاثیرگذاری خاصی در تیمش دارد، بپردازد.

شاید وقت آن رسیده هواداران استقلال به دور از هیجانات رسانه ای، برای یکبار هم که شده از حقیقت دفاع کنند و مقابل زیاده خواهی و سوء استفاده برخی از بازیکنان از تلاطم بازار نقل و انتقالات و موج سواری دلالان برای بالا بردن کاذب رقم قرارداد بازیکنان نه چندان با کیفیت استقلال، ایتسادگی کنند.

بر هیچکس پوشیده نیست که هر بازیکنی از استقلال و پرسپولیس جدا شده و در تیمی غیر از این دو تیم در لیگ داخلی به میدان رفته، خیلی سریع از فوتبال ایران محو شده که به عنوان مثال می توان به یعقوب کریمی، محسن کریمی، شاهین طاهرخانی، طاها شریعتی، میلاد میداوودی و … اشاره کرد پس اینکه بازیکنان فعلی استقلال برای تمدید قرارداد خود با استقلال شروط سنگین مالی قرار می دهند، غیرعاقلانه به نظر می رسد و سیاست مددی در کوتاه نیامدن مقابل این بازیکنان درست است.

شاید اکنون وقت یک خانه تکانی اساسی در استقلال فرا رسیده تا بازیکنان معمولی و متوسطی که در چند فصل اخیر در این تیم جمع شده اند، جای خود را به چند ستاره با کیفیت با سابقه بازی ملی مثل رضا اسدی و … بدهند.

برای قهرمانی و موفقیت، ابزار قهرمانی و بزرگی لازم است و در چند فصل اخیر این ابزار در اختیار استقلال و کادر فنی اش نبوده چرا که این تیم پر از بازیکنان بی کیفیت یا متوسطی بوده که در بهترین حالت، سقف آنها کسب سهمیه آسیایی بوده و نه قهرمانی و به همین دلیل نیز استقلال هرگز در هیچ جامی موفق نبوده است.

اینکه چه دلیل یا فردی باعث حضور این افراد در استقلال شده خود مقوله ای جدا و مفصل است اما نکته حائز اهمیت این است که هواداران این تیم می بایست از موضع باشگاه در مقابل درخواست های غیرمعقول مالی بازیکنان دفاع کنند چرا که چه بسا یک جوان 20 ساله مثل سبحان خاقانی با مبلغ قراردادی به مراتب پائینتر از بازیکنان پرادعا و بی کیفیت فعلی استقلال، قادرند با استمرار حضور در ترکیب اصلی این تیم، آینده استقلال را بیمه کنند. درست مثل مهدی قایدی …

 

متاسفانه برخی بازیکنان استقلال با اطلاع از شرایط حاد استقلال در آستانه بازی با الهلال و نیاز کادر فنی به بازیکن برای این دیدار حساس، رقم پیشنهادی خود را بالا برده اند و مدیریت استقلال تا این لحظه مقابل زیاده خواهی غیرمعقول این چند نفر ایستادگی کرده است. شاید بهتر باشد رقم قرارداد بازیکنان استقلال در فصل آینده به طور مشروط و با توجه به عملکرد آنها منعقد شود تا هر بازیکنی که بیشترین تاثیر مثبت را در استقلال داشت، بیشترین دریافتی را داشته باشد و نه بازیکن همیشه مصدوم و سکونشین که برای متنوع نبودن نوع غذای تیم دست به اعتصاب بزند!

 

پی نوشت: بازیکنان استقلال در حالی خود را با ارقام دریافتی بازیکنان پرسپولیس مقایسه می کنند که درست یا غلط اولاً بازیکنان مذکور ملی پوش هستند ثانیاً آنها به همراه پرسپولیس در 5 سال اخیر حاکم مطلق فوتبال ایران بوده اند و طبیعی است که بازیکنی که کیفیت خود را تا این حد به نمایش می گذارد، رقم بالاتری نسبت به بازیکن بی کیفیتی که کل کارایی اش در طول فصل قهر و دعوا و حاشیه و مصدومیت بوده بالاتر باشد.

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • کوروش 16 آگوست 2021 / 4:54 ب.ظ

    کاملا درسته ، جلوی پررویی و زیاده خواهی و هرچی بازیکن گفت ایستادن کاملا درسته ولی مدیرعامل اونقد باید حرفه ای باشه که با سیاست و نحوه قرارداد بستن آشنا باشه بفهمه چگونه با هر بازیکنی صحبت کنه که باشگاه ضرر نکنه و از طرفیم دست مربی از بازیکن خالی نشه ، و اگه مثل الان بازیکن متوسطی داره برا باشگاه ناز میکنه و قیمت میبره بالا عرضه آوردن بازیکن جدید در اون حد و یا بالاتر داشته باشه که جناب مددی الحمدالله هیچکدومشو بلد نیست ، قبل تموم شدن فصل باید تمدید میکردن تا به این روز نیفتن ،مشکل مددی اینه که بلد نیست قرارداد ببنده و بازیکنو راضی کنه از طرفیم اون وجه مدیر بودنو هم نداره مدیر کار بلد میخواد هم تامین منابع مالی کنه هم با بستن قراردادهای منطقی تیمو جمع کنه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید