کد خبر:106
پ
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل:

یک قلاده زرده‌بر در آران و بیدگل مستندنگاری و رهاسازی شد

آران و بیدگل – رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل از مستندنگاری و رهاسازی یک قلاده زرده بر در این شهرستان خبر داد. اللهیار دولتخواه در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این حیوان که توسط یکی از دوستداران محیط زیست بخش مرکزی به این اداره تحویل داده شده پس از […]

آران و بیدگل – رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل از مستندنگاری و رهاسازی یک قلاده زرده بر در این شهرستان خبر داد.
اللهیار دولتخواه در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این حیوان که توسط یکی از دوستداران محیط زیست بخش مرکزی به این اداره تحویل داده شده پس از تیمار و اطمینان از شرایط سلامت در پناهگاه حیات وحش یخاب رها سازی شد.
وی اظهار کرد: زرده بر یک از گونه های کمیاب است که به عنوان گونه های در معرض آسیب طبقه بندی شده است. این حیوان شبگرد بوده و به صورت انفرادی زندگی می کند و هیچگونه خسارتی برای کشاورزان و محصولات آنها ایجاد نمی کند بلکه باعث تعدیل جوندگان کوچک می شود.
زرده بر با اسامی عروس موش و پلنگ موش معروف بوده و از خانواده راسو ها و زیستگاه آن مناطق استپی و بیایانی و اراضی باز است.
رنگ این حیوان مشکی و در نواحی سر، پشت و دم لکه های زرد وجود دارد. این گونه از جوندگان کوچک تغذیه می کند و اندازه آن ۲۵ تا ۲۷ سانتی متر و طول دم آن ۱۲ تا ۲۰ سانتی متر است.

منبع
خبرگزاری مهر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید