کد خبر:20543
پ

آماده‌سازی ترابی در پرسپولیس به روش HIIT

به نظر می رسد مهدی ترابی پس از بازگشت از فوتبال قطر به ایران از دوران آمادگی پیشین خود دور است و به همین دلیل کادر فنی پرسپولیس با جدیدترین متد روز دنیا برای سریعتر آماده کردن این بازیکن، به دنبال آماده سازی او هستند تا بتوانند در بازیهای باقیمانده از وجود این بازیکن بهره […]

به نظر می رسد مهدی ترابی پس از بازگشت از فوتبال قطر به ایران از دوران آمادگی پیشین خود دور است و به همین دلیل کادر فنی پرسپولیس با جدیدترین متد روز دنیا برای سریعتر آماده کردن این بازیکن، به دنبال آماده سازی او هستند تا بتوانند در بازیهای باقیمانده از وجود این بازیکن بهره ببرند.

 

آماده‌سازی ترابی در پرسپولیس به روش HIIT

آماده‌سازی ترابی در پرسپولیس به روش HIIT
تمرین اختصاصی ترابی طی این مدت به صورت اختصاری HIIT نامیده می‌شود که یک روش نسبتاً جدیدی در بدنسازی روز فوتبال دنیاست تا بازیکنان در زمان کوتاه‌تری شرایط مسابقه را به دست بیاورند. این روش با عنوان  HIGH INTENSITY INTERVAL TRAINING نامیده می‌شود. روشی که با آن تمرینات با سرعت و شدت بالا انجام می‌شود و در لابه‌لای آیتم‌ها بازیکن می‌تواند لحظات کوتاهی استراحت کند.

این روش طی ماه‌های اخیر در تیم‌های بزرگ اروپایی به کار گرفته شده و جواب داده است هر چند در جزئیات آن می‌توان  تغییراتی ایجاد کرد و نسبت به شرایط بازیکن و تیم پیش برد. در روشی که مربی بدنساز پرسپولیس برای مهدی ترابی در نظر گرفته، این بازیکن 25 تا 30 ثانیه تحت فشار بالا تمرین می‌کند و 25 تا 30 ثانیه استراحت می‌کند. این نوع تمرین باعث می‌شود تا قدرت و توان هوازی ترابی بالا برود ضمن اینکه این بازیکن به لحاظ روانی آماده مسابقه خواهد شد.

به گفته مربی بدنساز پرسپولیس، فشاری که ترابی با این مدل تمرینات در هر نوبت متحمل می‌شود برابری می‌کند با 20 تا 30 دقیقه حضور در مسابقه رسمی. این مسأله وقتی بیشتر نمود پیدا می‌کند که ترابی هر روز همراه تیم در تمرین 70 تا 90 دقیقه‌ای حاضر می‌شود و کار می‌کند و بعد از تمرین، تازه تمرینات انفرادی شدیدش را پی می‌گیرد. حالا ترابی حدود ده روزی است خوب تمرین می‌کند و تقریباً به شرایط آرمانی رسیده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید