کد خبر:14994
پ

علت صف فروش شدن بازار بورس امروز | بودجه 1400 یا یک خبر فیک؟

علی رغم دو خبر بنیادی و مثبتی که روز گذشته منتشر شد و موجب تحریک سمت تقاضا در بازار سرمایه شده بود اما امروز از اواسط معاملات بازار بورس تهران، به یکباره شاهد صف فروش شدن بیشتر نمادهای بورسی بودیم که هنوز علت این اتفاق برای بسیاری از سهامداران نامشخص و مبهم باقی مانده است. […]

علی رغم دو خبر بنیادی و مثبتی که روز گذشته منتشر شد و موجب تحریک سمت تقاضا در بازار سرمایه شده بود اما امروز از اواسط معاملات بازار بورس تهران، به یکباره شاهد صف فروش شدن بیشتر نمادهای بورسی بودیم که هنوز علت این اتفاق برای بسیاری از سهامداران نامشخص و مبهم باقی مانده است.

 

قیمت لحظه ای دلار امروز تهران

 
فردا در بورس چه سهامی بخریم؟

 

نحوه تشخیص پایان روند نزولی سهم

 

آموزش تابلوخوانی در بورس

 

علت صف فروش شدن بازار بورس امروز | بودجه 1400 یا یک خبر فیک؟

با توجه به خبر صدور مجوز افزایش فروش نفت خام به پالایش گاه ها و تمدید مهلت بررسی FATF توسط رهبری به نظر می رسید با جهش قیمت نفت و ثبات نسبی قیمت دلار در کانال 25 تا 26 هزار تومان، و همچنین افزایش قیمت کامودیتی ها در بازارهای جهانی امروز شاهد مثبت شدن بسیاری از نمادها در بازار بورس باشیم اما پس از صف فروش شدن نماد پالایش یکم به یکباره کلیت بازار تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفت و با عرضه های سنگین و آبشاری از سمت بسیاری از سهامداران حقیقی هیجان زده مواجه شد.

این اتفاق در حالی رخ داد که در سمت مقابل حقوقی ها با قدرت در سمت خرید حاضر بودند و سهام ارزشمند را در کف قیمتی به مرور خرید کردند و انتظار می رود یا از انتهای بازار امروز یا در معاملات فردای بورس، این وضعیت با متعادل شدن نمادها به پایان یابد چرا که شاخص کل بورس نیز به حمایت تکنیکال یک میلیون و چهارصد و هشتاد هزار واحدی خود نزدیک می شود.

اما بسیاری از کارشناسان، علت افت بازار در روز جاری را وتوی مجدد برخی از موارد خوش خیالانه در بودجه 1400 توسط مجلسی ها می دانند که به سبب همان موارد، بورس با رشد مواجه شده بود. بودجه 1400 که با رویکردی بسیاری تخیلی توسط دولت تنظیم شده، با انتقادات زیادی مواجه گردیده که به نظر می رسد تغییرات اساسی و جدی را در آن شاهد خواهیم بود چرا که تحقق این بودجه در شرایط فعلی اقتصاد ایران و جهان و با توجه به وضعیت تحریم ها بسیار خوش بینانه به نظر می رسد.

از طرف دیگر برخی منابع نیز خبر روز گذشته مبنی بر موافقت رهبری در جهت تمدید مهلت بررسی FATF را تکذیب کردند که این خبر نیز تاثیر منفی زیادی در معاملات امروز بورس داشت و باید منتظر ماند و دید سرانجام این خبر رسماً تائید می شود یا تکذیب؟

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه هنوز خبری درباره موافقت مقام معظم رهبری با درخواست دولت جهت تمدید مهلت بررسی لوایح FATF در مجمع تشخیص مصحلت نظام نشنیده است، گفت که بعید است رهبر انقلاب با این موضوع موافقت کنند.

یعقوب رضازاده در گفت و گو با ایسنا در واکنش به انتشار اخباری در خصوص موافقت رهبر انقلاب با درخواست دولت برای تمدید مهلت بررسی لوایح FATF در مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت: آخرین جلسه کمیسیون امنیت ملی روز گذشته با حضور وزیر دفاع و فرمانده نیروی انتظامی برگزار شد و در این جلسه هیچ موضوعی مبنی بر موافقت رهبری با تمدید بررسی این لوایح در مجمع تشخیص مطرح نشد. امروز هم از صبح در مجلس هستم و باز هم چنین چیزی مطرح نشده است. لذا اگر این قضیه واقعیت داشته باشد آنگاه می توانم نظر خودم را بیان کنم که بعید می دانم واقعی باشد.

وی افزود: آخرین مصوبه مجلس که با تأیید شورای نگهبان تبدیل به قانون شده است، قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران است که در آنجا دو ماه به دولت فرصت داده شده که در صورت اجرایی نشدن تعهد کشورهای اروپایی در لغو تحریم های نفتی و بانکی از اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی خارج شود.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جمع بندی گفت: بعید می دانم مقام معظم رهبری با تمدید بررسی لوایح FATF در مجمع تشخیص موافقت کرده باشند چون FATF مشکلات زیادی برای کشور ایجاد می کند. البته در نهایت تصمیم گیرنده نهایی مقام معظم رهبری هستند و اگر ایشان موافقت کرده و ابلاغ کkند برای همه قابل اجرا است.

به گزارش ایسنا، FATF گروه ویژه اقدام مالی یکی از نهادهای ناظر بر اقدام های مالی ایران بعد از امضای برجام است. این گروه از ایران خواسته که درباره لوایح چهارگانه FATF توضیح دهد. این لوایح شامل الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT)، الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو)، لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و لایحه اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم است که دو لایحه آخر تبدیل به قانون شده و دو لایحه پالرمو و CFT به دلیل اختلاف نظر بین مجلس و شورای نگهبان در مرحله بررسی در مجمع تشخیص است.

امروز لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور از موافقت رهبری انقلاب با درخواست دولت برای تمدید مهلت بررسی لوایح FATF سخن گفت.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید