کد خبر:44722
پ

قوانین عجیب نقل و انتقالاتی جدید با هدف ضربه به استقلال

سیرک فوتبال ایران تمامی ندارد. سیرکی که همه ارکان آن در ظرف فساد سیاسیون و مسئولین رده بالا دست و پا می زنند و نتایج خارج از زمین فوتبال مشخص می شود. اینبار در ادامه سلسه اقدامات تقویت یک تیم و تضعیف رقبایش، قانون من درآوردی و خلق الساعه منع جذب لژیونر قرضی قرار است […]

سیرک فوتبال ایران تمامی ندارد. سیرکی که همه ارکان آن در ظرف فساد سیاسیون و مسئولین رده بالا دست و پا می زنند و نتایج خارج از زمین فوتبال مشخص می شود. اینبار در ادامه سلسه اقدامات تقویت یک تیم و تضعیف رقبایش، قانون من درآوردی و خلق الساعه منع جذب لژیونر قرضی قرار است اجرایی شود. قانونی که بر خلاف قوانین فیفا است و در فوتبال روز جهان نیز دیده نمی شود که اگر این قانون وجود داشت بسیاری از بازیکنان از جمله ژائو فلیکس نمی توانست به صورت قرضی از اتلتیکومادرید در چلسی بازی کند یا لوکاکو قادر به بازی در اینترمیلان به صورت قرضی نبود و …


به طور واضحی این قانون عجیب که مشخص نیست هدف از وضع آن چیست، به منظور دور کردن دو ستاره فعلی این روزهای استقلال از این تیم برای فصل بعد وضع شده است. اتفاقی مسبوق به سابقه که پیشتر به دستور مقامات بالاتر به فدراسیون فوتبال دیکته می شد و آنها قانون عجیب را به اجرا می گذاشتند.

وضع قانون 6 ماهه منع جذب مربی و بازیکن خارجی
شاید بتوان آخرین مورد از این دست قوانین را به وضع قانون عجیب و ناگهانی منع حضور مربیان و بازیکنان خارجی در فوتبال ایران اشاره کرد که تنها برای 6 ماه و با هدف جلوگیری از بازگشت استراماچونی به این تیم وضع شد وگرنه اگر هدف جلوگیری از حیف و میل بیت المال بود، این قانون پس از 6 ماه لغو نمی شد و اینکه آن حیف و میل سنگین در بیت المال در ماجرای قرارداد ویلموتس اتفاق نمی افتاد. نکته جالب اینکه در همین دوران بود که تیم محبوب آقایان به بازیکن نیمکت نشنین خارجی خود بیش از یک میلیون دلار پرداخت کرد و هرگز از افرادی که قرارداد او را 5 ساله تمدید کردند نیز سوال نشد همانطور که از عامل حضور بازیکنان بی کیفیتی همچون بودیمیر، گولچ، اوساگوناو … سوال نشد.

چطور سیاوش یزدانی و مرادمند سرباز شدند و لایق خدمت به تیم ملی نبودند اما ترابی و بیرانوند با یک نامه وضعیت خدمتشان درست شد؟
رویه مرسوم در سالهای اخیر به اینگونه بوده که وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال به عنوان حامی تیم پرسپولیس قوانینی وضع کردند و نامه هایی زدند تا چند بازیکن مدنظر آقایان که مشمول خدمت سربازی بودند، این خدمت به دلایل نامشخص و غیرمنطقی به تعویق بیفتد اما همین اتفاق برای دو مدافع استقلال رخ نداد و درست زمانی که سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند بهترین زوج دفاعی لیگ را تشکیل داده بودند، این دو بازیکن را به خدمت سربازی اعزام کردند و تقریباً فوتبال هر دو در آستانه جام جهانی نابود شد.

محرومیت عجیب نورافکن، قایدی و مجید حسینی
البته از این قبیل کارشکنی ها در فدراسیون فوتبالی که مهدی تاج در راس آن بوده زیاد دیده ایم. به عنوان نمونه دیگر می توان به ماجرای عجیب محرومیت سه ستاره جوان استقلال در ابتدای فصلی که منصوریان سرمربی استقلال بود اشاره کرد که توسط محمدرضا ساکت در آن مقطع اعمال شد.
بر طبق قانون تیمی که بیش از 3 بازیکن در تیم ملی داشته باشد، بازی بعدی اش لغو و به زمان دیگری موکول می شود اما در آن مقطع مجید حسینی، آرمین سهرابیان، مهدی قایدی و امید نورافکن از استقلال به تیم ملی امید دعوت شدند اما سازمان لیگ اصرار داشت بازی هفته اول استقلال بدون این بازیکنان برگزار شود و در نهایت نیز با عدم حضور بازیکنان استقلال در اردوی تیم ملی امید سه بازیکن فیکس استقلال یعنی مجیدی حسینی، مهدی قایدی و امید نورافکن ابلاغ شد اما محرومیتی گریبان آرمین سهرابیان راکه در آن مقطع نیمکت نشین بود، نگرفت تا مشخص شود، هدف آقایان زمینگیر کردن استقلال بدون سه بازیکن کلیدی ترکیب اصلی بود که اتفاقاً به این مهم نیز رسیدند.

دستور توقف فعالیت نقل و انتقالاتی استقلال را به یاد دارید؟
در یکی از نمونه های نادر نیز وزیر وقت ورزش مستقیماً به توقف فعالیت نقل و انتقالاتی استقلال دستور داد تا بازیکنانی که کار انتقالشان از نفت تهران به استقلال مدل منصوریان تمام شده به یکباره سر از تیم رقیب در بیاورند!

ستاره های استقلال محکوم به رفتن بودند
یا در موردی دیگر هر بازیکنی از استقلال که اوج می گرفت، بلافاصله مجبور به خروج از تیم می شد که نمونه آن در خصوص نفراتی همچون مامه تیام، جبارف، علی کریمی، آیاندا پاتوسی، امید ابراهیمی، نورافکن، امیرحسین حسین زاده، میلیچ و … صادق است اما در تیم رقیب تا نهاد ریاست جمهوری لابی می شد تا ستاره ای که رفته را ولو با پرداخت جریمه برگردانند و با پرداخت مبالغ خارج از عرف ستارگان وقت فوتبال ایران را در تیم رقیب حفظ کردند تا با حفظ شاکله اصلی این تیم، موفقیت های سریالی آنها هم رقم بخورد اما با نگاهی به ترکیب استقلال در 7 فصل اخیر به سادگی می توان دریافت که این تیم بیشتر شبیه به ترمینال عمل کرده و بازیکنان و مربیان زیادی در انتهای هر فصل از این تیم جدا می شوند و با حضور بازیکنان پرشمار جدید، عملاً استقلال نیم فصل اول را برای نتیجه گیری از دست داده است. .جمله معروف وزیر ورزش وقت مبنی بر اینکه صندلی من را بگیرید اما ستاره تیم محبوب آقایان را نگیرید هم تا مدتها تیتر جراید بود. البته در هوادار رنگ قرمز آن وزیر معلوم الحال همین بس که علی کفاشیان به طور علنی از گرایش رنگی او پرده برداشت. در کارشکنی آقایان در این مورد خاص تنها کافیست به لیست مربیان دو تیم در 7 سال اخیر نگاهی بیاندازیم. جائی که استقلال با مظلومی، منصوریان، شفر، فکری، نامجومطلق، استراماچونی، مجیدی، ساپینتو رکورددار است و در سمت مقابل تنها نام برانکو، کالدرون(6 ماه) و گل محمدی را می بینیم!



هر چه که هست، قیف فساد در فوتبال ایران مدتهاست که اینگونه به تقویت یک تیم و تضعیف رقبا می پردازد و به همین خاطر هم هست که به یک تیم لقب حکومتی داده اند چرا که توده های بالای حکومت در ایران از هر تخلفی در راستای موفقیت تیم محبوبشان حمایت می کنند حتی اگر فراری دادن مربی موفقی همچون کالدرون باشد و به زور و تهدید روی کار آوردن مربی خودشان باشد یا پرداخت غیرقانونی 10 میلیارد تومان توسط فدراسیون فوتبال باشد یا جعل اسناد مالی و ارسال به afc یا سرپوش بر روی صغرسنی بازیکن تیم محبوب یا سکوت در مقابل تخلف بازیکنی که با مشکل واریکوسل معافیت خدمت گرفته اما این روزها بیشترین آمار دوندگی را در تیم مذکور دارد!
آقایان در ماه های اخیر به قدری علنی و رو بازی می کنند که امام جمعه موقت تهران علناً مدعی می شود مسئولین باشگاه پرسپولیس دیگر توقع حمایت از آنها را نداشته باشند!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید