کد خبر:46256
پ

لطیفه ای به نام پاداش هر برد | نهادهای نظارتی جلوی قانون شکنی سرمربی پرسپولیس را گرفتند

در حالی که مدیرعامل پرسپولیس با ارائه مستنداتی، سرمربی تیمش را رسوا کرد و مدعی شد او 100 درصد قرارداد فصل گذشته و 20 درصد قرارداد فصل جدیدش را گرفته، یحیی گل محمدی تهران را به مقصد دبی ترک کرد تا شاید دیگر به ایران و تیم پرسپولیس بازنگردد. لطیفه ای به نام پاداش هر […]

در حالی که مدیرعامل پرسپولیس با ارائه مستنداتی، سرمربی تیمش را رسوا کرد و مدعی شد او 100 درصد قرارداد فصل گذشته و 20 درصد قرارداد فصل جدیدش را گرفته، یحیی گل محمدی تهران را به مقصد دبی ترک کرد تا شاید دیگر به ایران و تیم پرسپولیس بازنگردد.

لطیفه ای به نام پاداش هر برد | نهادهای نظارتی جلوی قانون شکنی سرمربی پرسپولیس را گرفتند

داستان از اینجا شروع شد که یحیی حواستار پرداخت آپشن های قرارداد خود بابت قهرمانی فصل قبل شد اما با توجه به نامه نهادهای نظارتی به مدیریت پرسپولیس مبنی بر منع پرداخت هر نوع وجهی در قالب آپشن قرارداد، مدیرعامل باشگاه امکان پرداخت این مبلغ را نداشت و ظاهراً گلمحمدی بابت کنسل شدن پرداخت این وجه قابل توجه ناراحت شده و به عبارت دیگر با قهر از شرکت در تمرینات پرسپولیس امتناع کرده است.

 

اما افشای این پشت پرده ها تبعات سنگینی برای سرمربی پرسپولیس داشته و نه تنها خداحافظی های صوری او به نوعی مورد نقد و تمسخر هواداران این تیم قرار گرفته بلکه بازیکنان پرسپولیس نیز با اطلاع از تسوه حساب کامل سرمربی برای فصل قبل و دریافت 20 درصد قرارداد فصل جاری ناراحت شده و صدای اعتراض خود را به گوش مدیریت رسانده اند که چطور مدعی نبود پول بوده اما سرمربی تیم در حالی که تنها 5 هفته از لیگ گذشته، 20 درصد قرارداد فصل خود را دریافت کرده است.

 

اما نکته جالب ماجرا اینجاست که باشگاه پرسپولیس با ثبت ارقام صوری به عنوان قرارداد پایه بازیکنان، مابقی مبلغ را در قالب پاداش و آپشن و … پرداخت می کرده است و حالا نهاد نظارتی پی به موضوع برده و مانع از هرگونه پرداخت خارج از چارچوب و عرف به سرمربی پرسپولیس شده است.

 

به واقع دریافت هر نوع وجهی در قالب آپشن و پاداش برد، اتفاق غیرمتعارفی در فوتبال ایران محسوب می شود چرا که فوتبالیست و مربی که شغل حرفه ای آنها فوتبال است، می بایست بهترین عملکرد خود را در هر بازی به نمایش بگذارند و گل زدن و پیروزی جزو وظایف آنها محسوب می شود و اتفاق ویژه ای نبوده و نیست که باشگاه بخواهد بابت آن ارقام متفاوتی پرداخت کند. به عنوان مثال آیا گل محمدی بابت شکست مقابل النصر جریمه شده که مثلاً بخواهد بابت برد دربی پاداش ویژه ای دریافت کند؟ وقتی جریمه ای برای هر باخت در قرارداد لحاظ و اعمال نشده، در نتیجه پرداخت پاداش و آپشن پیروزی و قهرمانی هم بی معناست. گل محمدی باید از خود بپرسد که آیا باشگاه بابت ناکامی در کسب جام در فصل قبلش، او را به واسطه همین آپشن ها جریمه کرده که اکنون خواهان پاداش قهرمانی است؟

 

هر چه که هست، فیلم هندی سرمربی پرسپولیس اینبار از سمت هواداران پرسپولیس هم خریدار ندارد و آنها انتقادات تندی نسبت به رفتار عجیب یحیی و ترک تیم تنها به دلیل عدم دریافت آپشن قراردادش وارد کرده اند. هواداران پرسپولیس با اشاره به رفتار جواد نکونام که بدون دریافتی تا اینجای فصل، کار را پیش برده به یحیی متک می اندازند و او تحت فشار سنگینی قرار دارد.

یحیی که با اشتباهات داوری در 3 هفته از 5 هفته اخیر از شکست گریخته، با یک نمایش ضعیف مقابل النصر احتمالاً به این نتیجه رسیده که اکنون پایان راه او و پرسپولیس است و قصد دارد تا قبل از آبروریزی در آسیا مقابل النصر در عربستان، نیمکت پرسپولیس را ترک کند و اینبار بهانه های مالی را مستمسک استعفای خود قرار داده است. به عبارت دیگر، یحیی در بن بست تاکتیکی کامل با پرسپولیس قرار دارد و او بهتر از هر فرد دیگری این موضوع را می داند و قصد دارد مثل برانکو در اوج تیم را ترک کند. او بهتر از هر فرد دیگری می داند که چه اتفاقاتی در سه هفته پایانی لیگ گذشته رخ داد و چطور داور فینال جام حذفی پس از وارد شدن سکته به کادر فنی پرسپولیس در دقیقه 100 مقابل استقلال، بدون علت خاصی ساپینتو را اخراج کرد تا زمینه قهرمانی های او با پرسپولیس فراهم شود. یحیی به خوبی می داند که دیگر حرف جدیدی برای پرسپولیس ندارد و اگر امدادهای غیبی نبود، او استعفا نه بلکه اخراج شده بود.

 

*** پی نوشت: پاداش پیروزی در بازی های ملی نیز مسئله دار و قابل تامل است چرا که تیم ملی به بازیکن شخصیت و اعتبار می دهد و باعث افزایش قیمت او می شود و چه می شود که فدراسیون فوتبال بابت هر برد تیم ملی به بازیکنان پاداش می دهد؟ چه بسیار بازیکنان با استعدادی که حاضرند مبلغی نیز بپردازند تا در تیم های استقلال، پرسپولیس، تیم ملی بازی کنند!

کلیدواژه : پرسپولیس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید