کد خبر:46677
پ

مورایس بهانه آورد و استعفا داد | اگر شمس آذر را می برد، امپراطور بود!

هفته پایانی نیم فصل تحت تاثیر استعفای دو سرمربی تیم های مدعی قهرمانی پرسپولیس و سپاهان قرار گرفت. مورایس بهانه آورد و استعفا داد | اگر شمس آذر را می برد، امپراطور بود! استعفاهایی که نشان از تسلیم شدن آنها مقابل تیم بی ستاره استقلال و سرمربی این تیم دارد. جائی که حتی با بازگرداندن […]

هفته پایانی نیم فصل تحت تاثیر استعفای دو سرمربی تیم های مدعی قهرمانی پرسپولیس و سپاهان قرار گرفت.

مورایس بهانه آورد و استعفا داد | اگر شمس آذر را می برد، امپراطور بود!

استعفاهایی که نشان از تسلیم شدن آنها مقابل تیم بی ستاره استقلال و سرمربی این تیم دارد. جائی که حتی با بازگرداندن امتیازات به دو تیم سپاهان و پرسپولیس، اما این تیم استقلال بود که با محدودیت نقل و انتقالاتی تابستانی و مقید بودن به قانون سقف قرارداد توانست با بازیکنان عمدتاً متوسطی که در اختیار داشت به قهرمانی نیم فصل برسد.

سپاهان علی رغم دور زدن سقف قرارداد و استفاده از بازیکنان با کیفیت در جمع کردن امتیازات و رسیدن به صدر جدول، اما نتوانست شرایط فنی خود را با احکام کمیته استیناف که به سود این تیم هم بود، وقف دهد. آنها در حالی سه بازی متوالی را با شکست سپری کردند که به جرات می توان گفت در بازی آخر خود مقابل شمس آذر علی رغم بازگشت سه بازیکن تاثیرگذار خود، به لحاظ فنی حرفی مقابل تیم گردن کلفت سعید دقیقی نداشتند.

مورایس در حالی پس از این دیدار به بهانه اتفاقات عجیب در فوتبال ایران استعفا داد که اگر پیروز این دیدار شده بود و به قهرمانی نیم فصل می رسید با ژستی کنایه آمیز و صحبت هایی نیش دار احتمالاً در کنفرانس خبری پس از بازی از خجالت مسئولین در می آمد اما او که در کارنامه مربیگری اش هرگز سه شکست متوالی ثبت نشده، نتوانست تبعات از دست دادن فرصت طلایی برای قهرمانی نیم فصل را هضم کند و به بهانه اتفاقات خارج از فوتبال در ایران (که البته در این مورد حق با اوست) کشور را برای همیشه ترک کرد.

در سمت مقابل یحیی گل محمدی که خودش هم به این باور رسیده بود که با کمک امدادهای غیبی هم نتوانسته تیم پرسپولیس را به موفقیت در بعد فنی برساند، قبل از اینکه در دیدار بدون تماشاگر هفته اول نیم فصل دوم مقابل تراکتور شکست دیگری را پذیرا باشد، خودش غزل خداحافظی را خواند تا بیش از این اعتبار حرفه ای اش زیر سوال نرود.

قهرمانی نیم فصل استقلال از آن جهت برای مورایس و گل محمدی سنگین بود که تیم نکونام بدون هیچ ستاره خاصی توانست به این مهم دست پیدا کند. آنها نه هوادار متمول داشتند که با پرداختی خارج از قرارداد، ستاره های ملی پوش را جذب تیمشان کنند و نه آنقدر در فدراسیون نفوذ داشتند که بدون توجه به قانون سقف قرارداد، ریخت و پاش مالی سنگینی همچون سپاهان به راه بیاندازند.

نکته جالب اینکه امتیازات کسر شده این تیم ها نیز با حکم عجیب استیناف بازگردانده شد و این دو تیم حتی با بازگشت امتیازات هم نتوانستند بالاتر از استقلال قرار بگیرند تا مشخص شود کدام مربی به لحاظ فنی در لیگ ایران، در جایگاه بالاتری قرار دارد.

 

پی نوشت: گفتنیست قیمت گلر سپاهان و پرسپولیس معادل کل ترکیب تیم شمس آذر بوده است! با افشای رقم واقعی قرارداد پیام نیازمند حالا کمتر عقل سلیمی به دریافتی معادل یا بیشتر علیرضا بیرانوند از پرسپولیس شک دارد. اگر دروازه بان دوم تیم ملی این عدد را از سپاهان دریافت می کند، بدون شک دروازه بان اول تیم ملی رقمی بالاتر از این عدد را با تیمش بسته ( مجموع دریافتی رسمی و غیررسمی) کما اینکه در ابتدای فصل به طور شفاف رقم پیشنهادی باشگاه استقلال به بیرانوند (80 میلیارد) اعلام شد اما مسئولین پرسپولیس همچنان اعتقاد دارند بیرانوند با همان 16 میلیارد تومانی که به طور صوری در قراردادش ثبت شده، برای این تیم بازی می کند!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید