کد خبر:1462
پ

پرسپولیس با فرمول فرانسوی هم قهرمان لیگ برتر می شود + محاسبات

ساعاتی پیش سرانجام مسئولین لیگ 1 فرنسه تصمیم خود را مبنی بر اعلام قهرمان لوشامپیونه گرفتند و طبق انتظار پاری سن ژرمن به عنوان قهرمانی این فصل نائل آمد؛ اما این اتفاق تنها بر حسب صدرنشینی آنها نبود بلکه با فرمولی که مسئولین برگزاری برای جدول پیاده کردند و مورد توافق همه تیمها قرار داشت، […]

ساعاتی پیش سرانجام مسئولین لیگ 1 فرنسه تصمیم خود را مبنی بر اعلام قهرمان لوشامپیونه گرفتند و طبق انتظار پاری سن ژرمن به عنوان قهرمانی این فصل نائل آمد؛ اما این اتفاق تنها بر حسب صدرنشینی آنها نبود بلکه با فرمولی که مسئولین برگزاری برای جدول پیاده کردند و مورد توافق همه تیمها قرار داشت، پاریسی ها قهرمان لیگ 1 شدند. به نظر می رسد فرمول پیشنهادی فرانسوی ها، الگوی سایر کشورها برای تعیین قهرمان فصل با وجود نیمه کاره رها شدن بازیها قرار بگیرد. اما آیا پرسپولیس با این فرمول به قهرمانی در لیگ برتر ایران می رسد؟

 

پرسپولیس با فرمول فرانسوی هم قهرمان لیگ برتر می شود + محاسبات

پرسپولیس با فرمول فرانسوی هم قهرمان لیگ برتر می شود + محاسبات

جدول امتیازات لیگ 1 فرانسه بر اساس بازیهایی که تیمها تاکنون مقابل رقبا به صورت رفت و برگشت انجام داده اند به دست آمده است و بازیهای باقیمانده لحاظ نشده است.

دو برد مقابل یک حریف (رفت و برگشت) : 3 امتیاز
یک برد و یک مساوی مقابل یک حریف (رفت و برگشت) : 2 امتیاز
یک برد و یک باخت مقابل یک حریف(رفت و برگشت) : 1.5 امتیاز
دو تساوی مقابل یک حریف (رفت و برگشت) : 1 امتیاز
یک مساوی و یک باخت مقابل یک حریف (رفت و برگشت): 0.5 امتیاز
دو شکست مقابل یک حریف (رفت و برگشت) : 0 امتیاز

با توجه به فرمول بالا، پاری سن ژرمن باز هم قهرمان لیگ 1 می شد در ادامه به بررسی قهرمان لیگ ایران با فرمول فرانسوی ها می پردازیم.

پرسپولیس : 12.5 امتیاز (قهرمان)
تراکتورسازی : 12 امتیاز
سپاهان: 11.5 امتیاز
شهرخودرو: 11.5 امتیاز

با توجه به فرمول فرانسوی ها به نظر می رسد باز هم پرسپولیس قهرمان لیگ نوزدهم خواهد شد و در واقع این فرمول تنها با استناد به بازیهای رفت و برگشت تیمها مقابل هم تنظیم شده و تک بازیهایی که دور برگشت را به خود ندیده اند لحاظ نکرده است. جالب اینکه با احتساب این فرمول تیم استقلال تهران که در ابتدای فصل نتایج ضعیفی کسب کرده بود، با 4 امتیاز در رده ها انتهایی جدول قرار می گرفت که اگر بازی عقب افتاده خود مقابل فولاد را با پیروزی پشت سر میگذاشت با 6 امتیاز به میانه جدول صعود می کرد.

 

گفتنیست تیمهایی که سهمیه لیگ قهرمانان اروپا و یورو لیگ را کسب کرده اند و همچنین تیمهای سقوط کننده نیز بر اساس همین فرمول و جدول نهایی امتیازات با این فرمول تعیین شدند.

کلیدواژه : پرسپولیسویژه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید