کد خبر:45373
پ

فرافکنی قربان زاده در خصوص درآمدزایی پرسپولیس | منبع درآمدها را مشخص کنید!

در حالی که حجت کریمی و بسیاری از مدیران سابق استقلال شخص قربان زاده رئیس سازمان خصوصی سازی را عامل وضعیت بحرانی تیمشان می دانند، اما او در اظهار نظری عجیب مدعی شد، پرسپولیسی ها به منابع بورسی خود دست نزده اند و استقلال همه منابع را خرج کرده است! فرافکنی قربان زاده در خصوص […]

در حالی که حجت کریمی و بسیاری از مدیران سابق استقلال شخص قربان زاده رئیس سازمان خصوصی سازی را عامل وضعیت بحرانی تیمشان می دانند، اما او در اظهار نظری عجیب مدعی شد، پرسپولیسی ها به منابع بورسی خود دست نزده اند و استقلال همه منابع را خرج کرده است!

فرافکنی قربان زاده در خصوص درآمدزایی پرسپولیس | منبع درآمدها را مشخص کنید!

اینکه دو تیم حداقل روی کاغذ خصوصی شده اند و می بایست صورت های مالی خود را رسماً منتشر کنند خوب است و در همین بزنگاه ها ادعاهای غیر واقعی برخی را در خصوص درآمد و هزینه تیمها مشخص می کند.

قبل از اینکه به صورت های مالی دو باشگاه برسیم کافیست جناب قربان زاده به این گزاره ساده پاسخ دهند. منبع تامین نقدینگی اخیری که به باشگاه پرسپولیس تزریق شده کجاست؟ چرا که بازیکنان این تیم به دلیل عدم دریافت مطالبات خود حاضر به حضور در تمرینات نبودند اما پس از تزریق نقدینگی میلیاردی و سنگین اخیر به باشگاه پرسپولیس، هم قرارداد بازیکنان تمدید شد و هم باشگاه پرسپولیس با پیشنهاد نجومی علیرضا بیرانوند برای ماندگاری در این تیم موافقت کرد. حال سوال اساسی این است که اگر این پول از صندوق حمایت از قهرمانان توسط حسین شهریاری به پرسپولیس تزریق نشده، منبع آن کجا بوده است؟ مگر غیر از این است که همه چیز در مراودات مالی شرکت های خصوصی می بایست شفاف اعلام شود؟ اکنون اعلام کنید این منبع کجا بوده است! این مورد چیزی نیست که بتوان با سندسازی و مخفی کردن آن، کتمانش کرد چرا که اگر این پول در حساب باشگاه پرسپولیس موجود بود، وضعیت این تیم به اینجا نمی رسید که بازیکنانش حاضر به حضور در تمرینات پیش فصل نباشند.

بر طبق اعلام مرکز آمار فدراسیون فوتبال، تیم های سپاهان و پرسپولیس در فصل گذشته، هزینه بیشتری برای کادر فنی و بازیکنان خود کرده بودند.(حتی با وجود عددسازی و قراردادهای صوری هم تیم محبوب آقایان به گواه فدراسیون فوتبال بیش از استقلال هزینه کرده است) اما قربان زاده مدعی شده پرسپولیس بیش از استقلال درآمدزایی داشته است و به پول بورسی خود دست نزده است.

حال سوال اینجاست که محل این درآمدزایی کجا بوده و چرا به صورت شفاف اعداد و ارقام و مبلغ درآمدزایی از هر محل اعلام نمی شود؟

منابع درآمدزایی در فوتبال در چند بخش خلاصه می شوند:

0.برداشت از حساب بورسی

1.حق پخش تلویزیونی

2.اسپانسر روی پیراهن

3.تبلیغات محیطی استادیوم خانگی

4.تولید البسه و …

5.ترانسفر بازیکن

6.قرارداد با شرکت ها برای استفاده از برند

7. سرمایه گذاری

8.درآمد از حضور در لیگ قهرمانان آسیا

9.حضور بازیکنان در جام جهانی

10.کمک های هواداران

 

بدون شک جناب قربان زاده گرفتن وام های سنگین ا موسسات و نهادهای دولتی و غیردولتی را جزو درآمدهای باشگاه به حساب نمی آورند و این موارد در علم حسابرسی و حسابداری در زمره درآمدهای باشگاه محسوب نمی شوند.

حال سوال اینجاست در فصل گذشته پرسپولیس در کدام بخش قوی تر عمل کرده که قربان زاده مدعی درآمدزایی بیشتر این تیم است؟

او مدعیست استقلال توسط آجورلو همه منابع مالی بورسی خود را خرج کرده است و پرسپولیس به آن دست نزده است!

وضعیت حق پخش تلویزیونی و اسپانسرینگ استادیوم خانگی که برای هر دو باشگاه یکسان بوده است.

مبلغ پرداختی اسپانسر روی پیراهن هم تفاوت چندانی با مبلغ پرداختی به استقلال ندارد.

ترانسفر بازیکنی هم که شاهد نبودیم.

این تیم هم مثل استقلال از لیگ قهرمانان آسیا در فصل گذشته کنار گذاشته شد.

وضعیت کپی رایت و تولید البسه با نام پرسپولیس هم که مثل استقلال مشخص است که درآمد چندانی برای آنها نداشته چرا که اصولاً چیزی به نام کپی رایت در ایران وجود ندارد.

تا آنجایی که ما می دانیم و صورت های مالی این باشگاه می گوید سرمایه گذاری خاصی هم در فصل گذشته در این باشگاه انجام نشده است.

از حیث  پاداش حضور بازیکنان در جام جهانی نیز تعداد ملی پوشان استقلالی حتی بیشتر از پرسپولیس بود و جالب اینکه فدراسیون فوتبال با استناد به این مورد به باشگاه پرسپولیس کمک کرد اما در حالی که می توانست از همین محل طلب استراماچونی را پرداخت کند، اینکار را انجام نداد.

تنها مورد باقی مانده کمک هواداران است که چند فصلی هست همه منابع تزریقی به این باشگاه به نام یک هوادار متمول آنور آبی می خورد!

آیا امروز قوه قضائیه و شخص قربان زاده به این قضیه ورود می کنند که این منابع توسط چه شخصی به باشگاه پرسپولیس تزریق می شود؟ آیا مطمئن هستند که این منابع حاصل از مال نامشروع و پول شویی فرد مذکور نبوده و نیست؟ (مانند آنچه حسین هدایتی انجام داد و پول های نامشروع خود را در پرسپولیس هزینه کرد و سرنوشت بازگردانده شدن آن به بیت المال هم هرگز پیگیری نشد چرا که ظاهراً پرسپولیس صندوق امانات بیت المال بوده و نیازی به پس دادن احساس نشد!)

نکته اینکه به گواه مدیران مالی سابق پرسپولیس همه منابع مالی حاصل از پاداش پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، پیشتر پیشخورد شده بود و باشگاه نمی تواند به استناد آن مورد، از موسسه یا نهادی وام بگیرد.

امروز قربان زاده می بایست به طور واضح اسناد ادعای خود مبنی بر درآمد بیشتر پرسپولیس افشا کند و محل درآمدزایی های بیشتر نسبت به استقلال را مشخص کند.

 

وانگهی با فرض صحت ادعای قربان زاده مبنی بر درآمدزایی کمتر سوال اینجاست چرا باید این اتفاق رخ دهد؟ مگر هر دو باشگاه دولتی نیستند؟ مگر با اشاره وزرا قراردادها منعقد نمی شود و وام ها پرداخت نمی شود؟ پس چرا مدیران منصوبی وزیر در استقلال مدعی بودند هیچ مساعدتی با آنها نشده است اما مدیر پرسپولیس از هر صندوق دولتی و غیردولتی که طلب وام کرد، با او مساعدت شد؟  سرنوشت شکایت او از خائنین به استقلال چه شد؟

 

جناب قربان زاده شما یکی از عوامل اصلی حرکت پرشتاب استقلال به سمت ورشکستگی هستید چرا که پس از مناظره جنجالی شما با فتح اله زاده نه تنها هیچ اتفاق مثبت مالی در این تیم رخ نداد بلکه وضعیت بدتر از قبل شده است و وقتی حرف از کمک هوادار متمول استقلالی هم پیش آمد، امثال شما در رکن های دیگر نظام، مانع از تزریق منابع مالی شدند.

اگر وضعیت خوب پرسپولیس به واسطه هنر مدیرانش است چرا از این دست مدیران خوب در استقلال به کار گرفته نمی شود؟ اگر وضعیت بهتر پرسپولیس به واسطه مساعدت های وزارت است، چرا این مساعدت ها با استقلال نشده است؟ اگر هوادار متمول ناشناس مجوز تزریق پول های غیرقرارداد رسمی به بازیکنان پرسپولیس را دارد، چرا هوادار متمول و شناس استقلالی نمی تواند اینکار را انجام دهد؟ اگر بحث مبارزه با تخلفات مالی است چرا تنها تخلفات مالی باشگاه استقلال شخم زده شده و رسانه ای می شود؟ چرا جناب قربان زاده به موارد متعدد تخلفات مالی صورت گرفته در دوران مدیریت انصاری فرد، گرشاسبی، صدری و … رسیدگی نمی کند؟

جناب قربان زاده شما که از خبرگزاری قرآنی ایکنا به پست و مقام رسیده اید از خدا بترسید و مسائل رنگی را در اقدامات خود دخیل نکنید چرا که میثم منیعی به صورت واضح از گرایش رنگی جنابعالی پرده برداشته بود.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید