کد خبر:10339
پ

تعویق 6 روزه شروع مسابقات لیگ برتر به خاطر کرونا یا پرسپولیس؟

با اعلام سازمان لیگ، با درخواست مسئولین وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا شروع مسابقات لیگ برتر در فصل بیستم 99/1400 با تعویق 6 روزه اهمراه خواهد شد و این بازیها به جای 10 آبان از 16 آبان آغاز می شوند.   برنامه بازی های لیگ برتر 99/1400   تعویق 6 روزه شروع مسابقات […]

با اعلام سازمان لیگ، با درخواست مسئولین وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا شروع مسابقات لیگ برتر در فصل بیستم 99/1400 با تعویق 6 روزه اهمراه خواهد شد و این بازیها به جای 10 آبان از 16 آبان آغاز می شوند.

 

برنامه بازی های لیگ برتر 99/1400

 

تعویق 6 روزه شروع مسابقات لیگ برتر | در 6 روز کرونا از بین می رود؟

 

به نظر می رسد لیگ برتر هنوز شروع نشده، بار دیگر شاهد تصمیمات یک جانبه به سود یک تیم خاص هستیم چرا که بلافاصله پس از پایان بازی پرسپولیس و النصر، یحیی گل محمدی خواستار تعویق سوپرجام و مسابقات لیگ برتر به دلیل خستگی بازیکنانش شد که هر دو اتفاق در نهایت رخ داد تا مشخص شود، در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، اتفاقاتی فرافوتبالی رخ می دهد.

به واقع آیا تعویق 6 روزه مسابقات فوتبال علی رغم بدون تماشاگر برگزار شدنش، تاثیری در جلوگیری از شیوع کرونا دارد؟ چطور ممکن است در انتهای فصل گذشته دوستان بدون توجه به درخواست های مکرر ستاد ملی مبارزه با کرونا در اوج موج دوم کرونا، باقیمانده بازیهای لیگ برتر را به هر نحو ممکن و بدون هیچ مشکلی برگزار کردند اما اکنون با نقاب اطاعت از ستاد ملی مبارزه با کرونا بلافاصله دستور به تعویق بازی ها دادند؟

 

وقتی قوانین به نفع یک تیم تغییر می کنند

در فصل گذشته نیز شاهد این مسئله بودیم؛ در جایی که گابریل کالدرون در فاصله یک ماه مانده به شروع لیگ، سرمربی پرسپولیس شد و فدراسیون فوتبال با تعیین شروط عجیب، از شروع بازیهای لیگ برتر جلوگیری کرد. شروطی که تا امروز نیز محقق نشده اند و تنها باری خریدن زمان برای آماده سازی یک تیم خاص با مربی جدیدش بهانه ای برای دیر شروع شدن لیگ بودند. اتفاقاً اتاق فکری که به این مسائل فکر کرده بود درست و به جا به دنبال بهانه ای برای تعویق لیگ بود چرا که همگان نتایج پرسپولیس و کالدرون را در 6 هفته اول به یاد دارند که او با 3 شکست، تحت فشار شدید قرار داشت حال تصور کنید لیگ یک ماه زودتر آغاز شده بود، آنگاه چه اتفاقی برای آن پرسپولیس ناهماهنگ در دوران پسا برانکو رخ می داد؟

 

لازم نیست در زمین بازی گل بزنید؛ گلهایتان را قبل از شروع بازیها زده اید

هر چه که هست، مافیای فوتبال در ایران بار دیگر قبل از شروع مسابقات، اقدامات خود را برای هموار کردن مسیر یک تیم خاص آغاز کرده اند و به نظر می رسد تا زمانی که وزارت ورزش راضی از این اتفاقات است، هیچ تغییری در این تحرکات مشکوک صورت نخواهد گرفت. اگر تا دیروز به بهانه آلودگی هوا، زمان بازی ها را بنا به منافع یک تیم جا به جا می کردند، امروز بهانه جدیدی به نام کرونا به وجود آمده که دوستان قادرند به سادگی با آن، در روند برگزاری بازیها دستکاری اعمال کنند و پر واضح است که همه این مسائل به اینجا ختم خواهد شد که بازی سپاهان و پرسپولیس، قبل از فینال لیگ قهرمانان آسیا و قبل از دربی از همین حالا لغو شده و به تعویق خواهد افتاد و احتمالاً دوستان در زمان بندی های خود در این زمینه اشتباهاتی داشتند که بازیها را با 6 روز تاخیر بی معنا آغاز می کنند. هنوز افکار عمومی از یاد نبرده است که در بازی حساس پلی آف چند سال قبل چطور آقایان تیم منصوریان را سه روز قبل از بازی با السد مجبور کردند در دربی بازی کند و که اتفاقاً استقلال در آن مقطع هم دربی را با پیروزی پشت سر گذاشت و هم با شکست دادن السد به مرحله گروهی رقابتها راه یافت اما آیا اکنون دوستان حاضرند به همان چشم به تیم دیگر پایتخت نگاه کنند؟

 

دوستانی که همین چند ماه پیش فوتبال اروپا را الگوی خود قرار داده بودند، چطور است که از الگوی خود تبعیت نکرده و بنا به منافع یک تیم، باز هم تغییراتی در برنامه ایجاد کردند؟

نکته اینکه کادر فنی تیم استقلال هم به فاصله 30 روز مانده به شروع لیگ به این تیم اضافه شدند اما هرگز درخواستی برای تعویق لیگ نکردند اما خستگی بازیکنان پرسپولیس باعث شد تا هم سوپرجام لغو شود و هم شروع بازیهای لیگ برتر در فصل جدید!

 

فوتبال ایران نماد واقعی یک سیرک

به واقع که سیرک واقعی همینجاست نه AFC ! جایی که کمیته انضباطی اش برای صدور چند رای ساده هفته ها زمان می گذارد اما در کوران مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و فشردگی بازیها شاهد این بودیم که به فاصله 72 ساعت، به سرعت بررسی ها انجام و رای صادر می شد و حتی به اعتراضات نیز رسیدگی می شد. اما در کمیته انضباطی فشل ایران، حداقل زمان رسیدگی به یک پرونده، یک ماه است و هنوز علاقه مندانبه فوتبال فراموش نکرده اند که شجاع خلیل زاده را به موجب تخلفی که 5 ماه قبلترش مرتکب شده بود، محروم کردند!

دیدگاه کاربران 4 دیدگاه
  • تاج 21 اکتبر 2020 / 6:50 ق.ظ

    هی بگید حکومت عدل علی و حکومت ائمه اطهار و…. !؟ حداقل پا جای پای اونها هم بگذارید وقتی مدعی هستید سیاست ما عین دیانت ماست یعنی چه!؟ مگر وزیر و سیاستهایش جز حکومت اسلامی نیست!؟؟ چرا بال دستی ها ورود نکردند طی اینهمه سال!!!!!!!؟ مگر وزارت اطلاعات و قوه قضائیه برتری چه تاسیس شدن!؟ یکی از وظایفشان رسیدگی به مفسدان در هر عرصه است تا همواره خیال مردم مظلوم ایران راحت باشه. بخدا نه تنها خیال ما ایرانیان راحت نیست مدام در غم و ناراحتی هستیم جدا از اوضاع وحشتناک معیشتی و ……. حداقل دلخوشی جوانان همین فوتباله که اونم به لطف وزیر و نوکرانش و یک عده مفسد که نه تنها عدالت را رعایت نمیکنند و تنها لنگ شده منافع ملی !!!!~ بلکه گم شدن پول و ثروت ملی در فوتبال هم به شاهکارهاشون اضافه شده

  • تاج 21 اکتبر 2020 / 6:41 ق.ظ

    همه میدونن همه میدونن…..! مگه کرونا از لنگ بدتر و کثیف تره!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • سارا 20 اکتبر 2020 / 2:09 ب.ظ

    با کمال تاسف فساد تمام ورزش ایران رو گرفته در دوره سلطانی فر لنگ شده تیم ملی ایران از نظر سلطانی فر هر کثافت کاری و فسادهم هم به نفع این تیم انجام می دن خیالشون هم راحته که مجلس همانطور که تا حالا کارشون نداشته ازین به بعد هم نداره کار سلطانی فر و فدراسیونش بجایی رسیده که تو روز روشن جعل و ماستمالی و تعویق وووو هرچی به نفع تیمشونه انجام می دن و کلا مرزای بی حیایی و بی آبرویی و از حد گزروندن ننگ بر دولتی که تنها کاری که تو ذهن هممون خواهد موند فساد و تبعیض وحشتناکشه در ورزش به نفع یه تیم خاص این دولت تو هیچ زمینه ای عرضه نداشته تنها کارش کسب موفقیت با هر ترفندی برا لنگ بود همین

  • وزیر شیطون 20 اکتبر 2020 / 12:59 ب.ظ

    همونطور که همه هزینه ها برای پرسپولیسه همه قوانینم به سود پرسپولیسه . مگه شک داشتی؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید