کد خبر:13511
پ

سبک بازی استقلال محمود فکری | زشت و بدترکیب مثل دوران مرفاوی

سایت بتاکاپ – هفته سوم لیگ برتر در شرایطی در حال برگزاری است که هواداران استقلال با اعلام ترکیب اولیه  تیمشان مقابل ماشین سازی شوکه شدند چرا که به جای نفرات مورد انتظارشان، بازیکنانی همچون احمد موسوی و ارسلان مطهری در ترکیب اصلی قرار گرفتند که کمتر کسی حضور این نفرات را در ترکیب اصلی […]

سایت بتاکاپ – هفته سوم لیگ برتر در شرایطی در حال برگزاری است که هواداران استقلال با اعلام ترکیب اولیه  تیمشان مقابل ماشین سازی شوکه شدند چرا که به جای نفرات مورد انتظارشان، بازیکنانی همچون احمد موسوی و ارسلان مطهری در ترکیب اصلی قرار گرفتند که کمتر کسی حضور این نفرات را در ترکیب اصلی تصور می کرد.

 

جدول لیگ برتر 99

 

سبک بازی استقلال محمود فکری | زشت و بدترکیب مثل دوران مرفاوی

سبک بازی استقلال محمود فکری | زشت و بدترکیب مثل دوران مرفاوی

بازی دو تیم استقلال در شرایطی در نیمه اول با نتیجه 0-0 به پایان رسید که کمبود موقعیت گل و عدم وجود یک بازی ساز و بازیکن تراز اول در میانه میدان استقلال به وضوح به چشم آمد. انتخاب بازیکنان نامتجانس در کناره ها  باعث شده بود نه زوج میلیچ و نادری در چپ و نه زوج وریا و موسوی در جناح راست، موفق باشند.

استقلال در این نیمه به شدت شبیه به استقلال سالهای نه چندان دور مدل صمد مرفاوی که این روزها مدیر فنی تیم استقلال است بازی می کند و هواداران این تیم دیگر طراوت و شادابی را در حرکات ستاره های سابق خود از جمله مهدی قایدی و ارسلان مطهری نمی بینند.

نکته جالب در این نیمه، نیمکت نشین شدن شیخ دیاباته بود که علی رغم آمادگی در تمرینات اما همچنان روی نیمکت ذخیره ها پیچ شده و این در حالیست که تاکتیک اصلی استقلال همچنان همان سانتر و توپ های بلند است و در این تاکتیک لزوم حضور یک مهاجم بلند قامت به شدت احساس می شود. اینکه کادر فنی استقلال با چه استدلالی دیاباته را نیمکت نشین کرده بر کسی روشن نیست اما آنچه مشخص است، اشتباه عجیب کادر فنی استقلال در انتخاب استراتژی بازی است.

 

ناتوانی کادر فنی از انتخاب ترکیب اصلی و مچ کردن بازیکنان با یکدیگر و همچنین انتخاب استراتژی های عجیب که سنخیتی با بازیکنان داخل زمین ندارند، از جمله عوامل سنگین بازی کردن بازیکنان استقلال است که هیچ گویی هیچ شناختی از حرکات هم ندارند و در زمین با هم بیگانه هستند.

 

در نهایت بار دیگر تاکید می کنیم که نقطه ضعف استقلال به طور واضحی در هافبک دفاعی این تیم نهفته است؛ جایی که مسعود ریگی جز ارسال پاس های ساده به بازیکنان کناری خود کار دیگری برای تیمش انجام نمی دهد و این در حالیست که وظایف این پست در فوتبال روز دنیا به مراتب بیشتر از پاس معمولی دادن به بازیکن کناری است و تیم هایی که هافبک دفاعی خوبی دارند، در فاز هجومی و دفاعی مقابل حریف برتری دارند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید