کد خبر:44550
پ

ساپینتو هم قهرمانی تیم امام(لقب تیم پرسپولیس) را تبریک نگفت

هفته آخر لیگ برتر شب گذشته به پایان رسید و در نهایت تیم پرسپولیس به عنوان قهرمانی لیگ برتر دست پیدا کرد. اما نکته جالب اینکه پس از این اتفاق، سرمربیان بسیاری از تیم های لیگ برتری حاضر به تبریک قهرمانی پرسپولیس نشدند چرا که معتقد بودند این قهرمانی حاصل دستان پشت پرده ای بود […]

هفته آخر لیگ برتر شب گذشته به پایان رسید و در نهایت تیم پرسپولیس به عنوان قهرمانی لیگ برتر دست پیدا کرد. اما نکته جالب اینکه پس از این اتفاق، سرمربیان بسیاری از تیم های لیگ برتری حاضر به تبریک قهرمانی پرسپولیس نشدند چرا که معتقد بودند این قهرمانی حاصل دستان پشت پرده ای بود که به هر ترتیب ممکن قصد داشتند این تیم را که پس از صحبت های امام جمعه موقت تهران(ابوترابی در جشن قهرمانی شمس آذر قزوین) مبنی بر حمایت از پرسپولیس به تیم امام معروف شده، به قهرمانی برسانند.

ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال نیز با اشاره مستقیم به این موضوع که نگذاشتند تیم استقلال به قهرمانی برسد، از تبریک قهرمانی تیم پرسپولیس که به زعم او شایستگی لازم برای کسب این عنوان را نداشت، امتناع کرد.

این اتفاقات در حالی رقم خوردند که در فصل گذشته پس از قهرمانی بدون حرف و حدیث استقلال بسیاری از باشگاه های لیگ برتری از جمله سپاهان، قهرمانی پاک استقلال را تبریک گفته بودند.

برخی معتقدند با بازگشت مهدی تاج به ریاست فدراسیون فوتبال، از همان ابتدا مشخص بود که بار دیگر پرسپولیس به مقام قهرمانی خواهد رسید و کافیست به قضاوت مسابقات تیم های مدعی قهرمانی و اتفاقات حاشیه ای که در خصوص میزبانی تیم ها از یکدیگر رخ داد، دقت کنیم تا باور کنیم وقتی همه مسئولین ریز و درشت فدراسیون فوتبال برای تماشای بازی پرسپولیس و نساجی(بخوانید عکس یادگاری با سکوی قهرمانی) به قائم شهر رفته بودند، معنای قهرمانی از پیش تعیین شده این تیم بیشتر به ذهن متبادر می شد.

متاسفانه در این دیدار نیز بار دیگر شاهد کارشکنی مسئولین با دستور از بالا به سود تیم پرسپولیس بودیم و در حالی که قرار بود تنها 6000 بلیت فروخته شود و سهم پرسپولیسی ها 600 بلیط باشد، به یکباره درهای استادیوم وطنی به روی هواداران پرسپولیس باز شد تا بدون هیچ توضیح خاصی(!) جمعیت هواداران تیم مهمان بیش از نساجی شود!!

به باور بسیاری از فوتبالدوستان، سپاهان قهرمان واقعی لیگ و استقلال قهرمان معنوی لیگ محسوب می شود. سپاهان قهرمان واقعی لیگ بود چرا که بدون کمک های پشت پرده هر دو تیم استقلال و پرسپولیس را شکست داده بود و لایق کسب عنوان قهرمانی بود. چه بسا اگر اشتباه بحث برانگیز داور در دقایق ابتدایی دیدار این تیم مقابل ملوان در عدم اعلام پنالتی نبود، امروز این سپاهان بود که جام را بالای سر برده بود.

استقلال قهرمان معنوی لیگ به حساب می آید چرا که در شرایط برابر با سایر رقبا رقابت نکرد. جدای از اشتباهات داوری بحث برانگیز در سه هفته پایانی به ضرر آبی های تهران، شرایط برابر به این معناست که پرداخت حقوق کادر فنی و بازیکنان رقبا نیز 8 ماه به تعویق بیفتد و آن زمان ببینیم جایگاه این تیم ها در جدول چگونه خواهد بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید