کد خبر:37459
پ

علی دایی گزینه سرمربیگری در استقلال | بمب بزرگ را سردار منفجر می کند؟

در حالی که بلبشوی عجیبی در خصوص انتخاب سرمربی بعدی استقلال به راه افتاده و کار مدیرعامل استقلال با جوسازی برخی کانالهای هدایت شده در فضای مجازی برای عدم انتخاب سرمربی ایرانی برای فصل بعد سخت شده به نظر می رسد، بهترین گزینه برای هدایت آبی ها در فصل جدید یک مربی ایرانی باشد. علی […]

در حالی که بلبشوی عجیبی در خصوص انتخاب سرمربی بعدی استقلال به راه افتاده و کار مدیرعامل استقلال با جوسازی برخی کانالهای هدایت شده در فضای مجازی برای عدم انتخاب سرمربی ایرانی برای فصل بعد سخت شده به نظر می رسد، بهترین گزینه برای هدایت آبی ها در فصل جدید یک مربی ایرانی باشد.

علی دایی گزینه سرمربیگری در استقلال | بمب بزرگ را سردار منفجر می کند؟

پس از سنگ اندازی و توهین و فحاشی به جواد نکونام و خانواده ش توسط عده ای از هواداران استقلال مبنی بر نیامدنش به این تیم، روز گذشته شاهد تکرار همین رویه در خصوص رضا عنایتی بودیم که برای مذاکره برای دستیاری سرمربی خارجی بعدی استقلال به دفتر مدیرعامل استقلال رفته بود نه جانشینی شاه (!) برخی اراذل مجازی!

رویه مسموم و مذموم به راه افتاده در شبکه های اجتماعی مبنی بر اینکه برخی ادمین ها که بعضاً با دریافت مبالغی سعی در جهت دهی به افکار عمومی هواداران استقلال یا پرسپولیس می کنند به اینجا رسیده که آقایان ادمین ها به این نتیجه رسیده اند که سرمربی فصل بعد استقلال لزوماً نباید ایرانی باشد و حتماً باید یک مربی خارجی برای استقلال استخدام شود. این عده که به خوبی می دانند مدت زمان حضور یک مربی خارجی در فوتبال ایران ولو با موفقیت زیاد نیست، از این حیث اصرار به حضور مربی خارجی دارند تا زمینه برای بازگشت شاه فراری خود که از ترس خراب شدن رکوردهایش دیگر در این تیم نماند، فراهم باشد و دوری اش به درازا نینجامد.

آنها از این حیث با تمام قدرت نکونام را از استقلال دور کردند که به خوبی می دانستند جواد نکونام می تواند با استقلال به موفقیت های زیادی برسد و همین مسئله تک قهرمانی شاه آقایان را به فراموشی می سپرد و دیگر کسی از فردی که در چندین نوبت بعد از موفقیت، به یکباره بحران به باشگاه استقلال وارد کرده، یادی نمی کرد.

 

در چنین شرایطی برخی معتقدند سرمربی استقلال اگر داخلی است، باید حتماً سابقه استقلالی داشته باشد. این طرز فکر دهه شصتی نیز به کلی مردود است و در دنیای فوتبال حرفه ای جایی ندارد و بارها نقض آن را در مربیان مختلف و بزرگ فوتبال جهان دیده ایم که چطور به تیم رقیب پیوسته اند. این اتفاقات بارها و به دفعات در فوتبال ایتالیا رخ داده و نفراتی مثل لیپی، کاپلو، آنچلوتی و … در تیم های بزرگ فوتبال ایتالیا سابقه مربیگری دارند و هرگز برچسب و اتیکتی روی اسم آنها برای ماندگاری روی یک تیم خاص وجود نداشت.

اکنون به نظر می رسد اگر سردار آجورلو هوشیارانه عمل کند، می تواند با راضی کردن علی دایی برای بازگشت به فوتبال و دنیای مربیگری، از عطش و میل به پیروزی شدید او که حرفهای بسیار زیادی برای گفتن دارد، به سود استقلال استفاده کند.

دایی که فردی شناخته شده در دنیای فوتبال است می تواند با کمک دستیاران مجرب خارجی، موفقیت های زیادی را برای استقلال رقم بزند و تنها مانع در راه مربیگری او در استقلال، عدم تمایل او به بازگشت به میادین فوتبال است که این هنر آجورلو را می طلبد تا دایی را مجاب به بازگشت با شکوه به فوتبال کند.

 

گفتنیست علی دایی از کشفیات ناصر حجازی در فوتبال ایران به حساب می آید و کار خود را با استقلال اردبیل آغاز کرد اما به دلایلی که همه می دانیم، در مقطعی برای حضور در تیم ملی او را در شرایطی قرار دادند که مجبور شد تا به پرسپولیس بپیوندد تا به تیم ملی برسد چرا که سرمربی وقت تیم ملی (علی پروین) که به طور همزمان سرمربی پرسپولیس هم بود، اینطور برای دایی تدبیر کرده بود که برای رسیدن به پیراهن تیم ملی باید به پرسپولیس بپیوندی. اتفاقی که این روزها نیز رح می دهد بازیکنان برای رسیدن به تیم ملی، بعضاً به برخی تیم ها می پیوندند.

کلیدواژه : استقلالعلی دایی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید