کدام شرکت های بورسی در حمله آمریکا و اسرائیل به ایران آسیب دیدند؟
با حمله بزدلانه آمریکا و اسرائیل به زیرساخت های کشور و اهداف غیرنظامی، برخی از شرکت های حاضر در بورس تهران آسیب دیدند. تاکنون شرکت هایی که در تصویر زیر می بینید بر اثر حملات آمریکا و اسرائیل، آسیب جدی دیده اند. عمده این شرکت ها مربوط به صنایع فولاد و دارویی بوده اند. اگرچه […]
با حمله بزدلانه آمریکا و اسرائیل به زیرساخت های کشور و اهداف غیرنظامی، برخی از شرکت های حاضر در بورس تهران آسیب دیدند. تاکنون شرکت هایی که در تصویر زیر می بینید بر اثر حملات آمریکا و اسرائیل، آسیب جدی دیده اند. عمده این شرکت ها مربوط به صنایع فولاد و دارویی بوده اند. اگرچه پالایش تهران با نماد شتران نیز با آسیب مواجه شده است.
کدام شرکت های بورسی در حمله آمریکا و اسرائیل به ایران آسیب دیدند؟

حمله به تاسیسات پتروشیمی
دقایقی قبل دشمن شکست خورده از رسیدن به اهداف عملیاتی خود با حمله به پتروشیمی های مستقر در منطقه ویژه ماهشهر خوزستان، خساراتی به برخی از این واحدها از جمله پتروشیمی بندر امام، مارون، شهید تندگویان، بوعلی، امیرکبیر، فجر 1 و 2، رجال و … وارد کرده است که هنوز میزان خسارات مشخص نیست. با این تفاسیر شرکت های مالک این پتروشیمی ها مثل فارس، تاپیکو، پارسان و … نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.
شایسته است مسئولین بورس برای حفظ سرمایه سهامداران خرد همه شرکت های متاثر از آسیب های جنگ راهکار و تدبیری بیاندیشند. یکی از این راهکارها می تواند پرداخت اصل مبلغ سرمایه گذاری آنها از محل صندوقی که بابت خسارات به کشور تشکیل می شود باشد. اکنون بیش از یک ماه از بسته بودن بازار بورس می گذرد و سهامداران این شرکت ها نمی دانند در بازگشایی نمادهایشان چه اتفاقی در انتظار آنها خواهد بود.