کد خبر:13378
پ

فحش نخورده ها ناراحت از فحاشی ها در فوتبال ایران | لطفاً ادا در نیارید!

پس از اینکه جنجال لفظ رکیک محمود فکری در انتهای بازی استقلال و فولاد تبدیل به محل مناقشه بین دو باشگاه استقلال و فولاد خوزستان شد و هر یک دیگری را به بی اخلاقی متهم کردند، اینبار در بازی شهرخودرو و پیکان شاهد این موضوع بودیم که طرفین یکدیگر را به استفاده از الفاظ رکیک […]

پس از اینکه جنجال لفظ رکیک محمود فکری در انتهای بازی استقلال و فولاد تبدیل به محل مناقشه بین دو باشگاه استقلال و فولاد خوزستان شد و هر یک دیگری را به بی اخلاقی متهم کردند، اینبار در بازی شهرخودرو و پیکان شاهد این موضوع بودیم که طرفین یکدیگر را به استفاده از الفاظ رکیک و زشت متهم کردند و این موضوع نیز به صدور بیانیه های اخلاق مدار(!) منجر شد.

 

فحش نخورده ها ناراحت از فحاشی ها در فوتبال ایران | لطفاً ادا در نیارید!

فحش نخورده ها ناراحت از فحاشی ها در فوتبال ایران | لطفاً ادا در نیارید!

این اتفاق در حالی در فوتبال به شدت غیرفرهنگی و غیراخلاقی ایران رخ می دهد که کیست که نداند چه الفاظ رکیکی در هر بازی بین بازیکنان، مربیان رد و بدل می شود و تو گویی برخی تازه وارد این فوتبال یا این جامعه شده اند و تاکنون نه به کسی فحش داده اند و نه از کسی فحش شنیده اند که این چنین با زیاد کردن پیاز داغ ماجرا، سعی در گرفتن امتیاز بیشتر از ساختار فوتبال ایران دارند.

به عنوان مثال جواد نکونام در دو سال گذشته همواره در کانون جنجال های فوتبال ایران بوده و هم فحاشی شنیده و هم بعضاً کلماتی را به کار برده که جالب نبوده اند یا فردی مثل حسین کعبی با اخلاق تندش تاکنون نه فحش داده و نه فحش شنیده که مسئولین باشگاه فولاد با بزرگ نمایی یک اتفاق مرسوم در همه مسابقات فوتبال در ایران، سعی در پنهان کردن حقیقت ماجرا را داشتند؟ چرا مسئولین فولاد تاکنون از خود نپرسیده اند که علت جنجالی شدن بازی های این تیم چیست و چرا هر تیمی با تیم جواد نکونام بازی می کند در نهایت یک جنجال و حاشیه در آن دیدار به وجود می آید؟ آیا رحمان رضایی هم رقیب نکونام بود که با هم برای نشستن روی نیمکت استقلال کری داشته باشند و بازی فولاد و ذوب آهن که اولین بازی دو تیم در لیگ بود را به آن درجه از حساسیت ببرند؟

نکته اینجاست که با توجه به ادعای بسیاری از اعضای تیم استقلال، تاکتیک نیمکت فولاد در هر بازی، شلوغ کردن عمدی به منظور تحت تاثیر قرار دادن داور بازی است و همین مسئله با اعتراض کادر تیم حریف مواجه می شود و در واقع از همینجا تقابل های لب خط دو نیمکت در هر بازی شروع می شود که بعضاً به رد و بدل شدن لفظ های زشت نیز می انجامد.

 

هرگز به کار بردن لفظ رکیک در بازیهای فوتبال بین بازیکنان و مربیان را تائید نمی کنیم اما ای کاش مدیران هزینه فوتبال ایران که تنها هزینه کردن پول تیمهای متمول صنعتی را بلدند، بخشی از آن را بر روی امور فرهنگی تیم خود صرف می کردند تا یک تیم خاص محل مناقشه همه تیمهای لیگ برتری قرار نگیرد. چطور می شود که همه تیمها از رفتار باشگاه فولاد خوزستان با این کادرش نالان هستند و دوستان خود را اخلاق مدار می پندارند؟

 

پی نوشت: مهدی هاشمی نسب مربی فولاد خوزستان پس از انتقال جنجالی اش از پرسپولیس به استقلال حسابی با فضای فحش و فحاشی آشناست، شاید بهتر باشد دوستان به جای ادا در آوردن در این زمینه، کمی از هیاهوی بی مورد نیمکت تیمشان در بازی های مختلف بکاهند تا مسابقات بدون تنش و درگیری انجام شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید