کد خبر:45419
پ

چرا مسئولین پرسپولیس مردم را احمق فرض می کنند | به عشق پرسپولیس یا پرداختی های خارج قرارداد؟

خبیری عضو هیئت مدیره پرسپولیس در یک برنامه زنده در خصوص مبلغ قرارداد بیرانوند صحبت های عجیبی را مطرح کرد.   خبیری گفت: سنگ بزرگ نشانه نزدن است؛ ما هم می‌توانیم بگوییم ۲۰۰ میلیارد به فلان بازیکن می‌دهیم. با این کار فضا را ملتهب و خودشان را وارد یک بحران خود ساخته کردند.  قرارداد بیرانوند […]

خبیری عضو هیئت مدیره پرسپولیس در یک برنامه زنده در خصوص مبلغ قرارداد بیرانوند صحبت های عجیبی را مطرح کرد.

 

خبیری گفت:

سنگ بزرگ نشانه نزدن است؛ ما هم می‌توانیم بگوییم ۲۰۰ میلیارد به فلان بازیکن می‌دهیم. با این کار فضا را ملتهب و خودشان را وارد یک بحران خود ساخته کردند.  قرارداد بیرانوند ۱۴ میلیارد است. قراردادها در سایت کدال منتشر خواهد شد. هر قراردادی که پرسپولیس می‌بندد منتشر می‌شود. درباره آپشن‌ها هم فدراسیون چارچوبی مشخص کرده و باشگاه براساس همین اقدام به جذب بازیکن می‌کند.  اینکه باشگاه در پرداخت پول و برگزاری اردو خوب کار می‌کند نشان دهنده مدیریت است. مدیریت کارش را خوب انجام می‌دهد و هیئت مدیره هم تلاش و به خوبی کار را اداره می‌کند. این خیلی موضوع غیر قابل باوری نیست.

اینکه او عنوان می کند رقم قرارداد بیرانوند 14 میلیارد تومان است، نه تنها توهین به شعور مخاطبین است بلکه توهین به شخص بیرانوند نیز محسوب می شود. اینکه بازیکنی مثل بیرانوند و کنعانی زادگان قبل از حضور در پرسپولیس از تیم قبلی خود مبلغی معادل 40-50 میلیارد تومان دریافتی داشته اند، هیچ جای بحثی بابت دریافتی شان در همین حدود از پرسپولیس باقی نمی گذارد. خبیری تصور می کند مخاطب او چند خردسال و کودک هستند که متوجه بعضی مسائل نیستند و به قرارداد صوری اشاره می کند که هم او هم بیرانوند هم همه فوتبالی ها می دانند تنها برای حفظ ظاهر کار منعقد شده است و عدد پرداختی به بیرانوند با عناوین مختلف(مثل پرداخت با بیت کوین، اهدای ویلا و … ) بیش از 14 میلیارد است.

مسئولین پرسپولیس در حالی صحبت از عشق بازیکنان به پرسپولیس حرف می زنند که تا همین هفته پیش، بازیکنان تا مطالبات خود را دریافت نکرده بودند حاضر به حضور تمرینات نبودند و عدم پرداخت مطالبات حتی بیرانوند را در آستانه جدایی قرار داد. پس چطور ممکن است بازیکنی که در تیم قبلی اش معادل 40 میلیارد تومان برای یک فصل می گرفته به عشق پرسپولیس، اکنون 14 میلیارد بگیرد؟ چطور ممکن است این بازیکن عاشق برای 8 میلیارد تومان اقدام به فسخ قراردادش کند؟ مگر مدعی نبودند 90 درصد مطالبات بازیکنان پرداخت شده؟ این چه نود درصدی بوده که بیرانوند بابت 10 درصد باقی مانده مطالباتش، 8 میلیارد طلبکار بوده است؟

جناب خبیری به جای فرافکنی و وارونه نشان دادن حقیقت بهتر است به شعور مخاطب احترام بگذاریم. هم ما می دانیم هم شما و هم همه فوتبالی ها که مبلغ پرداختی به بیرانوند و ملی پوشان پرسپولیس بسیار بیشتر از 14 میلیارد تومان است منتها شما با احمق فرض کردن افکار عمومی به قرارداد صوری اشاره می کنید که با بازیکن منعقد می کنید و در سازمان لیگ به ثبت می رسد. مگر همین اتفاقات در زمان حسین هدایتی رخ نمی داد که یک قرارداد صوری منعقد می شد و سپس مبالغ دیگر در قالب هدیه و سکه و … به بازیکنان پرداخت می شد؟ امروز حسین هدایتی جای خود زا به هواداز متمول ناشناس داده است. به همین سادگی …

جناب خبیری اگر منبع تامین منابع مالی سنگینی که به حساب باشگاه وارد شد تا هم با تمدیدی ها تمدید کنید و هم بازیکن جدید جذب کنید و هم مطالبات بازیکنان را پرداخت کرده و تمرینات را شروع کنید، افکار عمومی راحت تر قانع می شود که چطور یک شبه آن هم در پیش فصل به تیمی که پولی در بساط نداشت تا به بازیکنان بدهد، این منابع تزریق شد. قبول می کنیم این منبع از صندوق حمایت از پیشکوستان نبوده اما با توجه به خصوصی شدن پرسپولیس و لزوم شفافیت مالی سهامداران حق دارند منبع جریان پول در باشگاه خود را بدانند.

 

آیا شما همان فردی نبودید که مدعی شدید از هر قانونی که مغایر با منافع پرسپولیس باشد، تبعیت نمی کنید؟ شما عضو همان تیم مدیریتی نبودید که در جریان ماجرای مهدی طارمی، دروغ هماهنگ را در فرهنگ پرسپولیس جا انداختید؟

مبالغ درج شده در جدول زیر مبلغ قرارداد بازیکن محسوب می شود و نه ارزش آن چرا که ارزش بیرانوند در سایت ترانسفر مارکت اکنون 1.2 میلیون یورو است اما با توجه به گزارش ایجنت های رسمی، او در چند فصل گذشته مبلغی معادل 1 میلیون یورو بری هر فصل دریافت کرده است. اینکه شما عدد 14 میلیارد را در قراردادی که به سازمان لیگ ارائه کرده اید ملاکی برای مجموع پرداختی به بیرانوند نیست. مضاف بر اینکه باشگاه شما در فصل پیش محکوم به جعل اسناد مالی به قصد دور زدن قوانین در afc شده است و مشخص می شود انجام چنین اقداماتی در این باشگاه مسبوق به سابقه است.

ما معتقد نیستیم مسئولین پرسپولیس دروغ می گویند بلکه معتقدیم با سانسور بخشی از واقعیت، بخشی از حقیقت را پنهان می کنند. وگرنه در ثبت عدد 14 میلیارد تومان در قرارداد بیرانوند در سامانه کدال هیچ تردیدی وجود ندارد. اما آیا دریافتی بیرانوند از مجموعه پرسپولیس (باشگاه + هوادار متمول) همین عدد است؟ به پنهان کردن بخش دیگری از پرداختی به بیرانوند با عناوین مختلف، مسلماً مدیریت درست نمی گویند بلکه همان عبارت دروغ هماهنگ مناسب تر است که پیشتر در ماجرای طارمی موجب رسوایی عوامل اجرایی این باشگاه شد.
سوال اینجاست مگر مدعی نیستند بازیکنانشان به عشق پرسپولیس قرارداد با مبلغ کم می بندند؟ چطور شد همین کنعانی زادگان و خلیل زاده یا حتی مهدی ترابی و سروش رفیعی و بیرانوند به عشق پول بیشتر تیم را در مقطعی حساس رها کردند و رفتند؟ چطور باور کنیم که چنین بازیکنانی به پرسپولیس عشق دارند و حاضرند با مبلغی به مراتب کمتر از تیم قبلی شان در این تیم توپ بزنند؟
مزید اطلاع جناب خبیری باید عرض کنیم، 14 میلیارد تومان با نرخ ارز فعلی حدود 280 هزار دلار است. آیا واقعاً علیرضا بیرانوند حاضر شده با 280 هزار دلار در پرسپولیس توپ بزند؟ دروازه بانی که تا همین سه سال قبل با عدد 2.8 میلیون یورو به آنتوروپ پیوست و 700 هزار دلار عاید پرسپولیس شد، چطور ممکن است با 280 هزار دلار در پرسپولیس توپ بزند؟ شفاف سازی بفرمائید!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید