کد خبر:2682
پ

آیا استفاده از فست شارژ برای باتری گوشی مضر است؟

برای افرادی که غالباً در محل کار، مدرسه یا مسافرت هستند، آن ها در طول روز به شارژ گوشی هوشمند خود نیاز دارند، بنابراین تمایل دارند فست شارژ به همراه داشته باشند. همان طور که می دانید، پخش فیلم ها و بازی ها و کارهای دیگر سبب می شوند، سریع تر از آنچه انتظار دارید […]

برای افرادی که غالباً در محل کار، مدرسه یا مسافرت هستند، آن ها در طول روز به شارژ گوشی هوشمند خود نیاز دارند، بنابراین تمایل دارند فست شارژ به همراه داشته باشند. همان طور که می دانید، پخش فیلم ها و بازی ها و کارهای دیگر سبب می شوند، سریع تر از آنچه انتظار دارید باتری مصرف کنند.

زمانی که نماد شارژ باقیمانده گوشی به سمت کمتر از 20٪ می رود، شما به دنبال شارژر می روید؛ تا بتوانید ارتباط خود را با مردم و دسترسی به اینترنت ادامه دهید. در چنین شرایطی، مطمئناً وسوسه انگیز است که بخواهید از فناوری شارژ سریع استفاده کنید تا گوشی هوشمند اندرویدی شما در حالت خاموش قرار نگیرد. در کمتر از 10 دقیقه، شارژر سریع باید انرژی کافی برای کارکردن تلفن را برای چند ساعت دیگر به ارمغان آورد.

 

آیا استفاده از فست شارژ برای باتری گوشی مضر است؟

 

آیا استفاده از فست شارژ برای باتری گوشی مضر است؟

 

درباره شارژ سریع برای Androids

ابتدا این را بخاطر بسپارید که فقط یک گوشی اندرویدی را خریداری کرده اید که از شارژ سریع پشتیبانی می کند (اگر مطمئن نیستید جزئیات تولید کننده را بررسی کنید) لزوماً به معنای این نیست که شارژر موجود در دستگاه، خود مبتنی بر فناوری شارژ سریع باشد. این امکان وجود دارد که نیاز به خرید شارژر سریع داشته باشید.

دانگل های شارژ سریع، شارژ کابل ها و آداپتورها به شما این امکان را می دهد تا در مدت زمان چند دقیقه باتری دستگاه اندرویدی خود را به 80٪ برسانید. اما شما باید اطمینان داشته باشید که كابل ها باید توسط سازنده تأیید شوند، به ویژه اگر فست شارژ را جداگانه خریداری کرده باشید و همان تولیدكننده خود دستگاه اندرویدی نباشد، باید از بالاترین كیفیت كابل استفاده كنید.

فناوری لیتیوم یون که در باتری های هوشمند گوشی های مدرن اندرویدی به کار می رود، امکان شارژ سریع را فراهم می کند. مشتریانی که به راه حل شارژ سریع علاقه مند هستند، گاهی اوقات نگران این موضوع هستند که ممکن است انتقال سریع تر برق به باتری گوشی آسیب برساند.

اما در حقیقت، هیچ چیز برای نگرانی ندارید. وقتی جریان برق می رود، بخشی از آن به گرما تبدیل می شود. به همین دلیل تولید کنندگان می دانند که چگونه می توانند تا حد زیادی این تأثیرات منفی را جبران کنند.

نکات اصلی برای استفاده از فست شارژ ها

  •     اطمینان حاصل کنید که کابل های شارژر متناسب با گوشی شما بوده و از نظر شکل مطلوب هستند.
  •     خرید آداپتورهای سازنده معتبر با سابقه خوب خدمات به مشتریان.
  •     در صورت عدم نیاز به اتصال اینترنت، با قرار دادن دستگاه خود در حالت هواپیما، مصرف برق را کاهش دهید.

هنگامی که آن را در یک پایه داشبورد محکم در داخل وسیله نقلیه خود قرار می دهید، می توانید از تلفن هوشمند خود استفاده کنید. انجام این کار به شما امکان می دهد در حالی که در جاده هستید، از خدمات ناوبری GPS استفاده کنید و از امنیت شما و مسافران خود نیز استفاده کنید.

 

 

آیا شارژ سریع به باتری گوشی ها صدمه می زند؟

چند سال پیش، فناوری شارژ سریع باتری فقط برای گوشی های همراه گران قیمت در دسترس بود.اما باید گفت در حال حاضر این چنین نیست، شما با گوشی های با قیمت مناسب هم می توانید از فناوری شارز سریع برای گوشی های خود استفاده کنید.

اگرچه ممکن است ما فرصتی برای شارژ گوشی های خود به اندازه کافی برای یک روز کار داشته باشیم، اما اغلب تمایل داریم در بازه ی زمانی کوتاهی باتری گوشی خود را شارژ کنیم. برای استفاده از فست شارژها سوالی که برای اغلب مردم پیش می آید، آیا این فست شارژها عمر باتری ها را کم می کند یا خیر؟

ریشه های ترس از خطر شارژ سریع در فناوری باتری های لیتیومی نهفته است. چنین باتری ها در برابر جریان های شارژ و تخلیه بسیار حساس هستند.

اگر می خواهیم بدانیم که آیا فناوری شارژ سریع ضرر دارد، باید عوامل اصلی موثر در خراب شدن باتری های خود را بفهمیم. این شامل جریان زیاد بار و دشارژ، گرمای بیش از حد و بیش از حد تخلیه باتری می باشد.

گرمای بیش از حد بسیار مضر است، زیرا منجر به تسریع تخریب سلول می شود. اگر بیش از حد مجاز گرم شود، ممکن است باتری به دلیل جوشاندن الکترولیت ها متورم شود یا حتی منفجر شود. عملکرد مانیتورینگ دما که توسط کنترل کننده پشتیبانی می شود برای محافظت از باتری ارائه شده است. این اجازه نمی دهد که باتری در مقادیر بحرانی بیش از حد گرم شود.

جریان های زیاد در طی فرایند شارژ و تخلیه باعث آسیب به باتری می شوند. اگر باتری خود را به آرامی شارژ کنید، دیگر درست کار می کنند. محدودیت هایی وجود دارد، بنابراین حداکثر جریان بار برای سلول لیتیوم مستقیماً به میزان بار آن بستگی دارد.

می توانید آن را با یک استادیوم مقایسه کنید. اگر افراد یکی یکی بیایند، همه چیز خوب خواهد بود، اما اگر اجازه دهید جمعیت بدون محدود کردن در استادیوم وارد شوند، پر کردن استادیوم زمان کمتری خواهد داشت، اما خطر بزرگی برای مردم به وجود می آید.

 

 

کلیدواژه : گوشی موبایل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید