کد خبر:46515
پ

استقلال با اشتباهات محض نکونام دربی 102 را مساوی کرد | آمار فاجعه جواد با بلانکو

دربی 102 پایتخت دقایقی پیش با تساوی 1-1 دو تیم استقلال و پرسپولیس به پایان رسید تا خوشحال ترین تیم، سپاهان باشد. استقلال با اشتباهات محض نکونام دربی 102 را مساوی کرد این بازی حساس و پراسترس که برای اولین بار با سیستم VAR پیگیری می شد، تحت تاثیر ترکیب احمقانه جواد نکونام قرار گرفت. […]

دربی 102 پایتخت دقایقی پیش با تساوی 1-1 دو تیم استقلال و پرسپولیس به پایان رسید تا خوشحال ترین تیم، سپاهان باشد.

استقلال با اشتباهات محض نکونام دربی 102 را مساوی کرد

این بازی حساس و پراسترس که برای اولین بار با سیستم VAR پیگیری می شد، تحت تاثیر ترکیب احمقانه جواد نکونام قرار گرفت. در حالی که انتظار می رفت سه بازیکن پر انتقاد استقلال در مقابل فولاد در این بازی نیمکت نشین شوند، دقیقا همان سه بازیکن در ترکب اصلی قرار داشتند و اتفاقاً استقلال به واسطه نمایش ضعیف همین سه بازیکن مقابل پرسپولیسی که تمایلی به حمله نداشت، در نیمه اول تنها به دنبال توپ می دویدند.

بلانکو، جلالی و حردانی به عنوان ضعیف ترین بازیکنان استقلال در این بازی، آبی ها را 8 نفره کرده بودند. نکته جالب اینکه مشخص نیست کادر فنی و آنالیز استقلال بر چه اساسی بلانکوی کند را از ابتدا در ترکیب قرار دادند؟ حتی یک هوادار ساده فوتبال هم می دانست مدافعین کند پرسپولیس مقابل مهاجمین سرعتی و تکنیکی با مشکل مواجه می شوند اما مشخص نیست نکونام بر چه اساسی 100 دقیقه، بلانکوی بی اثر را در ترکیب اصلی نگه داشت. در دو جناح نیز حردانی و جلالی مثل بازی یا فولاد تنها برای خودشان بازی کردند و با اشتباهات پیاپی خود بارها استقلال را تحت فشار قرار دادند که ثمره تحت فشار قرار گرفتن، به گل اول پرسپولس ختم شد.

استقلال با حضور بلانکو گویی ده نفره مقابل حرفان قرار می گیرد و کندی ذاتی او باعث می شود مدافعین حریف به سادگی بازی سازی کنند و پرس موثری روی دروازه حریفان صورت نگیرد.

هر چه که بود، استقلالی که به سادگی می توانست پرسپولیس تضعیف شده در خط دفاع را با شکست مواجه کند، با اشتباهات عجیب کادر فنی قبل و حین بازیی، به سختی به یک مساوی رسید تا آمار بسیار ضعیف 5 بازی و یک پیروزی و 4 تساوی برای نکونام به ثبت برسد. این آمار مصادف با فیکس شدن بلانکو در ترکیب اصلی استقلال حادث شده و به خوبی گویای ضعف فنی شدید این بازیکن است. وقتی پیمان بابایی با تکنیک و سرعت عالی حضور دارد چرا باید زهر گلزنی خط حمله استقلال با بلانکو گرفته شود؟ امیرعلی صادقی وینگر سرعتی و تکنیکی استقلال کجاست؟ کادر فنی استقلال با چه استدلال و تحلیلی از صالح حردان کوتاه قامت در پستی حساس استفاده کرد؟ چطور به جلالی بابت سانترهای بی دقت و بی مسئولیتش تذکر داده نمی شود و ….

یکی دیگر از اشتباهات کادر فنی و بازیکنان استقلال اینکه از استوک های مناسب برای بازی در زمین لغزنده استفاده نکردند و همین عامل باعث سر خوردن بازیکنان این تیم و اشتباهات سریالی آنها شد. به جز روزبه چشمی، آرش رضاوند و یامگا، مابقی بازیکنان استقلال نمره مردودی در این دربی گرفتند.

در آماتور بودن کادر فنی و بازیکنان استقلال همین بس که بازی را رها کرده بودند تا وضعیت مصدومیت اسماعیلی فر مشخص شود و تعویض های پرسپولیس انجام شود و سپس بازی را شروع کنند!

هر چه که بود، پرسپولیس در این بازی برای نباختن به میدان آمده بود و از سبک بازی این تیم در نیمه اول و دوم که تنها قصد حفظ توپ در زمین خودی را داشتند، مشخص بود. نکونام با انتخاب تاکتیک اشتباه و نفرات اشتباه تر به سادگی فرصت پیروزی مقابل ضعیف ترین پرسپولیس چند سال اخیر را از دست داد. آنها در نیمه اول یک موقعیت گلزنی روی حرکت علی نعمتی به دست آوردند و تنها موقعیت گلشان در نیمه دوم که به واسطه اشتباه بازیکن استقلال به دست آمد به گل تبدیل شد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید