کد خبر:18987
پ

توماس توخل ثابت کرد برکناری محمود فکری از استقلال گزینه بدی نیست!

در حالی که انتقادات از برکناری فرانک لمپارد از  هدایت تیم چلسی از رومن آبرامویچ ادامه داشت، گزینه جایگزین وی یعنی توماس توخل در دو بازی که روی نیمکت چلسی نشست منتقدین را به سکوت واداشت.   توماس توخل ثابت کرد برکناری محمود فکری از استقلال گزینه بدی نیست! لمپارد که شروعی طوفانی با چلسی […]

در حالی که انتقادات از برکناری فرانک لمپارد از  هدایت تیم چلسی از رومن آبرامویچ ادامه داشت، گزینه جایگزین وی یعنی توماس توخل در دو بازی که روی نیمکت چلسی نشست منتقدین را به سکوت واداشت.

 

توماس توخل ثابت کرد برکناری محمود فکری از استقلال گزینه بدی نیست!

توماس توخل ثابت کرد برکناری محمود فکری از استقلال گزینه بدی نیست!

لمپارد که شروعی طوفانی با چلسی داشت و با خریدهای گران قیمتی که در نقل و انتقالات تابستانی انجام داده بود برای مدتی حتی در صدر جدول رده بندی لیگ برتر انگلیس نیز قرار داشت به یکباره تیمش دچار افت شد به طوری که از 5 بازی اخری که او هدایت چلسی را بر عهده داشت 4 تساوی و یک شکست در کارنامه ابی پوشان لندنی ثبت شد تا چلسی کم کم به میانه های جدول هدایت شود و همین مسئله مدیریت و مالک چلسی را به این نتیجه رساند که آینده روشنی برای چلسی با رانک لمپارد نمی توان متصور بود و علی رغم حمایت هواداران چلسی از لمپارد آبرامویوچ در اقدامی ضربتی مبادرت به استخدام توماس توخل کرد که با انتقادات بسیاری در رسانه های انگلیسی و کارشناسان برجسته این کشور همراه شد.

اما مربی جوان آلمانی که علی رغم سن کمش، افتخارات زیادی در کارنامه دارد توانست 24 ساعت پس از حضورش در چلسی، یک تساوی 0-0 مقابل ولوز کسب کند و شب گذشته نیز با یک نمایش درخشان مقابل برنلی با نتیجه 2 بر 0 از سد این تیم چغر بگذرد. آمار و عملکرد چلسی مقابل برنلی به قدری درخشان بود که همه منتقدین توخل در انگلیس را به سکوت واداشت و از شب گذشته به تمجید و تحسین از عملکرد این مربی مستعد پرداخته اند.

 

با توجه به شرایط مشابهی که استقلال تجربه می کند،  به نظر می رسد یک اقدام ضربتی از سوی مدیریت این تیم برای موفقیت استقلال در بازیهای آتی و به خصوص لیگ قهرمانان آسیا نیاز است چرا که نه تنها هواداران بلکه بسیاری از پیشکسوتان استقلال نیز هیچ امیدی به کادر فنی فعلی این تیم برای موفقیت با استقلال در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا ندارند و معتقدند این تیم با ایده های عجیب محمود کری به موفقیتی دست پیدا نمی کند.

 

به نظر می رسد استقلال می بایست از تفکرات پوسیده مربیانی همچون صمد مرفاوی و ایده های تاریخ مصرف گذشته پرویز مظلومی و ررفتارهای خشن محمود فکری عبور کند و به فکر جدید و خون تازه به کالبد مربیگری در این تیم تزریق شود؛ در بین مدعوین مربیگری در استقلال نفراتی همچون داریوش یزدانی، فریدون زندی، محمد تقوی و … حضور دارند که با دانش روز فوتبال دنیا آشنا هستند.

 

در چند روز گذشته هشتگ اخراج محمود فکری در فضای مجازی ترند شده و دیر یا زود او با این سبک بازی هم از صدر جدول به پائین کشیده خواهد شد و هم مجبور به کناره گیری از تیم به سبب فشار افکار عمومی هواداران استقلال می شود و چه بهتر مدیریت استقلال قبل از اینکه دیر شود، تدبیری برای این قضیه انجام دهد چرا که در صورت شکست پرگل استقلال مقابل الدحیل یا الاهلی، دردی از دردهای استقلال دوا نخواهد شد؛ هواداران استقلال در فصل جاری با وجود حفظ شاکله اصلی نفرات فصل گذشته، انتظار قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را از کادر فنی داشنتد اما با کادر فنی فعلی حتی به قهرماین در لیگ برتر نیز امید ندارند چه برسد به سایر موارد!

مدیران چلسی نیز با هزینه ای که در نقل و انتقالات انجام داده بودند حداقل انتظاری که از سرمربی و تیمشان داشتند قهرمانی در لیگ برتر بود اما در نهایت به این نتیجه رسیدند با لمپارد به این عنوان دست پیدا نخواهند کرد و قبل از اینکه دیر شود، گزینه مناسبی را برای هدایت آبی پوشان لندنی انتخاب کردند تا حداقل یک جام در انتهای فصل نصیل چلسی شود.

яндекс

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید