کد خبر:5482
پ

دام جدید برای فرهاد مجیدی و استقلال با سیاست تفرقه بیانداز و حکومت کن!

بتاکاپ – به نظر می رسد فرهاد مجیدی جدیدترین قربانی سیاست اختلاف بیانداز و حکومت کن بالادستی ها در باشگاه استقلال است چرا که استعفای او با اعلام رسمی اختلاف (سوتفاهم) با سعادتمند در زمین دشمنان خودش و استقلال و هواداران تیم بازی کرد و گرفتار دامی شده که پیشتر نیز دوستان برای امثال استراماچونی […]

بتاکاپ – به نظر می رسد فرهاد مجیدی جدیدترین قربانی سیاست اختلاف بیانداز و حکومت کن بالادستی ها در باشگاه استقلال است چرا که استعفای او با اعلام رسمی اختلاف (سوتفاهم) با سعادتمند در زمین دشمنان خودش و استقلال و هواداران تیم بازی کرد و گرفتار دامی شده که پیشتر نیز دوستان برای امثال استراماچونی و شفر پهن کرده بودند.

 

دام جدید برای فرهاد مجیدی و استقلال با سیاست تفرقه بیانداز و حکومت کن!

 

دام جدید برای فرهاد مجیدی و استقلال با سیاست تفرقه بیانداز و حکومت کن!

 

به نظر می رسد صحبتها در خصوص فعالیت  جریان پشت پرده برای به زیر کشیدن استقلال چندان هم بی راه نباشد چرا که همواره در بزنگاه های حساس که یک مربی یا بازیکن این تیم اوج گرفت، دوستان پشت پرده با فعالیت خود، او را از تیم دور کردند که در ادامه به چند مورد اشاره می کنیم.

 

مامه تیام و جبارف مگر چقدر میخواستند؟

بدون شک هنوز هم که هنوز است هواداران استقلال خاطره بازیهای درخشان این تیم با مامه تیام و جبارف را فراموش نکرده اند و از یاد نبردند که چطور دوستان بالادستی به مدیران وقت استقلال دستور صرفه جویی در هزینه ها و عدم تمدید قرارداد با تیام و جبارف را دادند اما در تیم رقیب همچنان بریز و بپاش برای بازیکنان بی کیفیت وطنی ادامه داشت تا هماهنگی بین انها بر هم نخورد! نکته جالب اینکه بلافاصله پس از قطعی شدن عدم حضور تیام و جبارف در استقلال، رقمی نزدیک به دو برابر خواسته مالی آنها به 4 بازیکن بی کیفیت پرداخت شد که این موضوع نیز سندی دیگر بر جریان پشت پرده در جهت تضعیف استقلال است که هدف دوستان صرفه جویی ارزی نبوده و نیست و تنها عوامل قدرت آبی ها از این تیم دور کردند.

 

ماجرای سرماخوردگی الهیار صیادمنش

در روزهایی که الهیار صیادمنش نگین فوتبال ایران بود و در تیم وینفر شفر خوش میدرخشید و استقلال با قدرتی مثال زدنی به صغیر و کبیر لیگ برتر 3 گل می زد، به یکباره سناریوی سرماخوردگی او توسط یک مدیر دست نشانده اجرایی شد و از حضور او در بازیهای استقلال ممانعت به عمل آمد و در اوج نیاز وینفر دشفر در کورس قهرمانی او به فنرباغچه ترکیه فروخته شد.

 

برای گادوین منشا دام پهن کردند

دام جدید برای فرهاد مجیدی و استقلال با سیاست اختلاف بیانداز و حکومت کن!

گادوین منشا که در اتفاقی عجیب و غیرمنتظره به یکباره از تیم پرسپولیس برانکو به تیم استقلال پیوسته بود، توانست در بدو ورودش به این تیم خوش بدرخشد و با پاس گل به اسماعیل گونکالوس و گلی زیبا به فولاد خوزستان، توانایی بالایش را به رخ برانکو و هواداران پرسپولیس کشید و همین مسئله باعث شد خیلی زود تلاش این جریان پشت پرده آغاز شود و با صحنه سازی در فرودگاه و درگیری ساختگی او را مجبور به واکنش کرده و به واسطه این واکنش، به سادگی با محرومیت از سوی کمیته انضباطی مواجه شد و پس از آن نیز به واسطه بر هم خوردن تمرکزش هرگز نتوانست به روند خوب ابتدای حضورش در استقلال بازگردد.

 

آیاندا پاتوسی قربانی بازی کثیف پشت پرده

وینفرد شفر سفارش خرید آیاندا پاتوسی را روی میز مسئولین وقت استقلال گذاشت اما از لحظه اعلام این خبر، تمامی رسانه ها از جمله برنامه نود که البته بعداً مجبور به عذرخواهی شد با تمام قدرت و شدت برای ورود با کیفیت ترین هافبک چند سال اخیر استقلال مانع تراشی کردند اما در نهایت پاتوسی با تلاش های علی خطیر استقلالی شد و ثابت کرد چرا دشمنان قسم خورده استقلال از حضور او در استقلال واهمه داشتند چرا که موتور گلزنی او از همان بازی اول استقلال روشن شد اما پس از یک فصل درخشان، او نیز مثل ستاره های دیگر این تیم تنها به سبب اختلاف پرداخت 50 هزار دلاری، نتوانست در جمع آبی پوشان بماند و از تیم دور شد!

 

جری ساناک مغز متفکر شفر را فراری دادند

پس از فصل اول حضور وینفرد شفر در استقلال، همگان بر این باور بودند که دستیار مجرب او یعنی جری ساناک نقش اول موفقیت های استقلال با شفر است و به همین واسطه نیز در فصل بعد، ترتیبی داده شد تا جری ساناک از استقلال دور شود و به همین واسطه استقلال روی دور ناکامی افتاد چرا که وینفرد شفر و پسرش چیزی در چنته نداشتند تا به پسران آبی بیاموزند و این جری ساناک بود که به عنوان مغز متفکر تیم، عامل موفقیت این تیم شده بود.

 

استرا برای باختن آمده بود اما برد

پس از اینکه وینفر شفر با استقلال به مقام قهرمانی جام حذفی رسید  و در کورس قهرمانی لیگ برتر قرار داشت، به واسطه شکست بحث برانگیز مقابل شهر خودرو که با اشتباهات عجیب داوری همراه بود، به عجیب ترین شکل ممکن از کار بر کنار شد تا نوبت به آندرا استراماچونی برسد که مدتها بیکار بود. دوستان به تصور اینکه استراماچونی نیز به واسطه دور بودن از فوتبال تنها یک طعمه برای چند ماه استقلال است و یا اخراج می شود یا با شعار حیا کن رها کن استعفا می دهد او را به استقلال آوردند و در هفته های ابتدایی حضورش در این تیم همه چیز طبق نقشه آقایان پیش رفت اما به یکباره تیم استراماچونی پوست انداخت و به صغیر و کبیر رحم نمی کرد و همین موضوع باعث ایجاد وحشت زیاد در دل دشمنان استقلال شد که با هر نقشه و ترفندی او را از بدنه تیم دور کنند و عدم پرداخت مطالبات و دستمزد وی، اولین گزینه ای بود که به ذهن بدخواهان استقلال رسید که آنقدر حلقه فشار مالی را به روی استراماچونی تنگ کنند که او خود مجبور به فسخ قرارداد با تیمی کند که خاکش رو خورده و از انتهای جدول به صدر جدول رسانده بود! حتی پس از اعتراض هواداران این تیم نسبت به جدایی استراماچونی نیز دوستان به روش های مختلف از جمله مخالفت با پرداخت مطالباتش از طریق یک هوادار در ایتالیا، افشای متن قرارداد استرا در مذاکرات و مذاکره پنهان با دی بیاسی او را بر آشفتند تا هیچ راه برگشتی برایبازگشت استرا به تهران باقی نمانده باشد.

 

شیخ دیاباته و میلیچ هم باید می رفتند

شیخ دیاباته و میلیچ دو بازیکن با کیفیتی بودند که نقش موثری در افزایش کیفیت فنی استقلال مدل استراماچونی داشتند و به همین منظور بار دیگر بدخواهان استقلال تصمیم گرفتند به روش مشابه یعنی عدم پرداخت دستمزد و مطالبات آنها، این دو بازیکن با کیفیت را در تعطیلات کرونایی لیگ از استقلال فراری دهند و در مقاطع مختلف با انتشار شایعات بی اساس، زمینه اختلاف بین آنها و مدیریت تیم را فراهم آوردند که در آخرین مورد قصد داشتند با انتشار متن قرارداد دیاباته در رسانه ها، بین او و باشگاه اختلاف ایجاد کنند تا در نتیجه دربی تاثیر گذاشته باشند اما دیاباته با آرامش تمام فقط به این تلاش نافرجام خندید و برای دسیسه چینان و بدخواهان استقلال طلب آمرزش کرد. نکته جالب اینکه آنها با تکرار سناریویی که برای منشا صحنه سازی کرده بودند نیز قصد داشتند با پشت پا زدن نیروی خدماتی فوردگاه به دیاباته او را خشمگین و وادار به واکنش  و احتمالاً محرومیت کنند که بار دیگر تیرشان به سنگ خورد و شیخ آبی ها برای این تیم گل زد و بر عقده بدخواهان این تیم افزود. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که حضور یک مدیر تمام استقلالی به نام احمد سعادتمند در حفظ دیاباته و میلیچ به هر نحو ممکن بی تاثیر نبود و اگر مجیدی امروز در این جایگاه قرار دارد، به سبب تلاش کادر مدیریت فعلی این تیم است.

 

شروع پروسه تخریب فرهاد مجیدی

پس از استراماچونی نیز نوبت به مربی جوان و احساساتی استقلالی ها یعنی فرهاد مجیدی رسید. سناریو نویسان که به دنبال تخریب مجیدی بودند او را بر گزینه هایی همچون اسکوچیچ، محمد تقوی، دی بیاسی ترجیح دادند. نتایج ضعیف فرهاد مجیدی با استقلال کم کم صدای هواداران این تیم را در آورده بود و ظاهراً بدخواهان اینبار نیز به هدف خود رسیده بودند اما بار دیگر همه چیز بر خلاف انتظار آنها پیش رفت و فرهاد مجیدی با درخششی خیره کننده توانست نایب قهرمانی لیگ و سهمیه مستقیم آسیا را کسب کند و در دربی حیثیتی نیمه نهایی جام حذفی تیم محبوب آقایان را شکست دهد و راهی فینال شودتا بسیاری از نقشه های آقایان نقش بر آب شده باشد و اکنون وقت سناریو نویسی برای جدایی مهره محبوب و حالا موفق استقلال در مربیگری بود و با سیاست ایجاد اختلاف بین او و سعادتمند که یک مدیر 100 درصد استقلالی است، تلاش کردند باجوسازی و ایجاد شایعات بی اساس رابطه بین مجیدی و سعادتمند را خراب کنند که تا این لحظه به نظر می رسد به هدف خود رسیده اند و مجید با انتشار متن استعفایش، در زمین بدخواهان خود و استقلال بازی کرده است.

 

اجرای سناریوی تفرقه بیانداز و حکومت کن

در سکانس پایانی نیز به نظر می رسد دشمنان استقلال بار دیگر کمر همت برای به زیر کشیدن یک استقلال قدرتمند را اینبار از طریق ایجاد اختلاف بین سرمربی و مدیر تیم بسته اند چرا که با دادن آمار غلط به مجیدی در خصوص سفر سعادتمند به ایتالیا، حسابی فرهاد را نسبت به مدیریت بدبین کرده اند تا جایی که او پس از برد شیرین در دربی متن استعفایش را منتشر کرد.
اما ماجرا بسیار ساده است. احمد سعاتمند برای جلوگیری از مانع تراشی وزارت ورزش برای سفرش به ایتالیا، مخفیانه این سفر را از دو ماه پیش ترتیب داده بود و ویزایش برای حضور در خاک ایتالیا برای این تاریخ ست شد تا از مرد ایتالیایی بابت مطالباتش تخفیف بگیرد. در آن زمان نه خبری از تاریخ دقیق نیمه نهایی بود و نه استقلال از سد سپاهان گذشته بود و نه مشخص بود در قرعه کشی نیمه نهایی قرار است دربی برگزار شود.

اکنون دشمنان استقلال با جوسازی در خصوص بازگشت استرا به استقلال (که به سبب قانونی امکانش وجود ندارد) قصد ایجاد اختلاف بین سرمربی و مدیر تیم را دارند تا باز هم شاهد سناریویی دیگر برای فراری دادن یک مربی موفق استقلال به روشی غیراخلاقی باشیم. اگر به استرا پول ندادند تا برود، مجیدی را نسبت به سعادتمند بدبین کردند تا برود . فرهاد نباید فراموش کند که همین سعادتمند با چنگ و دندان در روزهایی که دشمنان قسم خورده استقلال دررسانه ها تمام تلاش خود را برای دور کردن شیخ دیاباته و میلیچ انجام دادند، به هر نحوی که شده مبلغ مطالبات انها را تامین کرد تا این روزها عصای دست سرمربی آبی ها باشند.

 

لزوم خویشتنداری فرهاد برای تبدیل شدن به یک مربی بزرگ

مجیدی که اصولاً شخصیتی بسیار احساساتی دارد در مورد برخورد با دانشگر نیز کمی تندروی کرد و نتیجه اعتماد مجدد به او و نرمش در برخورد انضباطی با مدافعش را دید چرا که او هم در بازی سپاهان و هم در بازی با پرسپولیس عصای دست فرهاد شد و به نظر می رسد اکنون وقت آن رسیده تا مجیدی در خصوص موضعش در مقابل مدیریت باشگاه نیز تجدید نظر کند چرا که همه این اتفاقات یک جوسازی رسانه ای از سمت دشمنان او و استقلال بوده و هست که خواهان دور کردن او از این تیم هستند. او که تا پیش از این وارد بازی رسانه ای سپاهان و پرسپولیس نشده بود و به واسطه همین موضوع و بر هم نخوردن تمرکزش توانست نتایج درخشانی کسب کند، اکنون در زمین دشمنان استقلال و خودش بازی می کند چرا که این استعفا و دامن زدن به آن باعث از دست رفتن شانس موفقیت استقلال در فینال خواهد شد. او باید بداند که اکنون در جایگاهی قرار دارد که حتی محبوب تر از استراماچونی است که نتوانست پرسپولیس را شکست دهد و در صورت هرگونه تغییری در کادر فنیف این هواداران استقلال هستند که بسیار شدیدتر از دوران جدایی استراماچونی با مسببین برخورد خواهند کرد.

 

سخنی با هواداران استقلال

هواداران استقلال نیز می بایست نسبت به این قصیه هوشیار باشند که نه از لحاظ قانونی امکان بازگشت استرا به ایران وجود دارد و حتی اگر این امکان وجود داشت نیز در این برهه نبایدبه دنبال بازگشت او باشند چرا که تفکرات مجیدی در استقلال به خوبی پیاده سازی شده و این تیم با تنوع تاکتیکی مناسب درست مثل دوران استراماچونی در بازیها حاضر می شود به طوری که حتی ناداوری در دربی، مصدومیت قبل از بازی، مصدومیت حین بازی، جوسازی رسانه ای قبل از بازی، جوسازی رسانه ای بعد از بازی نیز نتوانست مانع از پیروزی بزرگ آبی ها در دربی حساس نیمه نهایی جام حذفی شود. فرهاد مجیدی اکنون به الماس گران قیمتی برای آبی ها تبدیل شده و اگر هواداران استقلال هوشیار نبشاند و دست از حمایتش بردارند، بار دیگر این تیم در مسیر قهقرا قدم بر می دارد که خوشایند بدخواهان استقلال است.

 

 

 

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه
  • صفا ملکی 28 آگوست 2020 / 11:58 ق.ظ

    باز این تیم 3 تابازی برد رسانه ها شروع کردن به سم پاشی و تفرقه انداختن توی تیم

  • میلاد 28 آگوست 2020 / 11:58 ق.ظ

    هر کی تو استقلال موفق بشه محکوم به رفتنه . تا وقتی ببازی تو استقلال هستی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید