کد خبر:41255
پ

پیروزی فرزندان ایران مقابل ولز در جام جهانی با هنرنمایی آقای کیروش

تیم ملی فوتبال کشورمان دقایقی پیش توانست با پیروزی 2 بر 0 مقابل ولز، شکست سنگین مقابل انگلیس در بازی اول را فراموش کند و با 3 امتیاز به رده دوم جدول گروه B صعود کند. ملی پوشان فوتبال کشورمان که از همان ابتدای بازی با خواندن سرود ملی نشان دادند از حواشی سیاسی فاصله […]

تیم ملی فوتبال کشورمان دقایقی پیش توانست با پیروزی 2 بر 0 مقابل ولز، شکست سنگین مقابل انگلیس در بازی اول را فراموش کند و با 3 امتیاز به رده دوم جدول گروه B صعود کند.

ملی پوشان فوتبال کشورمان که از همان ابتدای بازی با خواندن سرود ملی نشان دادند از حواشی سیاسی فاصله گرفته در طول 90 دقیقه تنها به فوتبال فکر کردند و حاصل تغییرات تاکتیکی کیروش و ریکاوری ذهنی بازیکنان، یک پیروزی دلچسب برای تیم ملی ایران در جام جهانی بود.

پیروزی فرزندان ایران مقابل ولز در جام جهانی با هنرنمایی آقای کیروش

هر چند برخی از مدتها پیش به دنبال ایجاد تفرقه ملی بوده و هستند و قصد داشتند ملی پوشان کشورمان را در مقابل مردم قرار دهند اما این پیروزی غرورانگیز که با برتری قاطع تاکتیکی ایران به دست آمد، نشان داد حساب فوتبال از سیاست جداست و هر تیم یا بازیکنی که به حواشی این چنینی فکر کند، محکوم به ناکامی خواهد بود.

ملی پوشان کشورمان در این بازی کیفیت واقعی خود را نشان دادند و با تاکتیک و مهره چینی درستی که کیروش برای این مسابقه انتخاب کرده بود، از دقیقه 1 بازی نسبت به تیم ولز برتری داشتند.

شاید کمتر کسی تصورش را می کرد سیدحسین حسینی بعد از دریافت 6 گل، مجدداً در درون دروازه تیم ملی مقابل ولز بایستد اما او توانست با نمایش بی نقص خود و 3 سیو استثنایی، شایستگی خود را بار دیگر به اثبات برساند و نشان دهد، شکست مقابل انگلیس صرفاً به خاطر ضعف او نبوده است و مجموع عملکرد تیمی، منجر به ثبت آن نتیجه دور از انتظار شده بود.

کیروش که به خوبی نقاط ضعف بازی مقابل انگلیس را شناسایی کرده بود با به کارگیری رامین رضائیان در پست دفاع راست و تغییر آرایش تیمی به دفاع 4 نفره، توانست هنر مربیگری خود را بار دیگر نشان دهد.

مجید حسینی که یکی از ضعیف ترین بازیکنان ایران مقابل انگلیس بود در این بازی با یک نمایش تحسین برانگیز، توانست مهاجمین سرشناس ولز را مهار کند و از این آزمون سخت سربلند بیرون بیاید.

در این بازی جذاب و تماشایی که تیم ایران چندین بار توپ را به تیرک دروازه ولز کوبیده بود سرانجام بازیکنی در وقت های اضافه گل اول ایران را به ثمر رساند که بسیاری او را عامل شکست سنگین ایران مقابل انگلیس قلمداد می کردند. روزبه چشمی که پس از مصدومیت عزت اللهی به میدان آمد توانست به خوبی میانه میدان را پوشش دهد و در نهایت در دقیقه 98 با یک شوت سهمگین از پشت محوطه جریمه، دروازه ولز را باز کند تا پیام آور شادی به اردوی تیم ملی شود.

در دقایق باقیمانده نیز تیم ایران به لطف هنر پا به توپ عالی مهدی طارمی در ضدحملات توانست رامین رضائیان را در موقعیت گل قرار دهد و بازیکن متعثب ایران با یک ضربه چیپ تماشایی آب سردی بر پیکر تیم ملی ولز ریخت تا ایرانی ها بیش از پیش به صعود از مرحله گروهی امیدوار شوند.

از نکات حائز اهمیت در این بازی تشویق یکپارچه ملی پوشان توسط تماشاگران ایرانی حاضر در استادیوم بودیم. اتفاقی که در بازی مقابل انگلیس رخ نداد و برخی با شعارهای خود، باعث کاهش روحیه بازیکنان تیم ملی شدند.

در انتها این پیروزی ملی را که متعلق به مردم ایران است و نه هیچ فرد یا نهاد سیاسی به تک تک ایرانیان جهان تبریک می گوئیم.

کلیدواژه : تیم ملی ایران

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • بی نام 25 نوامبر 2022 / 4:37 ب.ظ

    وقتی از این بازیکنان توقع بیش از مسولیتشون نداشته باشید می ترکونن. سرود ملی رو هم خوندن و شادی بعد از گل هم انجام دادن چون جزو آیین های یک تیم ملی در جام جهانیه و ربطی به سیاست نداره و خودشون بودن در کلام آخر و چون خودشون بودن شکوفا شدن

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید