کد خبر:36204
پ

روزبه چشمی باگ دفاعی استقلال | اشتباه عجیب فرهاد مجیدی در بازی مقابل پیکان

تیم فوتبال استقلال تهران در بازی روز گذشته خود مقابل پیکان در حالی به تساوی 0-0 مقابل حریف رضایت داد که می توانست با پیروزی در این دیدار حساس، تا حد زیادی قهرمانی خود در مسابقات این فصل لیگ برتر را مسجل کند. اما اشتباه تاکتیکی کادر فنی استقلال مانع از ثبت یک پیروزی خانگی […]

تیم فوتبال استقلال تهران در بازی روز گذشته خود مقابل پیکان در حالی به تساوی 0-0 مقابل حریف رضایت داد که می توانست با پیروزی در این دیدار حساس، تا حد زیادی قهرمانی خود در مسابقات این فصل لیگ برتر را مسجل کند. اما اشتباه تاکتیکی کادر فنی استقلال مانع از ثبت یک پیروزی خانگی برای استقلال شد و اگر هنرنمایی سیدحسین حسینی نبود، یک شکست بدموقع برای تیم صدرنشین رقم خورده بود که پتانسیل وارد ردن این تیم به بحران را داشت.

 

روزبه چشمی باگ دفاعی استقلال | اشتباه عجیب فرهاد مجیدی در بازی مقابل پیکان

کادر فنی استقلال در این بازی در حالی از داسیلوا و غلامی در قلب دفاع 4 نفره استقلال استفاده کرد که پیشتر داسیلوا امتحان خود در دفاع 3 نفره را به خوبی پس داده بود و در کنار غلامی و دانشگر عملکرد خوبی در دربی تهران بر جای گذاشته بود. جدای از انتخاب سیستم اشتباه از جانب کادر فنی استقلال در این بازی، داسیلوا نشان داد هرگز نمی توان بر روی او در دفاع خطی حساب باز کرد چرا که کندی ذاتی او موجب وسوسه مهاجمین حریف برای فرار به پشت مدافعان استقلال می شود و در نهایت در بازی مقابل پیکان چندین بار این اتفاق رخ داد تا داسیلوای کند که از مهاجم جا مانده بود مجبور به خطا بر روی بازیکن پیکان شود و در دقیقه 41 از زمین بازی اخراج شود.

 

پیشتر سیاوش یزدانی در این پست بازی می کرد که از سرعت و انعطاف بالاتری نسبت به داسیلوا برخوردار بود و با بازیخوانی بهتر نسبت به او، خیال کادر فنی را بابت بازی با 4 مدافع یا 3 مدافع راحت کرده بود.

 

اما بزرگترین اشتباه کادر فنی استقلال به بعد از خروج داسیلوا از زمین بازی بازمی گردد. آنها در حالی روزبه چشمی را جایگزین داسیلوا کردند که چشمی حتی از داسیلوا هم در اجرای وظایف دفاعی در پست مدافع میانی کندتر نشان داد و همین مسئله باعث به وجود امدن فرصت های گلزنی زیاد برای پیکانی ها شد که با هنرنمایی حسینی و البته چاشنی شانس برای استقلالی ها به گل تبدیل نشدند.

مشخص نیست چه موضوعی باعث شد تا کادر فنی استقلال از دقیقه 1 تا 90 علی رغم اینکه ناکارامد بودن سیستم 4 دفاعه را مقابل پیکانی ها دیدند، اصرار داشته باشد. این در حالی بود که دانشگر آماده روی نیمکت حضور داشت و فرهاد مجیدی می توانست تیمش را با همان سیستم 3 دفاعه و بازی داسیلوا در مرکز خط دفاعی و حضور دانشگر و غلامی در کنارش، آرایش دهد اما ظاهراً او قصد داشت تا کادر فنی پیکان را با تغییر سیستمی که در بازی استقلال ایاد کرده غافلگیر کند اما نداشتن ابزار لازم برای اجرای این سیستم باعث شد تا بی نظمی مشهودی در همه خطوط استقلال در بازی مقابل پیکان شاهد باشیم.

 

در شرایط فعلی با توجه به اینکه دانشگر سابقه بهتری در بازی در سیستم 4 دفاعه داشت، انتظار می رفت دانشگر به جای داسیلوا وارد زمین شود و روزبه چشمی همچنان به عنوان گزینه تعویض در پست هافبک دفاعی وارد میدان شود اما این اتفاق رخ نداد تا شانس بزرگ آبی ها برای بیشتر کردن فاصله با تیم دوم یعنی پرسپولیس به سادگی از دست برود.

کلیدواژه : استقلال

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید