کد خبر:38303
پ

با ایده‌ی اکتیک عاشق این سبک جدید زندگی خواهید شد!

«با خودم فکر می‌کردم برای شروع یا انجام هر کاری دیر است! به سال‌هایی فکر می‌کردم که بوی چمن زیر آفتاب و فواره‌ی پارک، بوی شروع تابستان بود و راهی ثبت نام کلاس‌های تابستانی می‌شدم. چه هنرها و ورزش‌ها که آن سال‌ها کلاسش را رفتم. چرا ادامه‌شان ندادم؟ نقاشی و فوتبال و سفالگری… هرچه دلم […]

«با خودم فکر می‌کردم برای شروع یا انجام هر کاری دیر است! به سال‌هایی فکر می‌کردم که بوی چمن زیر آفتاب و فواره‌ی پارک، بوی شروع تابستان بود و راهی ثبت نام کلاس‌های تابستانی می‌شدم. چه هنرها و ورزش‌ها که آن سال‌ها کلاسش را رفتم. چرا ادامه‌شان ندادم؟ نقاشی و فوتبال و سفالگری… هرچه دلم می‌خواست تجربه می‌کردم. اما عذاب وجدان رها کردن کلاس‌ها بعد از سه ماه، همیشه همراهم بود…

دراز کشیده بودم و در این فکر غوطه می‌خوردم که حالا در جوانی و آستانه‌ی میانسالی چقدر دلم می‌خواهد زندگی را همانطور آزاد و رها با تمام تجربه‌ها و سرگرمی‌هایی که برایم دارد مزه مزه کنم…»

همه ما حداقل یک بار در دام این افکار افتادیم. فکر کردیم در سنی هستیم که برای شروع هر کاری دیر است. یا دلمان خواسته آرزویی را حداقل یک بار امتحان کنیم اما راه‌های پیش پایمان پرهزینه و زمانبر بوده. آخرین باری که دلتان خواسته یک کار هنری یا یک ورزش جدید تجربه کنید را یادتان هست؟ احتمالا اینترنت را در جستجوی کلاس آموزشی زیر و رو کردید و زمان زیاد و هزینه بالای کلاس‌ها کلا منصرفتان کرده.

وقتش رسیده این راه را امتحان کنید!

اما راه دیگری برای اینکه در کمترین زمان با مناسبترین هزینه هر آرزویی که داشتید را امتحان کنید، استفاده از تجربه‌ی دیگران است. ایده‌ای که در خارج از ایران شکل گرفته و بسیار گسترده شده. حالا توسط یک تیم ایرانی پیاده شده تا شما هم بتوانید هرجای تهران یا ایران که هستید اوقات فراغت با کیفیتی را تجربه کنید.

یک تیم باتجربه این ایده را با اپلیکیشن اکتیک پیاده سازی کرده‌اند. یک اپلیکیشن جامع برای سرگرمی که کارش این است آدم‌هایی که تجربه یا مهارتی دارند را به آدم‌هایی که دوست دارند یک بار آن مهارت را تجربه کنند وصل کند.

اگر آخر هفته و روزهای تعطیل نمی‌دانید کجا بروید و تفریحات سبک و یک‌روزه‌ی شما هم تبدیل شده به چند ساعت نشستن در کافه و رستوران در کنار دوستان و خانواده، تقصیر شما نیست. تنوع و کیفیت اوقات فراغت در ایران مدتیست که پایین آمده. اکتیک با این راه حل، اولین هدفش را افزایش کیفیت اوقات فراغت ایرانی‌ها اعلام کرده.

اکتیک مشابه نمونه خارجی اکسپرینس ایربی‌ان‌بی‌ است؛ پلتفرمی که میزبان و مهمان را به هم وصل میکند. فرض کنید همیشه دوست داشتید پیانو زدن را تجربه کنید اما نه توان خرید پیانو و ثبت نام در کلاس را دارید و نه برنامه‌ای برای ادامه دادن. اکتیک همان اپلیکیشنی است که به شما کمک می‌کند پیانو زدن را در کنار یک نوازنده تجربه کنید و در چند ساعت یک قطعه را بنوازید و لذت ببرید. در این اتفاق هم شما یک آرزوی دیرینه را تجربه می‌کنید و هم نوازنده‌ای که میزبان شده از طریق جذب مهمان در اپلیکیشن اکتیک، درآمد کسب می‌کند.

نترسید، از این شاخه به آن شاخه بپرید!

تا همین امروز چندبار شده بخاطر اینکه برچسب “از این شاخه به اون شاخه پریدن” روی اسمتان نخورد از خیر کارهایی که دوست داشتید حتی یک بار امتحانش کنید گذشتید؟

آنقدر از چیزهایی که می‌خواستیم فاصله گرفتیم و به منطقه امن اطرافمان پناه بردیم که خیلی از آن خواسته‌ها تبدیل به آرزوهای دست نیافتنی شد.

قرار نیست همه‌ی ما یک کار را تا آخر عمر ادامه دهیم. اگر اینطور بود هرکداممان فقط یک علاقه داشتیم و نه بیشتر. برنامه‌نویسی که سفالگری می‌کند، همان کسیست که نترسیده و علم و هنر را در کنار هم تجربه کرده. گاهی تجربه کردن کارهای جدید باعث می‌شود آرزویی که همیشه گوشه ذهنمان خاک می‌خورده به شغل اصلی و درآمد اصلی‌مان تبدیل شود. گاهی هم ممکن است با تجربه کردن کارهایی که فکر می‌کردیم خیلی دوستشان داریم، بفهمیم علاقه چندانی به آن کار نداریم. در هر صورت با خارج شدن از منطقه امن، خودتان را عادت بدهید که همه چیز را تجربه و زندگی را مزه مزه کنید. نتیجه هرچه که باشد به تجربه‌اش می‌ارزه!

خروج از منطقه امن، بهترین تصمیم زندگی است!

احتمالا شما هم  دور خودتان حصاری به نام منطقه امن یا کامفورت زون کشیده‌اید و بله! خارج شدن از منطقه امن خیلی سخت است. البته داشتن منطقه امن به طور کلی شاید زیاد بد نباشد. در طولانی مدت باعث می‌شود زندگی روتین و روزمره‌تان آسیبی نبیند. اما در عوض داشتن کامفورت زون، رسیدن به رویاها و تفریحات و سرگرمی‌های مورد علاقه‌تان را از دست می‌دهید.

با آگاهی از اینکه منطقه امنی وجود دارد و جلوی شما برای انجام تجربه‌های جدید را گرفته، اراده کنید و از آن خارج شوید. این بهترین هدیه‌ای است که به خودتان می‌دهید.

همین حالا در اپلیکیشن اکتیک کمی بچرخید و در هر زمینه‌ای که علاقه دارید: هنر، ورزش، صنایع دستی، هیجان و تحرک، فرهنگ و ادبیات و… یک کار جدید را بردارید و برای خارج شدن از کامفورت زون امتحانش کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید